روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۲۸

    ۳۷۰۰ زندانی در روز اول اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان آزاد شدند؛  ایسنا|

رییس سازمان زندان‌ها گفت: تا روز گذشته یعنی اولین روز اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که به مراجع قضایی سراسر کشور ابلاغ شده، تعداد 5 هزار نفر از زندانیان مشمول این بخشنامه شدند. اصغر جهانگیر با اشاره به عفو گسترده زندانیان گفت: در پی موافقت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با پیشنهاد رییس قوه قضاییه مبنی بر عفو گسترده زندانیان، این بخشنامه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمد. وی افزود: با آغاز اجرای این بخشنامه که با اهتمام ویژه مراجع قضایی و مسوولان زندان‌های سراسر کشور در حال اجراست و در گام نخست تعداد ۳۷۰۰ نفر آزاد و تعداد ۱۳۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

    ظریف هنوز مدارکش را به دادستانی ارسال نکرده است؛  مهر|

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که بالاخره آیا وزیر امور خارجه مستندات خود در رابطه با ادعای مطرح شده مبنی بر پولشویی برخی مسوولان را به دادستانی ارسال کرد؟ گفت: ان شاالله که ارسال می‌کنند. وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اسماعیل بخشی و اینکه آیا این فرد در بازداشت است، گفت: پرونده اعمال و کارهایی که این فرد انجام داده است، مفتوح و در حال رسیدگی است.

    طرح معامله قرن یک استراتژی شکست‌خورده است؛  ایلنا|

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه اجلاس ورشو مقدمه‌ای برای تشکیل ائتلاف عربی - عبری و تضعیف مساله فلسطین است و باید در برابر این توطئه‌ها هوشیار بود، تاکید کرد: طرح معامله قرن به عنوان آخرین توطئه علیه ملت فلسطین یک استراتژی شکست ‌خورده است. علی‌اکبر ولایتی در همایشی که به منظور تجلیل از مجاهدت‌های شهید فتحی شقاقی برگزار شد، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین و اصول راهبردی و اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران نام برد و تصریح کرد: این هدف بزرگ امروز و در چهل سالگی انقلاب بیش از پیش مورد اهتمام ویژه قرار دارد.

    احتمال تعیین تکلیف پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام؛   تسنیم|

آیت‌الله محسن شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از برگزاری جلسه مجمع برای بررسی پالرمو در روز شنبه (27 بهمن) خبر داد. وی افزود: امیدواریم در این جلسه تکلیف این لایحه نهایی شود. آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لایحه پالرمو، شنبه 6 بهمن ماه برگزار شد. در این جلسه، گزارش کمیسیون‌های سیاسی و امنیتی دفاعی و کمیسیون حقوقی قضایی مجمع ارایه شد که هر دو کمیسیون نظرشان نسبت به تصویب لایحه پالرمو منفی بوده است.

    ما را به خیر تو امید نیست، شر مرسان؛  تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان به ادعاهای اخیر رییس‌جمهوری امریکا ومشاور امنیت او درباره ایران واکنش نشان داد. عباسعلی کدخدایی در صفحه توئیتر خود نوشت: «آقای ترامپ مدعی شده که مردم ایران شایسته آینده روشن‌تری هستند. می‌توان با این گزاره موافق بود اما یک شرط دارد؛ و آن اینکه ترامپ و بولتون دست از دخالت در سرنوشت دیگر ملت‌ها بردارند و اقدامات خصمانه علیه مردم و حمایت از تروریست‌ها را پایان دهند. ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان.»

    اقدام انقلابی سپاه در برخورد با شناورهای متخلف قابل تقدیر است؛   ایسنا|

نماینده مردم بندرعباس در مجلس اقدام نیروی دریایی سپاه در برخورد با شناورهای متخلف که با روش ترال اقدام به صید آبزیان می‌کردند، را قابل‌تقدیر دانست. حسین هاشمی تختی با تقدیر از سردار تنگسیری (فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران)، سردار عظمایی و سردار غلامشاهی فرماندهان منطقه پنجم و یکم نیروی دریایی سپاه در اجرای این خواسته عمومی، اظهار کرد: مراجع قضایی در این موضوع ورود مناسبی داشته و با صدور احکام قضایی مطلوب برای اینگونه شناورها، راه را برای سوءاستفاده از ذخایر آبزیان کشور خواهند بست.

    حضور مردم در راهپیمایی غلط بودن تحلیل دشمنان را ثابت کرد؛   برنا|

دبیر شورای نگهبان به پیشگویی‌های غلط مسوولان امریکایی مبنی بر اینکه ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را نخواهند دید، اشاره و تصریح کرد: ملت بصیر ایران با این حضور شکوهمند خود در صحنه ثابت کرد تحلیل سیاسی دشمنان خارجی و داخلی غلط است.دبیر شورای نگهبان با اظهار تاسف از برخی بی‎‌توجهی مسوولان به خواسته‌های بحق مردم، که گاهی رنگ و بوی عمدی بودن به منظور ایجاد نارضایتی دارد، اضافه کرد: حالا که مردم با وفا، در حمایت از نظام خود خوب در صحنه حاضر شدند، مسوولان هم باید همه توان خود را برای حل مشکلات گرانی و معیشت به کار بندند، به ویژه که اکنون در آستانه سال نو دغدغه مردم و اقشار آسیب‌پذیر کم نیست.

 

ارسال نظر