ادغام بانک‌های نظامی از نگرانی‌ها کاست

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۴۱
ادغام بانک‌های نظامی از نگرانی‌ها کاست

کمتر از یک هفته بعد از اعلام خبر ادغام بانک‌های زیرمجموعه نیروهای مسلح که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد، معاون اول رییس‌جمهوری با تشریح شرایط اقتصادی کشور و دلایلی که باعث شد تا بدنه کارشناسی دولت رای به ادغام این بانک‌ها در یک بانک عامل اصلی دهد؛ به این نکته اشاره کرد که «ادغام این بانک‌ها از دغدغه‌های دولت در خصوص اصلاح نظام بانکی کاست. »

دغدغه‌هایی که جهانگیری آنها را یکی از موضوعات اصلی جلسات اقتصادی دولت معرفی می‌کند و اصلاح آنها را در کنار موضوع موسسات غیرمجاز  یکی از اولویت‌های اقتصادی دولت برای بهبود شاخص‌های پولی و مالی کشور می‌داند.  اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری مجتمع صنعتی و معدنی سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرستان آرادان به ادغام چندین بانک در بانک سپه اشاره و خاطرنشان کرد: ادغام بانک‌ها توسط نیروهای مسلح، اقدام انقلابی و بسیار مهمی بود. اگرچه این بنگاه‌های اقتصادی از شرایط بسیار خوبی برخوردار بودند و تنها یکی از بانک‌های نیروهای مسلح شرایط خوبی نداشت. معاون اول رییس‌جمهور یادآور شد: با ادغام این بانک‌ها تا حد زیادی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشتریان و سهامداران بانک‌ها کاسته شد. او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های منطقه‌ای ایرالن برای برقراری صلح و ثبات در منطقه اظهار کرد: برخلاف ادعای بدخواهان، ایران بخشی از راه‌حل‌های منطقه‌ای است و کمک می‌کند تا مشکلات منطقه حل و امنیت برقرار شود. وی از وزارت دفاع به‌ عنوان یکی از وزارتخانه‌های موفق نام برد و تصریح کرد: وقتی در یک منطقه پرتلاطم و ناآرام همچون خاورمیانه، کشوری از چنین امنیت بالایی برخوردار است، این آرامش مرهون تلاش‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی است. جهانگیری با بیان اینکه امروز همه اذعان دارند که ایران یکی از کانون‌های باثبات منطقه است، گفت: با وجود این ثبات و نقش مهم منطقه‌ای بدخواهان به دروغ اصرار دارند ایران را مشکلِ منطقه معرفی کنند. معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به توان بالای دفاعی کشورمان خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در افزایش توان‌ موشکی و تامین نیازهای کشور به سلاح و تجهیزات خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در چارچوب سیاست‌هایی که فرماندهی کل قوا طراحی کرده حرکت می‌کنند، ادامه داد: بحمدالله امروز یک توانمندی خوبی در این مجموعه شکل گرفته است و این وزارتخانه با ایجاد تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های روز و دانش بینان و جذب انسان‌های شایسته و نمونه موفق عمل کرده است. او به نقش امیر حاتمی در این دستاوردها اشاره و اضافه کرد: باید از همه کسانی که توان‌شان را در راه خدمت به مردم قرار می‌دهند و در راس آنها از امیر حاتمی که از سرمایه‌های ارزشمند کشور است، تقدیر کنیم.

او با اشاره به ویژگی‌های واحد افتتاح شده وزارت دفاع در آرادان استان سمنان گفت: این پروژه چند هدف مهم دارد که برای کشور تعیین‌کننده است و امروز در پیرامون این واحد صنعتی جمعیت شکل گرفته است.

جهانگیری افزود: اولین هدف از این طرح‌ انتقال برخی صنایع از داخل شهرها به خصوص از تهران به خارج از مراکز جمعیتی است؛ چرا که همه صنایع نباید در مراکز بزرگ متمرکز شوند و باید در سراسر کشور پراکنده شوند.

وی نوسازی ماشین‌الات را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: در این واحد از تکنولوژی‌های جدید آن هم با اتکاء به توان داخلی بهره گرفته شده است.

  استفاده از ظرفیت‌های بومی در صنعت

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه باید از امکانات و فناوری‌های تولید ایران در صنعت استفاده شود، به اهمیت خودکفایی در کشور پرداخت و افزود: با وجود اینکه امریکا در وزارت خزانه‌داری خود، یک اتاق جنگ علیه ایران ایجاد و مشکلات اقتصادی برای کشور و مردم ایجاد کرد، اما اقتصاد ایران فرونپاشید. وی با بیان اینکه اقتصاد ایران بنیه قوی دارد، اضافه کرد: مهندسی و مدیریت اقتصاد در کشورمان به اندازه‌ای قوی است که «خود سازنده» بوده و می‌تواند خود را سر پا نگه دارد.

جهانگیری با بیان اینکه امریکا به‌دنبال تحریم فلز در ایران بود، خاطرنشان کرد: با توجه به بنیه قوی ایران در این حوزه خوشبختانه هیچ مشکلی برای صنایع کشور از این ناحیه ایجاد نشد.

وی از سمنان به عنوان یکی از استان‌های استراتژیک کشور نام برد و ادامه داد: این استان دارای ذخایر معدنی خوبی است، ضمن اینکه در کشاورزی نیز ظرفیت بالایی دارد.

 

ارسال نظر