روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۴:۳۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۱۷۲۹

    سرلشکر باقری عازم سوریه شد؛  سپاه‌نیوز|

رییس ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاسیه سه جانبه مبارزه با تروریست راهی سوریه شد. سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران در رأس یک هیات عالیرتبه نظامی برای شرکت در اجلاسیه سه جانبه روسای ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه که به منظور مبارزه با راهکار‌های تروریست برگزار می‌شود راهی دمشق پایتخت سوریه شد. ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکار‌های ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه از اهداف سفر سرلشکر باقری به سوریه است. بازدید و سرکشی پایان سال از فداکار‌های رزمندگان مقاومت و مستشاران نظامی ایران در این کشور نیز از دیگر برنامه‌های رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح خواهد بود.

    انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی، تشکیلات و آموزش نهاد ریاست‌جمهوری؛ پاد|

رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در حکمی « آرش حلاج‌نیا مقدم » را به عنوان « مدیرکل توسعه منابع انسانی، تشکیلات و آموزش نهاد ریاست‌جمهوری» منصوب کرد. متن حکم محمود واعظی خطاب به حلاج‌نیا به این شرح است: «نظر به پیشنهاد معاون محترم اداری و مالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیرکل توسعه منابع انسانی، تشکیلات و آموزش نهاد ریاست‌جمهوری» منصوب می‌شوید. انتظار دارد نسبت به اصلاح و ارتقاء کیفی و کمی امور اداری به ویژه ساختار و تشکیلات، ساماندهی امور پرسنلی کارکنان، فرآیند انجام اقدامات تشویقی و تنبیهی متناسب با عملکرد و ارایه آموزش منطبق با شرایط کار و شرح وظایف اقدام نموده و با توجه به نقش موثر کارکنان شریف و زحمتکش، خدمات مطلوب و در شأن آنان ارایه کنید.»

    برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای همسایه؛فارس|

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: طیف گسترده‌ای از تجهیزات بومی و ساخت ایران سال آینده به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

امیر سرتیپ حسین خانزادی در حاشیه افتتاح نمایشگاه راهیان‌نور در پایگاه نیروی دریایی خرمشهر، اظهار کرد: حضور دایمی ما در دریاهای تحت حاکمیت و دریاهای آزاد و همچنین به دریاهای در امتداد دریاهای کشور ما مانند خلیج عدن به صورت شبانه روزی در سال ۹۸ نیز ادامه خواهد داشت. خانزادی، اظهار کرد: سال آینده رزمایشی مشترک را با کشورهای همسایه و دوست در آب‌های منطقه به ویژه در منطقه نیرو‌های دریایی اقیانوس هند و دریای خزر برگزار می‌کنیم.

    سفر ظریف به قم برای دیدار با علما و مراجع تقلید؛ایسنا|

وزیر امور خارجه کشورمان امروز با سفر به شهر قم با برخی از علما و مراجع تقلید شیعه دیدار و گفت‌وگو می‌کند. ظریف در بدو ورود به شهر قم با حضور در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله سیستانی در ایران با وی دیدار و گفت‌وگو دارد. دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی، آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله وحید‌خراسانی از دیگر برنامه‌های نوبت صبح وزیر امور خارجه در سفر دوشنبه به قم اعلام شده است.

    رییس‌جمهور جلوی تخریب آشوراده را بگیرد؛ایسنا|

نماینده مردم بهشهر در مجلس با بیان اینکه تخریب آشوراده آغاز شده است گفت: رییس‌جمهور جلوی این تخریب و تجاوز را بگیرد. علی‌محمد شاعری در تذکر شفاهی جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری با استناد به اصل 50 قانون اساسی گفت: حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات رو به رشدی داشته باشند یک وظیفه عمومی تلقی می‌شود. وی افزود: اکنون تخریب و تجاوز به آشوراده آغاز شده است، منطقه‌ای که به منطقه حفاظت شده تبدیل شده و زیستگاه پرندگان است اگر این منطقه تخریب شود چیزی از محیط زیست کشور باقی نمی‌ماند، از رییس‌جمهور می‌خواهم باید جلوی تجاوز و تخریب عرصه آشوراده را بگیرد.

    ذات عبور از مرزهای غیرقانونی حتی بدون کالا جرم است؛ایلنا|

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نشست خبری پایان سال گفت: در این نشست خطاب به برادران و خواهران افغانستانی می‌گویم ما برایشان تسهیلات ویزا ایجاد کردیم، ویزای یکساله کار می‌دهیم اما از مرزهای غیرقانونی وارد کشور نشوند اگر کسی برای دومین و چندمین بار دستگیر شود به مدت طولانی در اردوگاه‌ها نگه خواهیم داشت. ذوالفقاری در خصوص امنیت مرزها در سال ٩٧ هم گفت: ما عمده آسیب‌پذیری مرزهای‌مان مرزهای مشترک با پاکستان در درجه اول و مرز کردستان عراق در درجه دوم است و در مرزهای مشترک با ترکیه، آذربایجان و خلیج فارس مشکل خاصی نداریم. در خصوص مرزهای مشترک با ترکیه اقدامات خوبی صورت گرفته است. با پاکستان مذاکراتی کردیم و قول‌هایی هم داده‌اند.

 

ارسال نظر