چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۰۲۹

نفوذی‌ها تلاش می‌کنند ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند

Taadol-02-3 به گزارش تعادل از دادستانی کل کشور، حجت‌الاسلام محمدجعفرمنتظری افزود: اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم حتما باید در کارها برنامه‌ریزی همراه با تدبیر داشته باشیم و از زیاده روی و افراط و تفریط اجتناب ورزیم. منتظری با اشاره به وضعیت امروز کشور تصریح کرد: ما در یک جنگ جدی دشمن قرار گرفته‌ایم. جنگی که هم اقتصاد کشور را و هم ارزش‌های دینی و انقلابی و هم امنیت ما را در حوزه‌های مختلف هدف‌گیری کرده است. دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات خواست تا دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند و گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند و نباید بگذاریم که اینها بتوانند اهداف خودشان را محقق سازند.

 

حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمی‌کنید

Taadol-02-4خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به کاهش قیمت دلار گفت: حالا که دلار ارزان شده، چرا کالاها را ارزان نمی‌کنید؟

به گزارش ایسنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با اشاره به تقدیم بودجه سال ۹۸ توسط دولت به مجلس نیز گفت: سه قوه و مسوولان نسبت به کاهش هزینه‌های جاری اقدام کنند از ریخت و پاش‌ها اجلاس‌ها، پذیرایی‌ها که در شرایط کنونی کشور هیچ ضرورتی ندارد جلوگیری کنند. این روند رو به افزایش هزینه‌های جاری باید متوقف شود.

وی تصریح کرد: تقاضای من این است که افزایش حقوق‌ها با عدل و انصاف صورت گیرد. پیشنهاد می‌کنم دولت یک مبلغ مشخص را به همه اضافه کند. من به این امر اصرار دارم و حاضرم با آقایان هرجا بخواهند بنشینم بحث کنم و ثابت کنم عدالت این است نه آن افزایش ۲۰ درصدی. خوشبختانه دولت، دولت تدبیر است. در این افرایش اقشار کم درآمد در اولویت باشند.

 

 افزایش رویکرد تجاری ایران به چین بعد از خروج امریکا از برجام

Taadol-02-5رییس مجلس تاکید کرد: اگر امریکا تخلف کند و سایر کشورهای عضو اقدامی نکنند، برجام فایده‌ای برای ایران نخواهد داشت از این رو نقش چین، روسیه و کشورهای اروپایی در حفظ پیمان هسته‌ای بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

علی لاریجانی در دیدار با چن زو نایب‌رییس مجلس ملی جمهوری خلق چین که برای حضور در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم به ایران سفر کرده است با اشاره به نقش مهم چین در شرایط پیچیده کنونی منطقه و بین‌الملل گفت: خوشبختانه روابط ایران و چین در سطح بالایی قرار دارد و رایزنی‌های سیاسی دو کشور در سطوح مختلف نشان‌دهنده عمق روابط است. لاریجانی در ادامه تصریح کرد: همکاری‌های 6 کشور ایران، چین، پاکستان، ترکیه، روسیه و افغانستان در مقابله با تروریسم بسیار مهم است به ویژه اینکه امریکا طی سال گذشته اقدام به انتقال تعدادی زیادی از داعشی‌ها به افغانستان کرده که می‌تواند مجددا همان دردسری که در عراق و سوریه به وجود آورد در مناطق دیگری از آسیا به وجود بیاورد.

بنزین سهمیه‌بندی نشود وارد‌کننده می‌شویم

Taadol-02-6یک نماینده مجلس مطرح کرد: اگر بنزین سهمیه‌بندی نشود مجددا در سال ۹۹ واردکننده بنزین خواهیم شد. کاظم جلالی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پرداخت سبد کالایی به ۲۰میلیون خانوار ایرانی و محل تأمین این پرداخت‌ها آن هم در شرایطی که دولت برای پرداخت یارانه نقدی ماهانه با مشکل رو به رو است، گفت: این کار دشوار است؛ از اول هم ما به این موضوع نقد داشتیم زیرا شناخت گروه‌های هدف بسیار سخت است. وی افزود: گفته می‌شود کارمندانی که میزان دریافتی آنها زیر سه میلیون تومان است، این سبدها را دریافت خواهند کرد، خب همه که کارمند نیستند بخشی از جامعه را کشاورزان و دامداران تشکیل می‌دهند. بیان کردن این موارد بسیار گنگ است و گپ‌هایی را به وجود می‌آورد بهترین کار طرحی است که ما ارایه داده‌ایم یعنی از طریق پرداخت یارانه بنزین به افراد کمک رسانی کنیم شاید بهتر از این طرح باشد. وی درباره طرح مذکور اظهار داشت: تامین یارانه بنزین از محل فروش بنزین است؛ وقتی مردم بنزینی را که سهمیه دارند مصرف نکردند دولت از آنها خریداری خواهد کرد.

تلاش برای مبارزه با پول‌شویی نقطه قوت نظام است

Taadol-02-7سخنگوی وزارت خارجه گفت: تلاش برای ایجاد ساختار مبارزه با پولشویی، نقطه قوت نظام است. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها با نقل قول اظهارات بطور ناقص یا حتی با انتشار مطالب ساختگی تلاش دارند تا بر اساس آن تحلیل و نتیجه‌گیری کرده و به مقصود سیاسی خود دست یابند. بارها بیان شد که وجود پولشویی در کشور ما مانند سایر کشورها، موضوع قابل انکاری نیست. آنچه که اهمیت دارد وجود اراده مبارزه با جرایم مالی و پولشویی است که این اراده از میزان حساسیت همه اقشار مردم و مسوولان ایران به‌خوبی قابل درک است. قانون، ساختارها و رویه‌ها در این خصوص از بیش از یک دهه گذشته اجرایی شده و مقابله با جرایم پولشویی مطابق قوانین داخلی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت در حال پیگیری است. وی ادامه داد: نهادهای بین‌المللی در ارزیابی کشورها دقیقا به وجود بسترها، قوانین و سازوکارهای اجرایی مقابله با پولشویی توجه می‌کنند تا نفس وجود جرم پولشویی در هر کشور و به هر میزان که قوانین و بسترها فراگیر و موثر باشند.

 

ارسال نظر