اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۱۴

حجت‌‌الاسلام مروی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌‌الاسلام حاج شیخ احمد مروی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.

 متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:بسم‌الله الرحمن الرحیم؛جناب حجت‌‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مروی دامت برکاته

توفیق خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج ابی‌الحسن الرضا علیه آلاف التحیه و الثنا فوزی عظیم و کرامتی بزرگ است که شایسته است برخوردارشوندگان از آن، خدای سبحان را پیوسته از عمق جان سپاس گویند و اکنون که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای رییسی پس از دوره خدمت پر تلاش و پر ثمر و پایه‌گذاری کارهای ماندگار در این آستان با کرامت، به مسوولیت مهم دیگری منصوب شده‌اند جنابعالی را که پرورش یافته این دیار و بهره‌گرفته از برکات آن می‌باشید و مراتب امانت و تقوای جنابعالی در دوره همکاری طولانی به اثبات رسیده است، به تولیت و خدمتگزاری این درگاه با عظمت منصوب می‌کنم و توجه آن جناب را به نکاتی معطوف می‌سازم. اولاً لازم می‌دانم همه نکات مذکور در حکم جناب آقای رییسی را به جنابعالی نیز یادآوری کنم. اغتنام فرصت این خدمت و صرف همه توش و توان خود در آن، خدمت به زائران و مجاوران به ویژه ضعیفان و نیازمندان، بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی آستان قدس، نگهبانی و مراقبت از گنجینه منحصربه‌فرد هنر معماری و خطاطی و تزئین به کار رفته در مجموعه بناها و فضاها، حفاظت از موقوفات گسترده و غنی، ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی و سرانجام، بهره‌مندی از روحانیت این خورشید فروزان، با اخلاص و مجاهدتی که به کار خواهید برد در شمار این توصیه‌ها است. ثانیاً حضور و همکاری آستان قدس در کنار حوزه علمیه و روحانیت معظّم مشهد مقدس را موکداً توصیه می‌کنم. ثالثاً همکاری با مدیریت‌های دولتی و کمک به آنان به نحو مقتضی توصیه دیگر اینجانب است. رابعاً بهره‌گیری از کارشناسان متدین و انقلابی در بخش‌های گوناگون سفارش موکد دیگری است که همواره تکرار شده است. در پایان مزید توفیقات جنابعالی را از خداوند سبحان مسألت می‌کنم.

سیدعلی خامنه‌ای، ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

رهبر معظم انقلاب حادثه ویرانگر سیل شیراز را تسلیت گفتند

در پی حادثه ویرانگر سیل شیراز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به امام‌ جمعه شیراز، ضمن تسلیت به مردم داغدار، سرعت و جدیت در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را خواستار شدند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم‌الله الرّحمن الرّحیم؛جناب حجت‌الاسلام آقای دژکام امام‌جمعه محترم شیراز دامت‌توفیقاته. با سلام و تحیت، حادثه تأثرانگیز سیل ویرانگر در شیراز که به درگذشت تعدادی از مردم عزیز و داغدار شدن خانواده‌ها در ایام عید و نیز به مجروحیت جمعی دیگر و ویرانی و خسارت در شهر انجامید، مایه اندوه اینجانب است. مقتضی است جنابعالی ضمن ابلاغ سلام و تسلیت اینجانب به خانواده‌های مصیبت‌دیده و نیز به مجروحان این حادثه، در تلاش برای غمگساری و جبران مصیبت‌ها و خسارت و کمک به مردم، با مسوولان دولتی همکاری و همگان را توصیه به سرعت و جدیت در انجام‌ وظیفه نمایید.

سیدعلی خامنه‌ای، ۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

امکانات بیشتری برای امداد به مناطق سیل‌زده گسیل شود

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران و نیاز مبرم سیل‌زدگان به کمک‌های نیروهای مسلح، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رییس ستاد کل نیروهای مسلح دستور دادند امکانات بیشتری برای امداد به این مناطق گسیل شود.متن دستور فرمانده معظم کل قوا به این شرح است: بسمه تعالی؛ سردار سرلشکر باقری؛ رییس محترم ستاد کل نیروهای مسلح. برابر اطلاع، سیل‌زدگان دو استان شمالی نیاز مبرمی به کمک و امکانات نیروهای مسلح دارند.

دستور فرمایید علاوه بر آنچه تاکنون در آن مناطق به‌کار گرفته شده است امکانات بیشتر برای امداد به آن مناطق گسیل نمایند. گزارش اقدام را بفرستید.

سید‌علی خامنه‌ای، ۳ فروردین ۱۳۹۸

ورود دستگاه‌ها به امداد مردم وظیفه‌ای مهم است

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با ابراز تأسف عمیق از خسارات وارده، بر کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی به امداد مردم آسیب‌دیده تأکید کردند.  متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:  بسمه تعالی؛ حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران که خسارت‌های سنگین به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه سختی به شهرها و روستاها به‌ویژه آق‌قلا وارد ساخته است موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد. کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی به عرصه امداد و جبران خسارت‌ها وظیفه مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند. مردم عزیز خوزستان نیز همچنان درگیر بسیاری از مشکلات ناشی از سیل چندی پیش هستند. همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه استان‌های کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما به‌ویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.

سیدعلی خامنه‌ای، ۳ فروردین ۱۳۹۸

 

ارسال نظر