روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۰:۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۱۰۶۶

   بیانیه گام دوم انقلاب اکسیر است؛ایرنا|

خطیب نماز جمعه تهران بیانیه گام دوم انقلاب را راهگشا برشمرد و گفت: این بیانیه اکسیر است اگر قدر آن دانسته شود. کاظم صدیقی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: بیانیه گام دوم انقلاب پاسخگویی به شبهات است. وی با بیان اینکه این بیانیه راهکاری است که رهبری فرزانه انقلاب داده‌اند، ادامه داد: بیانیه گام دوم منشور و راهگشا است و یک تصویر کلی از نظام دینی به ما می‌دهد که چهل سال از آن گذشته است.

   رییس‌جمهوری پیش از عید به بوشهر سفر می‌کند؛پانا|

استاندار بوشهر با بیان اینکه سفر حسن روحانی، رییس‌جمهوری به استان خیر و برکت‌های فراوانی دارد، گفت که رییس‌جمهوری همراه هیات دولت پیش از پایان سال 97 به بوشهر سفر می‌کند. عبدالکریم گراوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی بوشهر افزود: «در این سفر افزون بر بررسی مشکلات و ارایه راهکارهای لازم برای حل آنها، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی که در توسعه استان و کشور نقش مهمی دارد، بهره‌برداری می‌شود.» گراوند بدون اشاره به برنامه‌ها و مدت زمان حضور رییس‌جمهوری در استان ادامه داد: «با تامین تسهیلات بانکی از محل اعتبارهای اشتغالزایی روستایی پروژه‌های نیمه تمام تولیدی و اقتصادی در مناطق مختلف استان تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.»

   سازمان ملل اقدام امریکا را درتحریم پزشکی ایران محکوم کند؛تعادل|

وزیر امور خارجه در توئیتی با بازتاب نامه ۶۶ تن از دانشمندان علوم پزشکی به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار محکومیت تحریم‌های امریکا علیه ایران در خصوص نیازهای پزشکی از جامعه بین‌الملل شد.ظریف در این توئیت، نامه ۶۶ تن از دانشمندان علوم پزشکی کشور به دبیرکل سازمان ملل متحد را بازتاب داد.وزیر امور خارجه همچنین در این توئیت، از جامعه بین‌المللی خواست تا تحریم‌های امریکا علیه ایران به ویژه در هدف قراردادن نیازهای پزشکی مردم و تحقیق و توسعه علمی را محکوم کنند. وزیران امور خارجه ایران همچنین در تماس تلفنی با وزیر خارجه عراق در خصوص تمهیدات سفر قریب الوقوع رییس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور گفت‌وگو کرد.

   حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی در «باب‌المندب» ناکام ماند؛

روابط عمومی ارتش|

یک فروند کشتی نفتکش ایرانی که مورد تعرض 11 فروند قایق دزدان دریایی در محدوده تنگه باب المندب واقع در خلیج عدن قرار گرفته بود، با اقدام به موقع تیم تکاوران محافظ کشتی‌های تجاری مستقر در شصتمین ناو گروه نیروی دریایی از دست دزدان دریای نجات یافت.  بنابر این گزارش، کشتی نفتکش حامل بیش از یکصد و پنجاه هزار تن مواد نفتی بود که به سلامت به مسیر خود ادامه داد. گفتنی است ناو گروه‌های نیروی در یایی طی چند سال گذشته تاکنون بیش از 400 فروند نفتکش تجاری را اسکورت نموده و بیش از 300 مرحله با دزدان دریایی درگیری داشته‌اند که در این درگیری‌ها کشتی‌هایی با ملیت‌های ایرانی و غیر ایرانی را نیز از چنگ دزدان دریایی نجات داده‌اند.

 

   قاسمی سفیر ایران در پاریس شد؛فارس|

به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رییس‌جمهور، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد.  بهرام قاسمی از تیرماه سال ۱۳۹۵ تاکنون به عنوان سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه فعالیت داشته است.

   اعطای حمایت دیپلماتیک به « زاغری» مخالف حقوق بین‌الملل است؛تعادل|

سفیر ایران در انگلیس اعطای حمایت دیپلماتیک به نازنین زاغری را مخالف حقوق بین‌الملل دانست. حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییترش نوشت: تصمیم وزارت خارجه انگلیس به اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری، مخالف حقوق بین‌الملل است و فاقد آثار حقوقی و اجرایی است.حقوق بین‌الملل اعطای حمایت دیپلماتیک از سوی دولت‌ها را فقط نسبت به اتباع خود ممکن می‌داند. طبق قانون ایران، ایرانیان فارغ از محل اقامت، تابعیت خود را حفظ می‌کنند.

   دزدیده شدن آرشیو صدا و سیما هنوز در شورای نظارت مطرح نشده است؛برنا|

عضو هیات نظارت بر عملکرد سازمان صدا و سیما در خصوص دزدیده شدن آرشیو صداو سیما و پخش آنها از شبکه‌های معاند گفت: موضوع هنوز در شورای نظارت مطرح نشده است. غلامرضا کاتب در خصوص دزدیده شدن آرشیو صداو سیما و پخش آنها از شبکه‌های معاند در گفت‌وگو با برنا گفت: موضوع هنوز در شورای نظارت مطرح نشده است. وی در پاسخ به این سوال که آقای ضرغامی، رییس اسبق سازمان صدا و سیما، دزیده شدن این آرشیو در زمان ریاست خود را تکذیب کرد، ادامه داد: بعید می‌دانم در دوره آقای ضرغامی چنین اتفاقی افتاده باشد ولی از سوی دیگر حتما نباید از آرشیو رفته باشد. ممکن است زمانی که فیلمی پخش می‌شود آن را ضبط کنند و ممکن است شخصی برای آنها فرستاده باشد.

 

 

ارسال نظر