روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۶۶

   صد درصد در طراحی و ساخت هر نوع سانتریفیوژ خودکفا هستیم؛ایسنا|

دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد، امروز سازمان انرژی اتمی صد در صد در طراحی و ساخت هر نوع سانتریفیوژ خودکفا است و می‌تواند نیاز مشتری‌هایش را تأمین کند. اصغر زارعان، رییس ستاد برگزاری روز ملی فناوری هسته‌ای در نشست خبری در مورد آخرین تحولات مربوط به ماشین IR-8 نیز گفت: این ماشین در حال طی فرایند خود با قامتی بلند است و به لحاظ زمانی در چارچوب برجام این ماشین به زنجیره تبدیل می‌شود. وی تاکید کرد که خوشبختانه این ماشین با جدیت و بدون مساله فنی خاصی تست‌هایش در حال انجام است.

   درخواست از مجلس برای تسریع در تعیین تکلیف لوایح قانون مدیریت بحران؛فارس|

نایب‌رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به حضور اسماعیل نجار در این فراکسیون گفت: نجار از مجلس درخواست تسریع در تعیین تکلیف لوایح قانون مدیریت بحران و بیمه حوادث و اصلاح مسیر گردش اعتبار در دولت برای مواد 10 و 12 مدیریت بحران را داشت تا ستاد بحران در حوادثی مانند سیل متولی شود.  غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به حضور اسماعیل نجار رییس ستاد مدیریت بحران در نشست این فراکسیون اظهار داشت: مجلس آماده همه گونه همکاری با ستاد بحران است و هر پیشنهادی که دولت در جهت کاهش آلام و مشکلات مردم داشته باشد مجلس همراهی می‌کند.

   بررسی سدهای استان تهران توسط سازمان بازرسی؛مهر|

رییس سازمان بازرسی کل کشور با توجه به سیلاب‌های اخیراز بازدید و بررسی میدانی سدها و رودخانه‌های استان تهران خبر داد. ناصر سراج از بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با سیل اخیر خبرداد و گفت: بازدیدها علاوه بر استان‌های سیل زده، به استان‌های درگیر هم اشاعه پیدا کرده است. وی افزود: سازمان بازرسی هر روز موضوع سیل را بررسی و استان‌های مخلتفی را هم زیرنظر دارد و گزارش‌هایی هم تهیه کرده است. رییس سازمان بازرسی کل کشور از بررسی سدهای استان تهران خبرداد و گفت: امروز هم به همراه شهردار تهران از سدها و رودهای استان تهران بازدید کرده و نظارت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

   پیشنهاد برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای سیل‌زدگان؛مهر|

نماینده مردم آمل در مجلس دهم از تهیه طرحی دوفوریتی در مجلس برای برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سیل‌زدگان خبر داد. عزت‌الله یوسفیان‌ملا از تهیه طرح دوفوریتی جهت کمک به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: همچنین لازم است اقدامات حاشیه‌ای بسیار زیادی برای حل مشکلات سیل‌زدگان انجام گیرد. برای مثال بسیاری از سیل‌زدگان در حال پرداخت وام مسکن، وام ازدواج یا وام مشاغل و مغازه هستند که باید شرایطی فراهم شود که آنان یک یا دو سال از پرداخت این وام‌ها معاف شوند تا بتوانند خانه و زندگی خود را ساماندهی کنند.

   حضور سردار قاسم سلیمانی در مناطق سیل‌زده خوزستان؛پانا|

سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به همراه سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه خوزستان و جمعی از مسوولان ستاد اربعین کشور از مناطق سیل زده خوزستان بازدید کرد. این سفر به منظور بررسی هماهنگی راه‌اندازی مواکب اربعین در مناطق در معرض سیل صورت گرفته است. فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی با اعلام حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از استقرار موکب‌های خدمت رسانی اربعین به مدت یک ماه در مناطق در معرض سیل خوزستان و لرستان خبر داده بود.

   میانجیگری عبدالمهدی میان تهران

و ریاض؛ایسنا|

یک رسانه عراقی اعلام کرد که نخست‌وزیر عراق پیشنهاد میانجیگری میان تهران و ریاض را به ایرانی‌ها مطرح خواهد کرد. پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق که به تهران سفر کرده است به دنبال نزدیک کردن روابط میان ایران و عربستان است. وی همچنین اعلام کرده است که نخست وزیر عراق در سفر قریب‌الوقوع خود به ریاض که قرار است هفته آینده انجام شود پاسخ ایرانی‌ها را به سعودی‌ها منتقل خواهد کرد. این منبع مطلع گفته است که در رابطه با امکان موفقیت این میانجیگری خوشبین هستیم.

   اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل‌زدگان اختصاص دادند؛خبرآنلاین|

نایب‌رییس مجلس اعلام کرد: اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل‌زدگان اختصاص دادند. علی مطهری در پایان جلسه علنی دیروز پارلمان برای بررسی حوادث اخیر سیل در نقاط مختلف کشور گفت: لایروبی رودخانه‌ها باید زودتر انجام می‌شد اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی شد همچنین شاهد بودیم که سیل شیراز بر اثر جاده‌سازی در مسیر رودخانه در دهه ۸۰ اتفاق افتاد و تلفاتی به جای گذاشت که قطعاً باید پیمانکار ناظر و مسوول طرح مواخذه شوند تا در طرح‌های جاری و آینده این اتفاق نیفتد. مطهری با تاکید بر ضرورت تنظیم خروجی سد برای کم شدن خسارت سیل، این امر را نیازمند پیش‌بینی سازمان هواشناسی عنوان کرد و گفت: این سازمان اعلام کرده به تجهیزات بهتر و به روزتری نیاز دارد.

 

 

ارسال نظر