امریکا با تحریم سپاه دوباره اشتباه کرد

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۱۳۴
امریکا با تحریم سپاه دوباره اشتباه کرد

گروه ایران|

از سال 85 که کشورمان با برنامه‌ریزی‌های دقیق دولت‌های سازندگی و اصلاحات موفق به ایجاد یک زنجیره کامل از غنی‌سازی هسته‌ای شد و رسما در زمره کشورهای صاحب تکنولوژی در غنی‌سازی اورانیوم قرار گرفت، هر سال، 20فروردین ماه جشنی در فضای عمومی کشورمان با عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای برگزار می‌شود که در آن ضمن مروری بر مسیر طی شده در این صنعت؛ چشم‌اندازی از مهم‌ترین برنامه‌های کشور در این زمینه نیز پیش روی افکار عمومی ایرانیان گشوده می‌شود.

امسال اما روز ملی فناوری هسته‌ای مصادف شد با یکی از رادیکال‌ترین و غیر عقلانی‌ترین تصمیماتی که هیات حاکمه امریکا طی بیش از 40سال دشمنی خود با ایرانیان اتخاذ کرده است؛ تصمیمی که اغلب کارشناسان معتقدند نه تنها امریکا را به سمت اهدافش در منطقه نزدیک‌تر نخواهد کرد؛ بلکه مشکلات تازه‌ای را برای این کشور ایجاد خواهد کرد.

قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در لیست گروه‌های تروریستی امریکا، بیشتر از اینکه چالشی جدی بر سر فعالیت‌های روتین سپاه در داخل و خارج کشور ایجاد کند؛ تصویری از مجموعه تصمیمات غیرمنطقی و شتاب زده دولتمردان ایالات متحده را در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی پیش روی جهانیان تصویر‌سازی کرد.  

بر این اساس مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای دیروز با حضور حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان در محل سالن اجلاس سران آغاز شد. مراسمی که در جریان آن بخشی از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان رونمایی شد و دورنمایی از برنامه‌ریزی‌های آتی نیز ارایه شد. روحانی پیش از حضور در این مراسم، از نمایشگاه دستاوردهای فناوری هسته‌ای بازدید کرد و بلافصله پس از آن راهی سالن اجلاس سران شد تا درباره مهم‌ترین موضوعات کشور صحبت کند.

رییس‌جمهور در مراسم سیزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای با طرح این پرسش که چرا سپاه به وجود آمد؟ گفت: انقلاب به پیروزی رسیده بود. دشمنان انقلاب تلاش می‌کردند حداکثر این انقلاب چند ماه بیشتر نباشد. انواع توطئه‌ها را انجام می‌دادند. یکی از آنها ترور بود. گروه‌هایی را در دامن خود پرورش دادند تا مسوولان و انقلابیون را به خاک و خون بکشند، تا ایران برگردد به دورانی که زیر سلطه امریکا بود.

روحانی افزود: ما نیاز داشتیم تا گروهی امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد، در راس این حرکت سپاه پاسداران بود. آن روزی که در شهرها گروهک‌های منافق که مردم را ترور کردند و دستگیر می‌شدند چه کسانی بودند که به خانه‌های تیمی حمله می‌کردند و دستگیر می‌کردند. در راس آنها سپاه بود.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران تروریست‌ها را در ایران ریشه کن کرد، خاطرنشان کرد: کدام ملت است که بیشتر از ملت ایران در برابر تروریسم در طول 40 سال ایستادگی و فداکاری کرده باشد و تروریست‌ها را در کشورش ریشه کرده باشد؟ سپاه تروریست‌ها را ریشه کرد و باقی‌ مانده‌های جرثومه فساد آنها دیروز به دامان صدام و امروز به دامان صهیونیست‌ها و استکبار پناه بردند؛ در این شرایط آیا استکبار نباید از سپاه ناراحت باشد؟

وی افزود: چه کسی جز سپاه بود که در سال‌های اخیر ملت‌های منطقه را در برابر تروریسم یاری کرد؟ اگر عراق از ما درخواست کمک کرد لحظه‌ای درنگ نکردیم و اگر شمال عراق و مردم کرد این کشور از ما کمک خواستند ما در پاسخ مثبت به آنها درنگ نکردیم. شبی که اربیل و سلیمانیه در حال سقوط بود ملت و سپاه ایران سریعا دست به کار شد و آنی درنگ نکرد. همچنین اگر سوریه از ایران درخواست کمک کرد، مردم، رهبری، دولت و سپاه پاسداران لحظه‌ای برای کمک به مردم لبنان و سوریه درنگ نکردند.

رییس‌جمهور با طرح این پرسش که چه کسانی سازمان داعش را واژگون کرد؟ خاطرنشان کرد: البته که عامل اصلی واژگونی داعش ملت عراق، سوریه و لبنان بودند، اما ملت ایران و در راس آن سپاه پاسداران بودند که به ندای «هل من ناصر» آنها پاسخ داد؛ سپاه از روز نخست تاسیس‌اش تا به امروز یکی از بزرگ‌ترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده که آخرین آنها در جاده «خاش و زاهدان» که توسط امریکا و اذناب او تقویت می‌شوند به شهادت رسیدند.

