روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۰۰:۲۸:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۹۷۹

   نهایت صمیمیت در روابط بین ایران و عراق برقرار است؛  خانه ملت|

رییس مجلس دهم تاکید کرد: امروز خوشبختانه نهایت صمیمیت در روابط بین ایران و عراق برقرار است، هم در ابعاد سیاسی و هم در ابعاد اقتصادی و فرهنگی.لاریجانی در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود گفت: ما خیلی خوشحالیم بعد از آن تنش‌‌‌هایی که از گروه‌های تروریستی به وجود آمده بود، امروز عراق از امنیت خوبی برخوردار است. این نشان داد که ملت عراق یک ملت رشید و از ارتش خوبی برخوردار است.رییس قوه مقننه ادامه داد: حشدالشعبی هم در این مساله ایفای نقش کرد و توانست با ایجاد وحدت غائله را ختم کند. نقش آیت‌الله سیستانی هم در این مساله بسیار چشمگیر بود.

   بهرام قاسمی به عنوان سفیر ایران در پاریس انتخاب شد؛  باشگاه خبرنگاران|

بهرام قاسمی سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه ایران، به عنوان سفیر ایران در فرانسه انتخاب شد.به گزارش خبرگزاری فرانسه، «بهرام قاسمی» سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه ایران، به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در پاریس انتخاب شد. خبرگزاری فرانسه این خبر را به نقل از منابع دیپلماتیک خود اعلام کرده است. قاسمی پیش از این در اسپانیا و ایتالیا نیز سفیر بوده است. دیروز همچنین خبر رسید؛ سفیر جدید فرانسه در تهران منصوب شد و قرار است به زودی کار خود را در ایران آغاز کند.سفارت فرانسه اعلام کرد که فیلیپ تیه بو به عنوان سفیر جدید فرانسه در تهران منصوب شده است.. او یک کارشناس مسائل هسته‌ای است و پیش‌تر نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده است.ایران و فرانسه به‌دلیل تنش‌های دیپلماتیک ایجاد شده، حدود شش ماه در پایتخت‌های یکدیگر سفیر نداشتند.

   ۱۲ استان در مجلس رأی منطقه ویژه اقتصادی گرفتند؛  ایسنا|

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لرستان و خرم‌آباد در مجلس رای گرفتند. محمد بیرانوندی اظهار کرد: ۱۲ استان در مجلس رای منطقه ویژه گرفتند که امور آنها در حال انجام است. لرستان و منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد جزو این مناطق هستند.نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس در ادامه گفت: کنسرسیومی که کارخانه پارسیلون را عهده‌دار شده قرار است بخشی از پارسیلون را به عنوان منطقه ویژه برای ایجاد منطقه ویژه اختصاص دهد.بیرانوندی با بیان اینکه با راه‌اندازی این منطقه مزیت‌های زیادی برای بخش خصوصی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: بارها و بارها به فعالان بخش خصوصی، دولت، بخش آزاد و سرمایه‌گذاران گفته شده که آنچه در حوزه قانون‌گذاری، نظارت و ارتباطات نیاز است، مجمع نمایندگان لرستان آمادگی ۱۰۰ درصدی را برای رایزنی و مذاکره با مقامات ارشد کشوری و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری دارند.

   همکاری، تنها گزینه ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست؛  مهر|

نماینده ایران در دفتر سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی گفت: همکاری با آژانس، تنها گزینه موجود برای ایران نیست و صادقانه امیدواریم که این همکاری، با رفتار مخرب و شوم برخی اعضای بدخواه آژانس تخریب نشود. کاظم غریب‌آبادی طی سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با اشاره به تلاش‌های مدیرکل و دبیرخانه آژانس در رابطه با راستی‌آزمایی اجرای برجام، نقش آنها را در شرایط کنونی پیرامون برجام، برای تداوم این توافق و حفظ حرفه‌ای‌گری، بی‌طرفی و استقلال و در نتیجه اعتبار آژانس، اساسی خواند.

 

ارسال نظر