ناکامی در سوءاستفاده از میزبانی نشست وزیران خارجه

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۱۷
ناکامی در سوءاستفاده
 از میزبانی نشست وزیران خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه از ناکامی امارات در سوءاستفاده از میزبانی نشست وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی علیه ایران خبر داد.

بهرام قاسمی در تشریح اتفاقات نشست پایانی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی (OIC) در ابوظبی، گفت: در نشست پایانی وزرای کشورهای عضو سازمان که به طور معمول اسناد بررسی و تصویب می شود، وزیر امور خارجه امارات با ارایه متنی تحت عنوان «بیانیه ابوظبی» قصد داشت بدون کسب نظرات و دیدگاه های سایر هیات های حاضر، این متن را به‌عنوان بیانیه نهایی نشست معرفی و به تصویب برساند که این نحوه اداره جلسه بلافاصله مورد اعتراض هیات اعزامی از تهران و همچنین پاکستان قرار گرفت.

قاسمی افزود: با وجود اعتراض هیات کشورمان و برخی دیگر از هیات ها، وزیر امور خارجه امارات با سوء استفاده از شرایط میزبانی و در اقدامی خلاف تمامی موازین شناخته شده، با بی توجهی به اعتراض های به عمل آمده قصد داشت امیال خود را به این نشست تحمیل کند و به‌زعم خود این متن را تصویب و نهایی اعلام کرد. به دنبال این اقدام طرف اماراتی، و به‌ویژه با توجه به اینکه در متن ارایه شده توسط هیات اماراتی، ادعای واهی این کشور در مورد جزایر ایرانی ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ آورده شده بود با اعتراض شدید و بهنگام هیات ایرانی و متعاقب آن ترک جلسه  ایران مواجه شد.

 

ارسال نظر