چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۱۰۰

سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در مجلس دهم

Taadol-02-6یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در مجلس دهم توضیحاتی داد. علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای دوره دهم تاکنون کلا ۳۱ مورد استیضاح در مجلس تقدیم هیات رییسه شده است که از این میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور هر کدام با ۵ استیضاح و وزارت‌خانه‌های علوم و تعاون هر کدام با ۴ استیضاح بیشترین موارد استیضاح را داشته‌اند. او اضافه کرد: وزارت‌خانه‌های راه و نیرو ۳ مورد استیضاح، وزارت خانه‌های اقتصاد و کشاورزی هر کدام ۲ مورد استیضاح و وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و ورزش و امور خارجه هر کدام یک مورد استیضاح داشته‌اند. یوسف‌نژاد با بیان اینکه تاکنون ۱۲ وزارت‌خانه از طریق استیضاح مورد سوال قرار گرفتند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۶ مورد انصراف و دو مورد عدم اعتماد و ۴ مورد رای اعتماد مجدد و ۲ مورد استعفا آخوندی و شریعتمداری داشته‌ایم.

 

لزوم تخصیص بودجه مناسب به مناطق مرزی

Taadol-02-5رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بازدید هیاتی از کمیسیون امنیت ملی از منطقه چابهار خبر داد و گفت: اگر در مناطق مرزی بودجه خوبی تخصیص ندهیم، کشورمان دچار آسیب‌های عدیده‌ای می‌شود.

به گزارش مهر حشمت‌الله فلاحت پیشه اظهار داشت: در پی حادثه تروریستی اخیر چابهار، روز سه شنبه هفته جاری هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به چابهار می‌روند تا از این منطقه بازدید کنند.

او ادامه داد: قصد ما این بود که زودتر از این منطقه بازدید کنیم اما به دلیل این کنفرانس و همچنین برنامه بازدید از آب سنگین اراک در روز یکشنبه، این بازدید به روز سه شنبه هفته جاری موکول شد. او با تأکید بر اینکه دولت باید در بودجه مناطق مرزی تجدیدنظر کند، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها یک پنجم از کل نیاز مرزی ما، بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده است و باید دولت در این مساله تجدیدنظر کند.

تامین چرخه تجهیزات دریا  با پیشرفته‌ترین امکانات

Taadol-02-4معاون هماهنگ‌کننده ارتش می‌گوید: در تامین چرخه تجهیزات مورد نیاز در عرصه دریا، پیشرفته‌ترین امکانات را پای کار آورده ایم و می‌توانیم با این امکانات بهترین نوع ماموریت را در عرصه دریا داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای فنی و تخصصی نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این نمایشگاه به صورت دایمی برقرار است و از همه اساتید، دانشجویان و اقشار مختلف که علاقه‌مند به دیدن پیشرفت‌های ارتش هستند دعوت می‌کنیم که از این نمایشگاه بازدید کنند. او افزود: تا پیش از ٧ آذر ٥٩ همه تصور می‌کردند نیروی دریایی ارتش توانایی خود را از دست داده است، اما به همت عزیزان تجهیزات آماده شد و در دریا مسلط شدیم. دریادار سیاری ادامه داد: پس از آن هم با وجود دشمنی‌ها در سال ٨٢ ناو موشک انداز پیکان و در سال ٨٥ ناو جوشن را ساختیم.

دهیاران برتر به سمت بخشدار ارتقا می‌یابند

Taadol-02-3 سخنگوی وزارت کشور گفت: براساس دستور وزیر کشور به منظور حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های مدیریتی و ارتقاء دهیاران، مقرر شد عملکرد دهیاران در کمیته‌ای در این وزارتخانه مورد ارزیابی قرار گیرد و دهیاران برتر ارتقاء پست یافته و به سمت بخشدار منصوب شوند.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سیدسلمان سامانی دیروز با اشاره به اهتمام جدی «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور بر جوانگرایی در پست‌های مدیریتی تصریح کرد: براساس دستور وزیر کشور به منظور حضور بیشتر جوانان در عرصه‌های مدیریتی و ارتقاء دهیاران، مقرر شد عملکرد دهیاران در کمیته‌ای در این وزارتخانه مورد ارزیابی قرار گیرد تا پس از کسب امتیازات کافی بر اساس شاخص‌های پیش بینی شده و دستورالعملی که به این منظور به تایید وزیر کشور خواهد رسید، این دهیاران ارتقاء پست یافته و به سمت بخشدار منصوب شوند.

در مبارزه با فساد همچنان مشکل داریم

Taadol-02-2معاون مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اگر بخواهیم اراده سیاسی در مبارزه با فساد را در کشورمان تحلیل کنیم؛ در بخش مطالبات در شرایط خوبی هستیم اما در بخش راهکار و روند مبارزه با فساد همچنان دچار مشکل هستیم.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حاجیانی در همایش «مبارزه با فساد در ایران؛ نظام‌‌‌مند یا موردی» در سخنرانی خود با عنوان «اراده سیاسی در مبارزه با فساد» گفت: اول باید بگوییم فساد ذاتا نظام‌‌‌‌‌مند است. ویژگی اصلی فساد شبکه‌‌‌ای بودن آن است و سلسله مراتب و سازماندهی دارد. این شبکه‌ها همچنین تا تحقق کامل هدف فعالیت می‌کنند. او با بیان اینکه آنچه در مطالعات شبکه‌‌‌ای مطرح می‌شود پیوند این شبکه‌ها است، اظهار داشت: البته این بررسی نباید موجب یاس شده و همچنین نباید نادیده گرفته شود. همه عناصر موجود در شبکه فساد در سطح بالاتری به هم پیوند می‌خورند و نظام‌‌‌مند است.

 

ارسال نظر