روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۰۱

  سفیر جدید ایران در چین تعیین شد؛ تعادل|

 سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد سفیر جدید ایران در چین تعیین شده است. بهرام قاسمی گفت: به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رییس‌جمهوری اسلامی ایران« محمد کشاورززاده » به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین منصوب شد و طی روزهای آینده عازم محل ماموریت می‌شود. کشاورززاده هم‌اکنون دستیار وزیر و مدیرکل امریکا وزارت خارجه است و پیش از آن نیز سفیر ایران در کشورهای ونزوئلا و ازبکستان بوده است.

  بازگشت 260 ایرانی دارای اقامت غیرقانونی از لندن به تهران در دو سال گذشته؛ تعادل|

سفیر ایران در لندن گفت: در دو سال گذشته، ۲۶۰ نفر ایرانی که اقامت غیرقانونی در انگلیس داشتند با مراجعه به این سفارت به ایران بازگشته‌اند. حمید بعیدی‌نژاد در توییتی نوشت: قاچاقچیان بین‌المللی برای منفعت خود مهاجرت غیرقانونی را تشویق کرده و جان و مال افراد را به خطر می‌اندازند. اما برخی قربانی‌ها که به هدف نمی‌رسند، تصمیم بهتری می‌گیرند. در دو سال گذشته، ۲۶۰ نفر ایرانی که اقامت غیرقانونی در انگلیس داشتند، با مراجعه به سفارت ایران در لندن به ایران برگشته‌اند.

 توضیحات «قره‌خانی» درباره خبر درگیری زنگنه با وزیر انرژی امارات؛ خانه ملت|

 اسدالله قره خانی نماینده مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر درگیری زنگنه با وزیر انرژی امارات تاکید کرد: درگیری بین این دو وزیر صورت نگرفته اما وزیر نفت ایران استدلال‌های خود را به صورت قاطع در برابر اماراتی‌ها مطرح کرد، چرا که اماراتی‌ها به دنبال این بودند که سهم ایران در اوپک را کاهش داده و از این طریق درآمدهای نفتی ایران کم شود، اما از آنجا که ایران متوجه شده بود که اماراتی‌ها و عربستانی‌ها به دنبال این موضوع هستند که از نظر اقتصادی به جمهوری اسلامی آسیب برسانند، سرسختانه روی مواضع خود باقی ماند.

 امریکایی‌ها برای ایجاد مزاحمت در روابط ایران و اروپا تلاش می‌کنند؛ ایسنا|

 وزیر امور خارجه درباره طرح اتهامات موشکی امریکا علیه ایران، خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها هر تلاشی کرده‌اند تا در روابط ایران و اروپا مزاحمت ایجاد کنند. حتی بیش از اینکه روابط ایران و اروپا را به خطر بیاندازند، تلاش آنها بر این است که مسائل منطقه را وارونه جلوه دهند. محمد جواد ظریف اضافه کرد: امریکایی‌ها منطقه ما را انبار باروت کرده‌اند. میزان سلاحی که از سوی امریکا فروخته می‌شود، غیر قابل باور است و بسیار فراتر از نیاز منطقه است. این نشان‌دهنده سیاست بسیار خطرناکی است که امریکایی‌ها در منطقه ما دنبال می‌کنند و این سیاست باعث شده تا منطقه ما تبدیل به انباری از سلاح‌های بسیار پیشرفته مخرب شود که متاسفانه هیچ کمکی به صلح و امنیت در منطقه نکرده است.

 دستگیری ۴ متهم در رابطه با حادثه تروریستی چابهار؛زاهدان|

دادستان زاهدان از دستگیری ۴ متهم در رابطه با حادثه تروریستی چابهار خبر داد.

حجت‌الاسلام موحدی راد با بیان اینکه این افراد در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان دستگیر شده‌اند، افزود: این پرونده در مجتمع ویژه جرایم امنیتی در مرکز استان سیستان و بلوچستان رسیدگی خواهد شد.دادستان زاهدان همچنین گفت: تحقیقات در مورد نقش متهمان در عملیات تروریستی و شناسایی سایر متهمان ادامه خواهد داشت.

 از نظر امریکایی‌ها تروریسمی که در جهت اهداف آنان باشد، محکوم نیست؛ ایسنا|

وزیر اطلاعات گفت: حاکمیت‌ها باید با اشراف اطلاعاتی اعمال حاکمیت کنند که زمینه‌ای برای شکل‌گیری تروریسم در کشورها به وجود نیاید. سید محمود علوی در پاسخ به سوالی درباره برنامه امریکا برای انتقال داعش در جمع خبرنگاران گفت: کافی است در جایی خلاءحاکمیتی وجود داشته باشد، آن وقت آنجا را برای انتقال جریان‌های تروریستی مناسب می‌بینند.وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره پشت پرده کشورهایی که در اعمال تروریستی اهواز و چابهار دست دارند، افزود: هم جریان‌ها و سرویس‌های امنیتی منطقه حضور دارند و هم سیاست‌ها و راهبردهای رژیم صهیونیستی و همچنین امریکا از این جریان تروریستی حمایت می‌کند. از نظر آنها تروریسمی که در جهت اهداف آنان باشد، محکوم نیست.

  ورود پیکر مطهر ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس به کشور؛تسنیم|

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای طیبه ۷۲ شهید دوران دفاع مقدس در صبح روز سه‌شنبه، ۲۰ آذرماه ۹۷ از مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.

سردار سید محمد باقرزاده، با اشاره به ورود پیکرهای مطهر شهدا به کشور گفت: مراسم استقبال از این شهدا را برادران بسیج اهل سنت گچین بندرعباس به نمایندگی از ملت ایران در مرز انجام خواهند داد.وی افزود: این شهدا مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، کربلای5 و تک دشمن در شلمچه هستند که متعلق به لشکر 14 امام حسین(ع)، لشکر 8 نجف، لشکر 19 فجر، لشکر 27 حضرت رسول(ص)، لشکر 10 سیدالشهدا(ع)، یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی و مجاهدین عراقی در لشکر بدر هستند.

 

ارسال نظر