بررسی برنامه‌ 4 معاونت ریاست‌جمهوری، وزارت ورزش و بانک مرکزی برای سال 98

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۹۰

گزارش عملکرد سال ۱۳۹۷ چهار معاونت ریاست‌جمهوری، وزارت ورزش و بانک مرکزی و برنامه‌های سال جاری آنها در جلسات جداگانه رییس‌جمهور با روسای هریک از این دستگاه‌ها بررسی شد.

در این جلسات که دیروزبا حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، لعیا جنیدی معاون امور حقوقی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی و به ریاست رییس‌جمهور تشکیل شد؛ هر یک از روسای این دستگاه‌ها به تشریح دستاوردها و برنامه‌های اجرا شده در سال ۹۷ در حوزه عملیاتی تحت مدیریت خود و برنامه‌های سال جاری پرداختند. رییس‌جمهور نیز در این جلسات پس از استماع گزارش‌ها، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات انجام شده، رهنمودها و نکاتی ضروری را برای بهبود روند اجرای برنامه‌های سال جاری این دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ارایه کرد.

  تقدیر از نقش جهادی جوانان در امدادرسانی سیل

رییس‌جمهوری بر حضور مقتدرانه در المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو و حمایت از ورزش زنان و فوتبال ملی ایران تاکید کرد. وزیر ورزش و جوانان دردیدار با رییس‌جمهوری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد وزارت ورزش و جوانان در سال 1397 از جمله موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی، درخشش کاروان‌های ایران در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، المپیک جوانان، حضور باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا، صعود بسکتبال به جام جهانی و مقام‌های قهرمانی جهان و آسیایی در رشته‌های کشتی، ووشو، وزنه‌برداری، کاراته، شطرنج، تکواندو، جودو و دوومیدانی برنامه ورزش کشور را برای کسب سهمیه و حضور مقتدرانه ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک و توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل اماکن ورزشی ارایه کرد.

در این دیدار یک ساعته، رییس‌جمهور با قدردانی از مجموعه وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌های مرتبط گفت: انتظارم حضور مقتدرانه کاروان ایران در بازی‌های المپیک و پارالمپیک است و افتخارات ورزشکاران و قهرمانان شادی ملی را به همراه دارد.

روحانی با ابراز رضایت از توجه و رشد ورزش زنان در مسابقات اخیر گفت: توسعه ورزش همگانی و حمایت از ورزش زنان از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید است و تاکید من استمرار و تقویت این مسیر برای این دو بخش است.  رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موفقیت‌های همه قهرمانان موجب شادکامی و اعتلای نام ایران عزیز در نزد جهانیان است و رشته‌هایی مانند کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو و کاراته در المپیک آینده وظیفه مهمی پیش رو دارند و انتظار مدال‌های خوش‌رنگ را از آنها داریم.

روحانی موفقیت‌های فوتبال و تیم‌های باشگاه‌های ایران را هم در عرصه رقابت‌های جهانی و آسیایی مورد توجه قرار داد و گفت: باید خیال مردم از بابت تیم ملی فوتبال و آینده آن باید راحت باشد و توقع دارم تیم امید ایران بعد ازسال‌ها به المپیک آینده راه پیدا کند و پیروزی‌های اخیر تیم‌های باشگاهی هم موجب شادی حداقل نیمی از مردم شد.

رییس‌جمهور با تاکید بر حفظ حدود شرعی و فرهنگی توسط قهرمانان ملی گفت: حضور قدرتمندانه و باعزت در مسابقات بین‌المللی برای ارتقا غرور وحدت ملی بسیار مهم است و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این مورد تمام توان حمایتی خود را به‌کار بگیرند.

روحانی با اشاره به نقش جوانان در امداد سیل اخیر با تشکر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان از جمله در اختیار قراردادن بیش از یک هزار مکان ورزشی به سیل‌زدگان گفت: روحیه جهادی و کمک در نزد جوانان و سازمان‌های مردم نهاد بسیار ارزشمند بود و بایستی این حضور تقویت شود و موضوع مهم مهارت آفرینی و حضورشان در مناطق محروم و روستایی و مرزی مد نظر مدیران این بخش قرار بگیرد.

 

ارسال نظر