روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۲۱

    رییس قوه قضاییه: این نظام، نظام یکتایی است؛ایسنا|

رییس قوه قضاییه گفت: این نظام، نظام یکتایی است و با معماری امام راحل در زمانه ما به عنوان روش جدید در حکمرانی و با خون فشانی شهدا تأسیس شد. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قوه قضاییه بخشی از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و بخش تأثیرگذار است و این نظام، نظام یکتایی است و با معماری امام راحل در زمانه ما به عنوان روش جدید در حکمرانی و با خون فشانی شهدا تأسیس شد.

    برجام ملاک عمل است و الزامات دیگر مردود است؛ایسنا|

رییس دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد که «ایران خواهان ارتباط سالم و سازنده با اروپا بر مبنای احترام متقابل، از موضع برابر و بدون دخالت در امور داخلی یکدیگر است.» محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که ارزیابی جنابعالی از بیانیه اخیر اتحادیه اروپا درباره ایران چیست؟ گفت: این بیانیه حاوی نکات مثبت و منفی در قبال ایران است. از اینکه اتحادیه اروپا یک بار دیگر از اجرای کامل برجام حمایت کرده است استقبال می‌کنیم و معتقدیم اتحادیه باید در عمل این موضع خود را به اثبات رساند. رییس دفتر رییس‌جمهور، تشکیل ساز و کار حمایت از مبادلات تجارت (ساحات) را در این زمینه - هرچند که با تأخیر زیاد انجام گرفته- یک قدم اولیه در اجرای تعهدات اروپا دانست و اظهارداشت: اروپا وفق برجام متعهد است این ساز و کار را عملیاتی کند تا کلیه عملیات تجاری که در چارچوب برجام پیش‌بینی شده، از طریق آن انجام شود.

    162 نماینده از اقدامات وزیر نفت قدردانی کردند؛ایرنا|

 162  نماینده مجلس در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از اقدامات وزیر نفت باتوجه به مقدورات داخلی و شرایط تحریم اظهار امیدواری کردند که با اهتمام و تلاش روز افزون در برطرف کردن موانع با استقامت بیشتر و برون‌رفت از شرایط تحریمی امریکا شاهد شکوفایی بیشتر صنعت نفت و گاز در کشور باشیم. در این بیانیه که توسط احمد امیر آبادی عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد آمده است: توسعه گازرسانی به اقصی نقاط شهری که در سال‌های اخیر روند رو به رشد و قابل تحسینی داشته است به نحوی که قالب مردم ایران از نعمت استفاده از گاز برخوردار هستند و به‌علاوه با تامین و جایگزینی سوخت مایع علاوه بر بهبود شاخص‌های زیست محیطی از طریق صادرات فرآورده‌های نفتی به ویژه نفت و گاز شاهد خروج تدریجی کشور از خام فروشی هستیم. نمایندگان مردم در این بیانیه تاکید کردند: ما با رعایت انصاف و با نگاهی واقع بینانه از مقدورات داخلی و محدودیت‌های بیرونی در صنعت نفت از تلاش وزیر نفت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

    ممانعت دولت از استخدام نیروی جدید صحت ندارد؛تسنیم|

معاون رییس‌جمهور با اشاره به اظهارات رییس مجلس در‌باره ممانعت دولت از استخدام نیروی جدید گفت: ‌ممانعت دولت از استخدام نیروی جدید صحت نداشته و دولت همه‌ساله متناسب با نیاز ادارات آزمون برگزار می‌کند. جمشید انصاری در حاشیه بهره‌برداری از بیمارستان پارس‌آباد اظهار داشت: آزمون‌های استخدامی همه‌ساله متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود. او افزود: دولت به موضوع استخدام و اشتغالزایی بی‌توجه نیست و همه‌ساله متناسب با خروجی ادارات جذب انجام می‌شود به‌طوری که در چند سال اخیر نیز همه‌ساله آزمون برگزار شده است‌.

    دشمنان اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند

؛ تسنیم|

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تهدیدات و فشارهای اقتصادی دشمن علیه مردم گفت: در چنین شرایطی مسوولان باید مانع از پراکندگی و اضطراب فکری مردم در جامعه شوند.مجید انصاری دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر با اعلام اینکه امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری مردم را زجر می‌دهد خاطرنشان کرد: دشمنان بر همین زاویه تمرکز داشته و در یک جنگ روانی شدید اعتماد مردم را نشانه گرفته‌اند که هر یک از ما باید با پاسخگویی به ارباب رجوع و رفتار و برخورد مناسب با آنها، امید را در جامعه زنده کنیم و اجازه ندهیم گرد ناامیدی مردم را نسبت به آینده خمود و ناراحت کند.

    بازگشت صفدر حسینی به دولت؛باشگاه خبرنگاران|

برخی رسانه‌ها از بازگشت صفدر حسینی به دولت خبر می‌دهند؛ فردی که پس از ماجرای حقوق‌های نجومی ناگزیر به کناره‌گیری شده بود. نشریه صدا مدعی شده که صفدر حسینی مدیرعامل سابق صندوق توسعه ملی؛ به زودی جایگزین رضا ویسه به عنوان دستیار معاون اول رییس‌جمهور خواهد شد.

    دیدار امام جمعه مشهد با شیخ عیسی قاسم؛باشگاه خبرنگاران|

امام جمعه مشهد با حضور در محل اقامت رهبر شیعیان بحرین با شیخ عیسی قاسم در مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، صبح دیروز با رهبر شیعیان بحرین که از چند روز گذشته برای زیارت بارگاه امام رضا(ع) به مشهد سفر کرده است دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این دیدار برای رهبر شیعیان بحرین آرزوی سلامت کرد.

 

ارسال نظر