روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۶۴

   ترامپ نشان داد توافق با امریکا به اندازه جوهر روی کاغذ هم ارزش ندارد؛تعادل|

وزیر امور خارجه کشورمان به تصمیم دولت امریکا برای تعلیق توافق موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه و تهدید به لغو این پیمان واکنش نشان داد. محمد جواد ظریف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: باز هم خروج از یک توافق دیگر توسط دولت ترامپ، این‌بار نوبت پیمان نیرو‌های میان‌برد هسته‌ای است. ربطی به ایران و برجام ندارد، به نظر می‌رسد این‌دار و دسته به هر چیزی که امضای ایالات متحده امریکا پای آن باشد حساسیت دارند. پیام این اقدام این است: هیچ توافقی با دولت ایالات متحده امریکا ارزش جوهری که برایش صرف شده ندارد، حتی پیمان‌هایی که کنگره آنها را تصویب کرده باشد.

   برخورد با سازندگان بناهای عمومی غیراستاندارد؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور|

 سخنگوی وزارت کشور گفت: با سازندگان بناهای عمومی غیراستاندارد تخریب شده در سیل و زلزله برخورد می‌شود. «سید سلمان سامانی» با اشاره به تکلیف جدید وزارت کشور برای استانداران که در جلسه دیروز شورای معاونان این وزارتخانه تصمیم‌گیری شد، تصریح کرد: استانداران موظف هستند پس از وقوع مخاطرات طبیعی مثل سیل و زلزله ضمن بررسی بناهایی که با استفاده از منابع بیت‌المال ساخته شده و به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم تخریب شده‌اند، با سازندگان، ناظران و مسوولان اجرایی دستگاه‌های مرتبط برخورد قانونی به عمل آورند.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار داشت: بلافاصله پس از این حوادث دستورات لازم جهت بسیج امکانات برای امداد و کمک رسانی به مردم مناطق حادثه ‌دیده صادر شد.

   حضور ایران در مذاکرات گروه بین‌المللی تماس درباره افغانستان؛ تعادل|

سفیر ایران در لندن از حضور هیات سیاسی ایران در جلسه گروه بین‌المللی تماس با محور افغانستان خبر داد.حمید بعیدی‌نژاد در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد آورده: جلسه گروه بین‌المللی تماس در مورد افغانستان روز جمعه به میزبانی انگلیس و با شرکت نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای و با حضور نمایندگان جامعه مدنی، در وزارت امور خارجه انگلیس برگزار شد. او گفت که هیاتی سیاسی از وزارت خارجه ایران نیز در این اجلاس شرکت داشت.

   بی‌عدالتی، مشکلات معیشتی و فساد شایسته جامعه اسلامی نیست؛  ایلنا|

عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتظاری که از جامعه اسلامی داریم تا ارزش‌های اسلام در جامعه وجود داشته باشد محقق نشده است. بحث عدالت، معیشت مردم، ثبات خانواده و فساد شایسته جامعه اسلامی نیست. البته ظواهر اسلام نیز امروز در جامعه ما آنطور که باید جاری نیست. بنابراین در این بخش هنوز فاصله زیادی با آرمان‌های انقلاب وجود دارد.

محمد هاشمی گفت: متاسفانه فساد هم امروز در جامعه ما زیاد است که این هم شامل فساد اخلاقی و هم فساد اقتصادی می‌شود. ادارات ما امروز مطابق با نهادهای جامعه اسلامی نیست. رشوه و عدم شایسته‌سالاری بدون در نظر گرفتن ضوابط رواج دارد. اینها مواردی است که ما با یک جامعه اسلامی فاصله داریم. بحث شفافیت و رانت خیلی مهم است ما جمهوری اسلامی داریم اما در بخش اسلامیت دچار مشکلات عدیده هستیم. اینهایی که توقع نداریم در جامعه اسلامی مشاهده کنیم.

  در شورای عالی فضای مجازی صحبتی

برای رفع فیلترینگ تلگرام نشده است؛ ایلنا|

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: فعلا در شورای عالی فضای مجازی هیچ صحبتی برای رفع فیلترینگ تلگرام نشده است. سید ابوالحسن فیروزآبادی در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظر برخی درباره امکان رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام گفت: فعلا در شورای عالی فضای مجازی هیچ صحبتی برای رفع فیلترینگ نشده است.او در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره این موضوع چیست؟ گفت: اینها نظرسازی است به این معنا که شما از افراد سوال می‌کنید و نظر می‌گیرید. ما نظر خود را گفته‌ایم.

   استفاده از سرمایه نخبگان برای حل مشکلات؛  ایسنا|

محسن رضایی گفت: اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید از سرمایه عظیم مردم و نخبگان بعد از هر انتخابات هم استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت، در کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی اظها ر کرد: اگر بخواهیم مشکلات کشور را حل کنیم باید از سرمایه عظیم مردم و نخبگان بعد از هر انتخاباتی استفاده کنیم. انتخابات‌ها باید شروع کارها باشد. با شروع کار هر دولت و مجلس، اگر مردم کنار بروند و تماشاچی شوند، حکمرانی ناقص می‌شود. نخبگان و مردم باید در اداره کشور و اقتصاد ایران، نقش پیدا کنند.

   طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان مجددا در مجلس کلید خورد؛ فارس|

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسوولان پس از عدم بررسی طرح «تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی» در مجلس خبر داد. محمد دهقان ضمن اعلام این خبر، گفت که به دلیل تعلل مجلس در بررسی طرح، دوفوریت آن در نشست روز یکشنبه مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر