روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۳۰

  کشورها در مقابل یکجانبه‌گرایی امریکا ایستادگی کنند؛ ایرنا |   معاون اول رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرگزاری «کیودو» ژاپن ضمن تاکید بر حفظ استقلال کشورها از طریق ایستادگی در مقابل یکجانبه‌گرایی امریکا، گفت: اگر ژاپن و سایر متحدین امریکا از توافقات جهانی حمایت کنند حتماً برجام حفظ خواهد شد. اسحاق جهانگیری با تاکید بر اهمیت ایستادگی کشور‌های جهان در برابر سیاست‌های امریکا، تصریح کرد: امریکایی‌ها اصرار دارند سیاست‌های یکجانبه خودشان را بر همه دولت‌ها و کمپانی‌های دنیا اعمال کنند و اصرار دارند که این سیاست‌ها را با تهدید و تحریم دیگران در سطح بین‌المللی تثبیت کنند. ما امیدواریم همه دولت‌ها از جمله دولت ژاپن در مقابل این سیاست‌ها ایستادگی و از توان خودشان استفاده کنند تا مانع یکجانبه گرایی امریکا شده و بتوانند استقلال خودشان را در دنیا حفظ کنند.

  اجرای بسته پیشنهادی اروپایی تا پایان سال میلادی؛ تسنیم|  رییس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس وعده‌ای که اروپایی‌ها داده‌اند، امیدوار هستیم تا پایان سال میلادی جاری، بسته پیشنهادی اروپا اجرایی شود. علی اکبر صالحی افزود: براساس خبری که اخیرا دریافت کرده‌ام و کمیسیونر اروپا نیز بر آن تأکید داشت، از این پس، قرار است تمامی معاملات نفتی اتحادیه اروپا با کشورهای دیگر که حجمی بالغ بر 300 میلیارد یورو را در برمی‌گیرد،   فقط با یورو انجام شده و دلار کنار گذاشته شود. رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تا پیش از این، اتحادیه اروپا 85 درصد از هزینه نفت خریداری شده از دیگر کشورها را به شکل دلار پرداخت می‌کرده است که با این مکانیسم، از این پس تمامی هزینه‌ها با یورو پرداخت خواهد شد.

  درخواست واعظی برای لغو جلسه ۱۵آذرمجلس؛ مهر|  بهروز نعمتی عضو هیات رییسه مجلس در خصوص اظهارات نوبخت مبنی بر ارسال لایحه بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی گفت: تقدیم بودجه با ارسال بودجه متفاوت است. بودجه از سوی رییس‌جمهور به مجلس تقدیم می‌شود. او داد: طبق قانون دولت باید لایحه بودجه را ۱۵ آذرماه به مجلس ارایه کند. هیات رییسه مجلس اعلام کرد که آمادگی برگزاری جلسه در روز پنجشنبه برای تقدیم بودجه سال ۹۸ از سوی دولت به مجلس را دارد. نعمتی اظهارداشت: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی دولت باید ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند. آقای واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور با آقای لاریجانی صحبت کرد و اعلام کرد آقای رییس‌جمهور به دلیل حضور در سفر سمنان نمی‌توانند در جلسه کمیسیون حضور یابند، بنده نیز با آقای امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور صحبت کردم و ایشان هم اعلام کردند آقای رییس‌جمهور در سفر هستند و نمی‌توانند در مجلس حضور یابند.

  امریکا «هواوی» را به دلیل نقض تحریم‌های اولیه ایران تحریم کرد؛ تعادل|  سفیر ایران در لندن می‌گوید شرکت «هواوی» به‌دلیل نقض تحریم‌های اولیه ایران، توسط امریکا تحریم شده است. بعیدی‌نژاد در توییتی با اشاره به ابعاد جدید جنگ تجاری (امریکا و چین) نوشت: امریکا به‌دلیل نقض تحریم‌های اولیه و نه ثانویه علیه ایران، «هواوی» یک رقیب جدی در تکنولوژی ارتباطات را تحریم کرد تا سقف پروازی آن را در سطح بین‌المللی محدود کند. وی همچنین اعلام کرد: انگلیس نیز در هفته جاری (چهارشنبه) تفاهم خود با شرکت «هواوی» را به علت حضور یک کشور خارجی در «تاسیسات زیربنایی حساس» لغو کرد.

  پیشنهادهای رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس برای محرومیت‌زدایی؛ ایسنا|  رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در نامه‌ای به رییس‌جمهور پیشنهادهایی در راستای مقابله با مشکلات استان‌ها و مناطق محروم و پیشبرد برنامه‌های دولت در جهت محرومیت‌زدایی ارایه کرد. عبدالکریم حسین‌زاده در بخشی از این نامه نوشته است: «آقای رییس‌جمهور، می‌دانم که باور دارید کولبری در شأن ایرانیان نیست. لذا از جنابعالی درخواست دارم باتوجه به این معضل و اعمال این موارد در بودجه سال ۹۸ کل‌کشور، اسباب توسعه، امنیت، آبادانی و آرامش کشور و مرزهای عزیز این سرزمین را فراهم آورید.»

  هدیه سردار سلیمانی به مفتی اهل سنت عراق؛ایسنا|  سردار قاسم سلیمانی یک شمشیر نمادین از شمشیر امام علی(ع) به مفتی اهل سنت عراق، هدیه داد. سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در جریان سفر به عراق در دیدار با مهدی بن احمد الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق، یک شمشیر نمادین از شمشیر امام علی(ع) را به نشانه صداقت و توجه به مساله آزادی فلسطین به وی هدیه داد.

  سردار عبداللهی مشاور فرمانده کل سپاه است؛سپاه نیوز|  سخنگوی سپاه گفت: سردار عبداللهی در سمت مشاور فرمانده کل سپاه، در حال انتقال تجارب در مسیر سازندگی کشور بوده و فضاسازی رسانه‌ای دشمن در تخریب چهره سپاه محکوم به شکست است. در پی انتشار برخی شایعات و فضاسازی‌های رسانه‌های معاند در خصوص فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا‌(ص)، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف تصریح کرد: سردار عبداللهی از مدیران با تجربه، کارکشته، جهادی و انقلابی سپاه است که خدمات و اقدامات برجسته و مهمی را در عرصه سازندگی و خدمت رسانی به مردم داشته و کماکان نیز از این تجربیات ارزنده در ارتقای روحیه و خودباوری در نسل جدید به ویژه در مراکز علمی و دانشگاهی استفاده می‌شود .

 

ارسال نظر