چهره‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۲۷

انتقاد  از شعارهای افراد تندرو در راهپیمایی ۲۲ بهمن

Taadol-02-2مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مسائل روز و شعارهای برخی افراد تندرو در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: انقلاب و اسلام توسط دشمنان از بین نخواهد رفت ولی ممکن است توسط دوستان ضربه بخورد و از بین برود. به گزارش ایسنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم در سخنانی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) گفت: بر اساس این روایت، برترین مسلمان از نظر ایمان و اسلام کسی است که بقیه مسلمین از زبان و دست او در امان باشند؛ در اینجا زبان، مقدم شمرده شده است؛ زیرا زبان منشأ خیلی از مشکلات و گناهان است. او با اشاره به مسائل روز و شعارهای برخی افراد تندرو در راهپیمایی ۲۲ بهمن با بیان اینکه انقلاب و اسلام توسط دشمنان از بین نخواهد رفت، ولی ممکن است توسط دوستان ضربه بخورد و از بین برود، بیان کرد: سه گروه در داخل می‌توانند این ضربه را به انقلاب بزنند؛ اول گروهی که دعوت به اختلاف کرده و نغمه وحدت‌شکن سر می‌دهند؛ گروه دوم کسانی هستند که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند و به بقیه مسائل کاری ندارند و گروه سوم نیز افراد تندرو هستند.

ایران در جمع ۲۸ کشور برتر جهان در پاکی است

Taadol-02-3رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ادعای اینکه کشور دچار فساد سیستمی شده، کاملا کذب و بی‌اساس است، ایران در جمع ۲۸ کشور برتر جهان در پاکی است. به گزارش فارس، ناصر سراج دیروز در آیین تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود کشور دچار فساد سیستمی شده کاملا کذب و بی‌اساس است، همه مسوولان درگیر فساد نیستند و نباید اجازه داد به این تبلیغات بی‌جهت علیه نظام دامن زده شود. شاخص ادراک فساد در کشور بالاست، با این حال سازمان بازرسی کل کشور با جدیت به وظایف رسالت اصلی خود که همان نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین عمل کرده و در امر پیشگیری، عملکرد ضدفساد و شناساندن کشور به دیگر کشورها تلاش دارد. رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: مدعی نیستیم که فساد نیست، اما اینکه فساد را به همه مسوولان نسبت می‌دهند، تبلیغات گسترده‌ای است که دشمنان انجام می‌دهند، شاید موارد معدودی وجود داشته باشد که قطعا رسیدگی می‌شود.

نشست ورشو محکوم به شکست است

Taadol-02-4رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نشست ورشو محکوم به شکست است و امریکا این‌بار هم به نتیجه نمی‌رسد. به گزارش ایلنا، حشمت‌‌الله فلاحت‌‌‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با شبکه العربی قطر اینستکس یا ساحات را یک شروع خوب توصیف کرد اما ضمن اشاره به اینکه این سازوکار انتظارات ایرانیان را برآورد نمی‌کند، بر ضرورت توسعه آن برای بازگشت پول ایران و تضمین فروش آن تاکید کرد. فلاحت‌پیشه درباره بیانیه اخیر اتحادیه اروپا اظهار داشت: به اروپایی‌ها برای اتلاف وقت ایران اجازه داده نخواهد شد و در دهه ۹۰ میلادی توطئه‌ای تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی بین ایران و اروپا مطرح شد و مدام آنها انتقاداتی مطرح می‌کردند و ایران باید پاسخ می‌داد اما اکنون ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم. وی   تصریح کرد: بعد از ۲۲ بهمن شرایطی در فضای سیاسی در جهان و در خود امریکا در مقابل امریکا فراهم خواهد شد و امریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود.

الزامات رفتاری دیپلماتیک در پروسه فعال شدن INSTEX

Taadol-02-5عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس الزامات رفتاری دیپلماتیک ایران در پروسه فعال شدن کانال مالی ایران با اتحادیه اروپا را تشریح کرد و گفت: INSTEX آزمونی است که اروپا اثبات کند تا چه اندازه توان رفتار مستقل از امریکا را دارد. «محمدرضا تابش»، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره راه‌اندازی کانال مالی INSTEX گفت: پالس‌هایی که از کشورهای اروپایی درباره این کانال ارسال شده مثبت است؛ اگرچه تاخیر جدی در خصوص راه‌اندازی این کانال دیده شد. از این حیث ایران نباید در قبال انجام تعهدات اروپا دستپاچه رفتار کند. نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب درباره اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر پوشش همه معاملات قانونی و مشروع توسط این کانال تاکید کرد: موضوع مورد تاکید وزیر امور خارجه بسیار مهم و دستاورد خوبی است اما باید منتظر بود و دید در عمل و در زمان اجرایی شدن معاملات اروپا تا چه اندازه به اظهارات امروز خود پایبند می‌ماند.

هیچ نقطه منفی نسبت به ژاپن در ذهن مردم ایران وجود ندارد

Taadol-02-6رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه‌مند به گسترش روابط با کشور شما هستند. به گزارش برنا، «علی لاریجانی»، رییس مجلس شورای اسلامی، در دومین روز سفر خود به ژاپن با “کی شی دا “، رییس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران، دیدار و گفت‌وگو کرد. رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به نقش موثر “کی شی دا “ در گسترش روابط دو کشور افزود: روابط ایران و ژاپن بر بستر فرهنگی استوار است. رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ذهن مردم ایران هیچ نقطه منفی نسبت به ملت ژاپن وجود ندارد و علاقه‌مند به گسترش روابط با کشور شما هستند، البته برخی کشورها در مسیر این روابط مشکلاتی ایجاد می‌کنند که باید برای مدیریت آن چاره‌اندیشی شود و بطور قطع نقش شما و گروه دوستی برای حل این مشکل موثر است.   او گفت: این شرکت‌ها در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دارویی و محیط زیست پروژه‌های مهمی را در ایران دنبال می‌کردند که فعالیت آنها متوقف شده است   که باید راه‌حلی برای این منظور تدارک دید.

 

ارسال نظر