روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۰۱

   یکشنبه، آغاز به کار کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸؛ تسنیم|

 نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی از اولین جلسه کمیسیون تلفیق در روز یکشنبه (16 دی) خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است در این جلسه انتخابات هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه 98 انجام شود. وی افزود: پس از انتخاب اعضای هیات رییسه، آیین‌نامه کمیسیون یعنی نحوه اداره جلسات، ضوابط مربوط به بررسی پیشنهادات، زمان و تعداد جلسات و... تدوین می‌شود. پژمانفر تصریح کرد: پس از تدوین آیین‌نامه و پس از اتمام مهلت نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه پیشنهادات درباره لایحه بودجه سال 98، از روز سه‌شنبه (18 دی) کمیسیون به بررسی بودجه ورود می‌کند.

   توییت ظریف خطاب به مقامات امریکایی؛ تعادل| محمدجواد ظریف خطاب به دولتمردان امریکایی نوشت: تهدید، تهدید بدنبال می‌آورد و احترام هم احترام. وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی خطاب به مقامات کاخ سفید در صفحه توییتر خود نوشت: «پرتاب ماهواره بر فضایی یا آزمایش موشکی توسط ایران قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض نمی‌کند. این امریکاست که این قطعنامه را نقض کرده و در موقعیتی نیست که در این زمینه برای کسی داد سخن سر دهد. یادآوری به ایالات متحده: قطعنامه ۱۹۲۹ مرده است؛ تهدید، تهدید به بار می‌آورد، همانطور که احترام، احترام می‌آورد.»

   مردم و نظام، «ترامپ» و «نتانیاهو» را در جنگ اقتصادی و روانی متوقف کردند؛ تعادل|

 دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه «مردم و نظام، ترامپ و نتانیاهو را در جنگ اقتصادی و روانی متوقف کردند»، گفت که ایران برنامه مدرن توسعه کشور و اقدامات دفاعی خود را دنبال می‌کند.حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‌ ایران مقتدر با قدرت در کنار متحدین خود در منطقه ایستاده است و برنامه مدرن توسعه کشور و اقدامات دفاعی خود را دنبال می‌کند. مردم و نظام؛ ترامپ و نتانیاهو را در جنگ همه‌جانبه اقتصادی و روانی متوقف کردند و در مسیر پیشرفت و توسعه، دنیا را “امروز “ و نه فردا متحیر می‌سازند.»

   دیدار لاریجانی با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛

خانه ملت|

 رییس مجلس شورای اسلامی با علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار و گفت‌وگو کرد. علی لاریجانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت یافتن راه کارهای جدید برای جذب گردشگری بیشتر و توسعه تولید صنایع دستی، وعده داد که در قانون بودجه سال 98 نسبت به کمک این عرصه‌ها و پرداخت وام مساعدت لازم به عمل آورد. مونسان نیز گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارایه داد و از افزایش تعداد گردشگران، ساخت هتل و توسعه بوم گردی خبر داد. وی با اشاره به موفقیت‌هایی که در عرصه صنایع دستی حاصل شده، گفت: تلاش ما این است که صنایع دستی کشور را در بسته بندی‌های مناسب عرضه نموده و با ایجاد نمایشگاه‌های مختلف فرصت بیشتری برای اشتغال فراهم ‌سازیم.

   ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند؛ایسنا|

رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه «قبل از مذاکره با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم»، گفت: ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند.محمود واعظی با اشاره به اینکه «مذاکرات با طالبان با هماهنگی دولت افغانستان انجام می‌شود»، بیان کرد: من در هیچ گزارشی ندیده‌ام که دولت افغانستان از مذاکرات ایران و طالبان ناراضی باشد. پیش از آغاز مذاکرات با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم.رییس دفتر رییس‌جمهور ادامه داد: هدف ما از مذاکرات، تامین صلح و امنیت در منطقه و ایجاد زمینه برای آغاز مذاکرات افغانی- افغانی است. ما به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کنیم.

   ۳ ماهیگیر اردنی در آب‌های ایران بازداشت شدند؛ایلنا|

ماهیگیران اردنی که به اشتباه وارد حریم دریایی ایران شده بودند توسط نیروهای ایران بازداشت شدند.وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سه ماهیگیر این کشور که به اشتباه وارد حوزه دریایی ایران شده بودند، توسط نیروهای ایران بازداشت شدند.«ماجد القطارنه» سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که وزارت امور خارجه ایران سه‌شنبه گذشته سفارت اردن در تهران را مطلع کرده که سه نفر از شهروندان اردنی در آب‌های ایران دستگیر شده‌اند.وی در ادامه گفت: با آنها در ایران به خوبی رفتار می‌شود و با توجه به اعلام ایران، آنها در سلامت کامل به سر می‌برند و برای پیگیری جرم و تخلفی که مرتکب شده‌اند به دادگاهی در جنوب غرب ایران فرستاده شده‌اند.

   هوانیروز در دفاع مقدس نقش اساسی و تعیین‌کننده داشته است؛مهر|

فرمانده کل ارتش گفت: هوانیروز حضوری پر رنگ و تعیین‌کننده در پشتیبانی از نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس داشته است. امیر سرلشکر سید‌عبدالرحیم موسوی در جمع کارکنان و خلبانان پایگاه پنجم هوانیروز گفت: هوانیروز در پشتیبانی از نیروی زمینی ارتش و سایر نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس حضوری پر‌رنگ و تعیین‌کننده داشته و در ماموریت‌های پس از آن دوران، اعم از امداد رسانی در سوانح طبیعی و مردم یاری نقش مهم و موثری ایفا کرده، که موجب ماندگاری این نیرو در اذهان ملت شریف ایران شده است.

 

ارسال نظر