روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۴۰

   روانچی به عنوان نماینده دایم ایران در سازمان ملل منصوب شد؛ ایسنا|

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: آقای دکتر مجید تخت‌روانچی به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب ریاست‌جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد. قاسمی افزود: آقای مجید روانچی در حال حاضر مسوولیت معاونت سیاسی دفتر رییس‌جمهور را عهده‌دار هستند. وی در کارنامه فعالیت‌های خود در دوران خدمت در وزارت امور خارجه سمت‌هایی چون سفیر و معاون نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن، معاون اروپا - امریکای وزارت امور خارجه و دستیار ویژه وزیر امور خارجه را عهده‌دار بوده‌اند. آقای دکتر روانچی همچنین در جریان مذاکرات حساس و مهم هسته‌ای که در نهایت منجر به توافق برجام شد، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده کشورمان بودند.

   دستور شناسایی ساختمان‌ها و اماکن واقع در حریم رودخانه؛ پاد‌|

رییس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد تا استانداران با همکاری شهرداری‌ها اماکن و ساختمان‌های در معرض خطر سیل را شناسایی و گزارش دقیقی را به هیات وزیران ارایه کنند. با دستور رییس‌جمهور استانداران سراسر کشور موظف شدند با همکاری شهرداری‌ها ساختمان‌ها، اماکن و مستحدثات واقع در مسیل‌ها و حریم رودخانه‌ها و در معرض خطر سیل را در حوزه ماموریت خود شناسایی و گزارش دقیق و جامعی را ظرف یک هفته به هیات وزیران اریه کنند.

   در مبارزه با گروه تروریستی CENTCOM از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم؛ سپاه نیوز|

ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام خصمانه ایالات متحده امریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد. ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مبارزه با گروه تروریستی سنتکام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: « «اقدام دولت ایالات متحده در تروریست خواندن سپاه پاسداران در واقع تلاش مذبوحانه و از سر استیصال و انتقام جویی برای سر‌پوش گذاشتن بر ناکامی‌های آنها در منطقه است که البته هیچ ارزش و اعتبار عملیاتی ندارد و عملا محکوم به شکست است.»

   نمایندگان مجلس با لباس سپاه در صحن علنی حاضر شدند |

جمع کثیری از نمایندگان لباس سپاه را بر تن کرده و در جلسه مجلس حضور یافتند. جلسه علنی دیروز مجلس تقریبا همگی نمایندگان مجلس لباس سبزپوشان سپاه را بر تن کرده‌ و در صحن علنی مجلس حاضر شده‌اند. شب گذشته کاخ سفید در اقدامی گستاخانه سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و اقدام جمعی از نمایندگان مجلس در واکنش به این حرکت دولت امریکا صورت گرفته است.

   نور وجودت برای کوری چشم دشمنان کافی است؛تعادل|

معاون ارتباطات دفتر رییس‌جمهور به فرمانده نیروی قدس سپاه تبریک گفت. پرویز اسماعیلی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «به کار خود مشغول باش سردار؛ نمایش دیشب تجار جنگ و ترور ثابت کرد که  نور وجودت برای کوری چشم دشمنان کافی است. روزت مبارک‌ای مرد.»

   واکنش آشنا به اقدام امریکا علیه سپاه؛ تعادل|

مشاور رییس‌جمهوری و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در مطلبی به اقدام امریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی واکنش نشان داد.

حسام‌الدین آشنا در پیامی توئیتری نوشت: «گفته بود: بعد از این همه حماقت برای هزینه کردن ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه، حالا وقت این است که در کشور خودمان سرمایه‌گذاری کنیم. حالا که برای ایران شاخ و شانه می‌کشد آیا فکر حسابداری خسارت‌ها را کرده است؟ خسارت چنان خواهد بود که پولی برای سرمایه‌گذاری در کشورتان باقی نخواهد ماند.»

   دریافت ویزا برای سفر به عراق ضروری است؛ایلنا|

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تاکید کرد: با توجه به رایگان شدن صدور ویزا جهت اتباع دو کشور سفر به کشور عراق برای اتباع ایران همچنان مستلزم دریافت ویزا است. شهریار حیدری با اشاره به توافقات انجام گرفته با دولت جمهوری عراق در خصوص رایگان شدن صدور ویزا جهت اتباع دو کشور، اظهار داشت: سفر به کشور عراق برای اتباع ایران همچنان مستلزم دریافت ویزا است. وی با اشاره به تعدادی از هموطنان که بدون دریافت ویزا جهت سفر به کشور عراق به مرزهای زمینی مراجعه می‌کنند، خاطرنشان ساخت: برای سفر به کشور عراق دریافت ویزا الزامی است.

   دستور رحمانی‌فضلی برای دلجویی از هموطن خوزستانی؛ پرتال وزارت کشور|

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور اعلام کرد: به دنبال انتشار آزردگی خاطر یک هموطن سیل‌زده در خوزستان در دیدار با استاندار خوزستان، وزیر کشور دستور دلجویی از وی را صادر کرد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در این دستور ضمن تشکر از مدیریت پیگیر و مجدانه بحران سیلاب از سوی استاندار و تمامی مسوولان ذی‌ربط خواستار صبر و تحمل و مدارای بیشتری از سوی همگان شد تا بهانه‌‌ای به دست بدخواهان و مغرضان ملت غیور و حماسه‌‌آفرین ندهند.

 

ارسال نظر