روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۰۶

    واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به اظهارات اخیر رییس‌جمهور؛ایسنا|

آیت‌الله مکارم شیرازی به سخنان اخیر رییس‌جمهور واکنش نشان داد و گفت: اخیرا جناب رییس‌جمهور دو جمله درباره مساله حجاب و فضای مجازی گفتند که متأسفانه هر دو زننده بوده است؛ ان‌شاءالله در زمان مناسب، مفصل درباره این موضوع سخن خواهم گفت.آیت‌الله مکارم شیرازی دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم ادامه داد: کسی نمی‌گوید فضای مجازی را حذف کنید، بلکه باید این فضا را اصلاح کرد، رییس‌جمهور در سخنان خود می‌گوید؛ وقتی مردم همه‌چیز را خواستند، نباید جلوی خواست آنان را گرفت که در پاسخ باید گفت: اگر مردم همه‌چیز را می‌فهمند، پس در دادگستری و تعزیرات را هم ببندید، یقینا یک عده خطاکار در کشور وجود دارند که باید جلوی آنان را گرفت.

 

    سال ۹۸ سخت، اما قابل کنترل و مدیریت است؛ایسنا|

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بی‌شک سال ۹۸ سال سختی خواهد بود ولی جای نگرانی بابت تامین مایحتاج عمومی مردم، تکرار تورم و شوک ارزی شبیه به آنچه در سال ۹۷ تجربه کردیم، وجود ندارد. محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه بار سنگین تحریم‌ها را در سال ۹۷ به دوش کشیدیم، اظهار کرد: در سال ۹۷ به مدد جوسازی‌هایی که برخی دوستان در خصوص تحریم‌های ۱۳ آبان امریکا، پیش از اعمال این تحریم‌ها داشتند، به جای اینکه پس از اعمال تحریم‌ها شاهد افزایش تورم و شوک ارزی باشیم، قبل از وقوع حادثه و از ترس افتادن در چاله، خود را در آن انداختیم؛ فلذا اعمال تحریم‌ها چندان اثر تازه‌ای نداشت. به همین نحو نیز احتمال تجربه‌ تورم بالا در سال ۹۸، آن‌گونه که در سال ۹۷ تجربه کردیم، بعید است.

    مدتی است گرانی‌ کالاهای اساسی ذهنم

را مشغول کرده است؛شورای نگهبان|

دبیر شورای نگهبان می‌گوید مدتی است که گرانی‌های مکرر کالاهای اساسی ذهنش را مشغول کرده است. آیت‌الله جنتی در جلسه دیروز تصریح کرد: نباید عملکرد مسوولان به صورتی باشد که مردم احساس کنند که مسوولان نمی‌خواهند یا نمی‌توانند روند گرانی‌ها را مهار کنند. در همین زمینه قاچاق دام زنده از کشور وضع غیرقابل قبولی را از جهت تامین گوشت قرمز برای مردم ایجاد کرده است. دبیر شورای نگهبان با قدردانی از نجابت مردم شریف ایران اظهار امیدواری کرد با تلاش و توجه بیشتر مسوولان اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم سامان یابد.

    محکومیت یاشار سلطانی به حبس؛ایسنا|

وکیل مدافع یاشار سلطانی-سردبیر سایت معماری‌نیوز و منتشر‌کننده گزارش واگذاری املاک شهرداری- از صدور حکم محکومیت موکلش توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داد. سیدصادق کاشانی ضمن اعلام خبر صدور حکم موکلش، گفت: بر اساس رای صادره، یاشار سلطانی به استناد مواد ۶۶۹، ۶۹۷، ۶۹۸ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد اتهام «نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی» به تحمل ۲ سال حبس، در مورد اتهام «افترا نسبت به شرکت عمران تکلار» به تحمل یک سال حبس و در مورد اتهام «تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار» به دو سال حبس محکوم شده است.

    احتمال لغو نشست ضد ایرانی ورشو

در دقیقه نود؛باشگاه خبرنگاران|

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که با توجه به حضور نیافتن بیشتر کشورها در نشست ضد ایرانی ورشو، این نشست لغو شود. روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند وزیر خارجه لهستان از وزرای خارجه اروپایی درخواست کرده است در نشست ورشو شرکت کنند، هر چند برخی دیپلمات‌های اروپایی بر این باورند که مایک پمپئو (وزیر خارجه امریکا) ممکن است حتی این نشست را در لحظه آخر لغو کند. دیپلمات‌های اروپایی گفتند وزیر خارجه لهستان دیروز، (در تلاش برای ترغیب آنها به حضور در این نشست) در ملاقات با وزرای خارجه اروپایی، مختصرا درباره این کنفرانس با آنها صحبت کرد و به آنها اطمینان داد که لهستان از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و قصد دارد خلاصه‌ای از کار این نشست را در اختیار ایران قرار دهد.

    شورای عالی مدیریت بحران با ۱۷ عضو تشکیل می‌شود؛برنا|

نمایندگان مجلس، اعضای شورای عالی مدیریت بحران را مشخص کردند. نمایندگان در نشست علنی عصر دیروز در جریان بررسی لایحه مدیریت بحران کشور با ماده 5 این لایحه با 151 رأی موافق، یک رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. براساس ماده 5 لایحه مذکور؛ ارکان موضوع این قانون به ترتیب عبارتند از: الف) شورای عالی؛ ب) سازمان پ) ستاد

 تجمع جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه سانچی مقابل نهاد ریاست‌جمهوری؛ فارس |

ظهر دیروز جمعی از خانواده‌های جانباختگان حادثه سانچی مقابل نهاد ریاست‌جمهوری تجمع کرده و خواستار پیگیری و بازگرداندن جنازه این عزیزان شدند.  طبق این گزارش این عده با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پاسخگویی وزرا و مسوولان دولتی در مورد سرنوشت جنازه‌های این عزیزان شدند.

 

ارسال نظر