رییسی، ‌نایب‌رییس مجلس خبرگان شد

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۰۸

گروه ایران|

در دومین روز از سمت جدید حجت‌الاسلام رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه، در جریان انتخاب دیروز نایب‌رییس مجلس خبرگان، به عنوان نایب‌رییس این مجلس هم انتخاب شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، در جریان انتخاب نایب‌رییس مجلس خبرگان که در فقدان آیت‌الله هاشمی شاهرودی، ‌نایب‌رییس فقید، برگزار شد، رییسی توانست با کسب 43 رای از مجموع 78 رای کرسی این سمت را به خود اختصاص دهد .

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی و آیت‌الله فاضل گلپایگانی نیز برای انتخاب به عنوان نایب‌رییس اول مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بودند.بنا بر این گزارش، آیت‌الله «احمد جنتی»، رییس مجلس خبرگان رهبری، در آغاز ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری که صبح دیروز (سه‌شنبه 21 اسفند) در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با تبریک ماه رجب اظهار داشت: شاهد بودیم که رییس‌جمهور امریکا در تاریکی شب و آن هم به‌صورت مخفیانه وارد عراق شد و حتی هیچ کدام از مقامات عراقی به استقبال وی نیامدند. امروز رییس‌جمهور اسلامی ایران با اعلام قبلی وارد عراق می‌شود و حتی مقامات این کشور به استقبال وی می‌آیند؛ تمامی این اتفاقات نشانگر افول امریکا است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تأکید دوباره بر وجود مشکلات در زندگی مردم اظهار داشت: مردم باید به نظام و انقلاب خود دلگرم باشند اما در این مسیر نمی‌توان از کاستی‌ها و مشکلات مردم نگفت. کشور ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید مسوولان آنها را باور کنند و از طریق آن به مردم خدمات بیشتری برسانند. مردم ما بسیار نجیب هستند و همواره پشت انقلاب نظام خود ایستادند.

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب امروز رییس‌جمهور را به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی کردند، لازم است رییس‌جمهور بابت مشکلاتی که در کشور وجود دارد اعلام کند چه برنامه‌ای دارد. متأسفانه در کشور عده‌ای آشوب ارزی راه انداختند و با ایجاد رانت، برای کشور مشکل‌آفرینی می‌کنند.

    تمجید از آیت‌الله آملی لاریجانی

وی با تمجید از تلاش 10 ساله آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه یادآور شد: آیت‌الله آملی لاریجانی طی 10 سال قاطعانه در برخورد با پرونده‌های قضایی برخورد کرد .وی اضافه کرد: از آقای رییسی می‌خواهیم که در مسیر مقابله با گردن‌کلفتان و مفسدان بزرگ اقتصادی - متأسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند با برقراری تماس آنها را نجات دهند - اما از آقای رییسی انتظار داریم با قدرت جلوی این افراد ایستادگی کند.

Taadol-02

 

ارسال نظر