روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۷۲

   ترکیب هیات رییسه کمیسیون تلفیق مشخص شد؛ خانه ملت|

انتخابات اعضای هیات رییسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 کل کشور در صحن کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد. براساس این گزارش غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران، باشت به عنوان رییس کمیسیون تلفیق، محمد حسین فرهنگی و علی اصغر یوسف نژاد به ترتیب نایب‌رییس اول و نایب‌رییس دوم، محمدمهدی مفتح سخنگو، علی رستمیان و سیدعلی ادیانی به عنوان دبیر اول و دبیر دوم کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 انتخاب شدند.

   تمامی استیضاح‌ها از دستور کار مجلس خارج شده است؛  ایرنا|

علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رییسه مجلس در مورد آخرین وضعیت استیضاح‌ها گفت: هیچ استیضاحی در دستور کار مجلس قرار ندارد و تمامی استیضاح‌ها از دستور کار مجلس خارج شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا با طراحان استیضاح صحبت شده یا خیر گفت: طراحان تمامی استیضاح‌ها امضاهای خود را پس گرفتند. نماینده مردم ساری در مجلس در مورد استیضاح وزیر کشور گفت: حدود 20 امضا برای استیضاح جمع شده بود که همگی آن را پس گرفتند. یوسف‌نژاد در پاسخ به این سوال که شنیده شده رهبر معظم انقلاب در مورد عدم استیضاح وزیران در مجلس توصیه‌هایی را داشته‌اند گفت: من در این مورد چیزی نشنیدم.

   بررسی 4 شکایت از یک نماینده در هیات نظارت ؛  ایرنا|

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: 4 مورد شکایت از جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد سه شنبه این هفته در این هیات بررسی می‌شود. محمد جواد جمالی اظهار داشت: وزارت اطلاعات به دلیل پخش مستندی در صحن علنی مجلس از سوی کریمی قدوسی شکایتی داشته و بیان کرده که این فیلم محرمانه بوده است. وی ادامه داد: همچنین در جلسه سه شنبه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار است شکایت علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد از کریمی قدوسی بررسی شود، همچنین قرار است شکایت معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی در مورد تابعیتی‌ها در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی شود.

   105 نماینده مجلس برای احیای دریاچه ارومیه به رهبری نامه نوشتند؛  ایرنا|

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه‌ای با امضای 105 نماینده مجلس شورای اسلامی برای اختصاص 350 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه به رهبر معظم انقلاب ارسال شد. سیدهادی بهادری در رابطه با جزییات این نامه بیان کرد: نمایندگان طی این نامه از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده‌اند تا با اختصاص 200 میلیون دلار برای تجهیز اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به آبیاری نوین و 150 میلیون دلار نیز برای تکمیل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه موافقت فرمایند.

   رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه؛ ایسنا|

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش‌های تاکتیکی، امداد و نجات و مقابله با دزدان دریایی در آینده نزدیک بین نیروی دریایی ایران و روسیه برگزار خواهد شد. امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این رزمایش‌ها، دو کشور را به سطح بالاتری از همکاری در دریا در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی خواهد رساند. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در خزر اجازه حضور هیچ نیروی فرامنطقه‌ای را نمی‌دهیم، گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشورهای پیرامونی آن همین رویکرد را دنبال می‌کنند.

   مشکلات مردم با شعار حل نمی‌شود؛  برنا|

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: براساس نظرسنجی‌های اخیر مردم کشورمان، نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهند اما آنها مشکلاتی دارند.«حسین ذوالفقاری» در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم اظهار کرد: دشمنان امسال همه تلاش‌های خود را کردند تا انقلاب اسلامی نتواند 40سالگی خود را جشن بگیرد، حتی آنها مستشاران خود را در مرزهای کشورمان مستقر کردند تا بر روند واردات کالاها به ایران نظارت داشته باشند. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: دشمن عملیات روانی سنگینی در سال جاری انجام داد و به همین دلیل پیش از شروع تحریم‌ها، شاهد تلاطم در بازار ارز بودیم، امریکا به دنبال این بود که در 13 آبان کشورمان با چالش جدی مواجه شود، البته با مدیریت این نقشه خنثی شد.

   ناوگروه کشور پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت؛  ایلنا|

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان متشکل از ناوشکن سرفرماندهی خیبر، ناو گارد ساحلی ژوب، ناو پشتیبانی مددگر و ناو آموزشی بادبانی راهنورد در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس پهلو گرفت. دریادار دوم مجتبی محمدی فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی در مراسم استقبال از ناو گروه صلح و دوستی پاکستان، گفت: هدف از حضور این ناو گروه در ایران توسعه مناسبات نظامی و تقویت حسن همجواری بین دو کشور همسایه است. در این بازدید که از امروز به مدت ۴روز در بندرعباس انجام می‌شود علاوه بر دیدار‌های متقابل، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بین نیروی دریایی دو کشور، بازدید دانشجویان این ناو گروه از شهر بندرعباس، امکانات منطقه یکم امامت نداجا و بازدید از جزیره قشم پیش بینی شده است.

 

 

ارسال نظر