   بهره‌برداری از زنجیره‌های جدید سوخت

وی ادامه‌ داد: شما امروز با تحریم‌تان چه کار کردید؟ اگر مدعی هستید که با اعمال تحریم‌های‌تان می‌توانید جلوی فناوری‌های پیشرفته ایران را بگیرید، می‌دانید که دروغ می‌گویید و افتتاح‌های امروز ما و 114 فناوری جدیدی که در طول یک سال اخیر توسط یک سازمان ایران به بهره‌برداری رسیده است به خوبی به دنیا می‌گوید که شما نتوانستید و نخواهید توانست جلوی پیشرفت و توسعه ملت و دانشمندان ما را بگیرید؛ اگر دیروز از سانتریفیوژهای IR1 ما می‌ترسیدید، بدانید که امروز ما زنجیره 20 تایی از سانتریفیوژهای IR6 را افتتاح کرده‌ایم و اگر باز هم بیش از این به ظلم و ستم خود ادامه‌ دهید، در آینده‌ای نه‌چندان دور زنجیره IR8 را رونمایی خواهیم کرد.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه امریکایی‌ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، اظهار کرد: اگر مقصود امریکایی‌ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران این بوده که از قدرت نظامی ایران بکاهند این را بدانند که از پارسال تا امسال به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله آنها نیز نمی‌گنجید؛ آنها نمی‌توانند قدرت نظامی ما را بگیرند. وی ادامه‌ داد: اگر مقصود امریکا از اعمال تحریم‌های جدید، اختلاف در داخل ایران است، اشتباه کرده‌اند؛ چرا که از اردیبهشت پارسال که امریکایی‌ها نغمه شوم تحریم را آغاز کردند تا فروردین ماه امسال، وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه جناح‌ها، احزاب و نیروهای مسلح و غیر‌مسلح و تمام اقوام و مذاهب در داخل کشور یکپارچه هستند.

رییس‌جمهور خطاب به سران امریکا بیان‌ کرد: شما اشتباه کردید و راه غلطی را طی کردید؛ آیا فکر می‌کنید اگر به سپاه بگویید «تروریسم» دنیا از شما می‌پذیرد؟ شما در کدام اقداماتی که در دو سال اخیر با هیات حاکمه کم تجربه خود در دولت امریکا امتحان کردید، موفق بوده‌اید؟ آن سال که گفتید معاهده آب و هوایی غلط است و از آن خارج شدید، آیا کسی به شما اعتنا و برای شما تب کرد؟

   چرخیدن چرخ اقتصاد و معیشت

روحانی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: اگر این دولت از سال ۹۲ از روز اول گفت سانتریفیوژ بچرخد اقتصاد ملت هم بچرخد به هدفش رسید. سانتریفیوژ ما می‌چرخد، بهتر، دقیق‌تر و با کیفیت بالا. ملت ایران هم در رشد و توسعه علمی هر روز قدم جدیدتری بر می‌دارد. اگر قبل از سال ۹۲ نیمی از گندم‌مان را نیاز داشتیم از خارج وارد کنیم امروز با وجود سیل و مشکلات به واردات نیاز نداریم. ما سال گذشته در بنزین هم خودکفا شدیم. در منابع گاز مشترک‌مان از همسایگان جلو زدیم. اقتصاد ما با وجود میل و تحریم شما چرخید؛ این وعده دولت به ملت ایران بود به این وعده عمل می‌کند.

روحانی گفت: دولت کنار اقتصاد دانش بنیان است. ببینید چند هزار شرکت دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده است. ببینید در همه رشته‌های علمی و فناوری رشد کردیم. سی و پنج پله رشد کردیم. پس مسیر ما درست است. مسیر ما رشد علوم و خودسازی کشور است. شما خواهید دید بازسازی استان‌های آسیب دیده طول نمی‌کشد. ما می‌دانیم خسارت‌ها بسیار بالاست شرایط دامداران، کشاورزان، منازل و زیر ساخت‌های ما آسیب دیده است، اما تا تابستان بخشی را جبران می‌کنیم. ملت ما یک پارچه است اولین هدف ما جبران خسارات است.

وی یادآور شد: دیروز خدمت مقام معظم رهبری بودم، بخشی از صحبت ما درباره جبران خسارات بود. امروز بحمد‌الله مقام معظم رهبری، مجلس، نیروهای مسلح و دولت یکپارچه هستند.

وی تصریح کرد: من از رییس سازمان انرژی اتمی و تمام عزیزان این حوزه تشکر می‌کنم. دکتر صالحی از بی‌مهری‌ها گفتند، اگر کسی چیزی بگوید اجرتان بیشتر می‌شود. اگر اجر بی‌حساب می‌خواهید این حرف‌ها هم هست. ممکن است اختلاف فکر و نظری باشد اما همه ملت واحد هستیم، اتحاد امروز را ارج بدانیم که به دست خودمان ایجاد شده است. من تشکر می‌کنم از کسانی که ۱۱۴ فناوری جدید را تقدیم ملت ایران کردند.

روحانی گفت: ما هم در نهایت خدمت‌مان به ملت ایران و ملت منطقه است. ما در بسیاری امور صبر و حوصله کردیم. من به ۱+۵ می‌گویم، به آن ۱+۵ که یک‌اش زد زیر تعهدش. به آن پنج می‌گویم به وظایف‌تان توجه کنید. ما صبر می‌کنیم و صبر کرده‌ایم؛ اما صبر استان‌هایی دارد بعد آن ملت و نظام ایران قدم دیگری بر‌می‌دارد.

وی در پایان گفت: ما اگر صبر می‌کنیم از ضعف نیست؛ به خاطر آینده منافع ملت ایران و منطقه است. امیدواریم دیگران بدانند تاریخ نسبت به آنها قضاوت می‌کند، پای عهدتان بایستید.

 

ارسال نظر