روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۵۳

    تلاش پدافند غیرعامل حفظ ساختارهای کشور است؛ایسنا|

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تلاش پدافند غیرعامل حفظ حالت جزیره‌ای زیر ساخت‌های کشور است. سردار غلامعلی حیدری با اشاره به قطعه‌ها قدیمی و ارگ‌ها که در ساخت آنها الزامات دفاعی در نظر گرفته شده است این امر را نشان از رسوخ پدافند در ذات معماری ایران دانست که دشمنان امکان نفوذ به این قطعه و ارگ‌ها خاصه ارگ بم را نیافت و بیان کرد: امروز ساختار تهدیدات تغییر کرده است و به دلیل دانش پایه بودن تهدیدات باید مقابله تفاوت داشته باشد.

    ظریف استیضاح نمی‌شود؛اعتمادآنلاین|

علیرضا رحیمی گفت: امضاهای طرح استیضاح ظریف از حد نصاب افتاد.علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس از کاهش امضاهای استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه خبر داد و گفت امضاهای این استیضاح از حد نصاب افتاد و دیگر قابل طرح در مجلس نیست. طبق گفته رحیمی تعداد امضاها به 9 امضا رسیده است.

    مشایی در دادگاه تجدید نظر حاضر نشد؛ فارس|

جلسه دادگاه تجدیدنظر اسفندیار رحیم مشایی با وجود اعلام قبلی و ابلاغ وقت، بدون حضور وی برگزار شد. با وجود اعلام قبلی و ابلاغ وقت دادگاه، متهم پرونده از حضور در جلسه محکمه خودداری کرد اما وکلای وی در این جلسه حضور یافتند و به دفاع از اتهامات مشایی پرداختند.  قاضی زرگر پس از استماع دفاعیات وکلای متهم و ارایه لایحه دفاعیه اعلام کرد: با توجه به اظهارات وکلای متهم و دریافت لایحه دفاعیه ختم جلسه را اعلام می‌کنیم و امیدواریم که در وقت مقتضی حکم لازم صادر شود.

    بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بعد از تعطیلات؛ایسنا|

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس بعد از تعطیلات در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد، گفت که نمایندگان به دنبال بررسی با اولویت طرح افزایش تعداد نمایندگان در دوره‌ بعدی انتخابات در مجلس هستند. محمدجواد کولیوند در توضیح این طرح گفت: بر اساس این طرح بخش استانی و شهرستانی یعنی حوزه‌های انتخابیه باقی می‌ماند با این تفاوت که فرد باید حداقل ۱۰ درصد رای را از حوزه انتخابیه خود کسب کند تا رای استانی‌اش شمرده شود. به تناسب این تغییرات هیات اجرایی استان شکل می‌گیرد و روند تبلیغات هم اصلاح می‌شود. جرایم انتخاباتی تغییر کرده و اصلاحاتی در شرایط نامزدها ایجاد می‌شود.

    غرب مدرکی مبنی بر نقض قطعنامه ۲۲۳۱ ارایه نکرد؛ایلنا|

روسیه اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی در ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست و از غربی‌ها خواست به گفت‌وگوی محترمانه با ایران به جای اعمال تحریم‌های جدید روی بیاورند. «فئودور استرژیژوفسکی» سخنگوی رسمی دفتر نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفت: انگلستان و فرانسه، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بحث در مورد آزمایش موشک‌های بالستیک در ایران تشکیل شده بود، مدرکی مبنی بر نقض قطعنامه این شورا توسط ایران ارایه ندادند. «استرژیژوفسکی» در پاسخ به سوالی درباره نتیجه نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره ایران گفت: مقام‌های روسی در نشست شورای امنیت به جای تحریم‌های جدید، غرب را به گفت‌وگو بر اساس احترام با ایران دعوت کردند.

    بازدید وابستگان نظامی کشورهای خارجی از دانشگاه شهید ستاری؛مهر|

وابستگان نظامی ۲۸ کشور خارجی در تهران از فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی دانشگاه هوایی شهید ستاری بازدید کردند. در این بازدید امیر سرتیپ دوم میر سمیعی فرمانده دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری ضمن معرفی فعالیت‌های عمده آموزشی، به تشریح دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های فن آوران فناورانه دانشگاه پرداخت. وابستگان نظامی از نزدیک روند فعالیت‌های آموزشی دانشجویان در دانشکده‌های برق، خلبانی، پهپاد، هوافضا، لابراتوار زبان، مرکز شبیه سازها (پروژه مراقبت پرواز) مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند و مسوولان پیرامون عملکرد این سیستم‌های پیشرفته بومی توضیحاتی ارایه کردند.

    مذاکرات کره جنوبی و امریکا با موضوع تحریم‌های ایران؛ایرنا|

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (KBS) از دور جدید مذاکرات این کشور و امریکا با موضوع تحریم‌های ایران خبر داد. وزیر خارجه کره‌جنوبی گفت، هیات نمایندگان کره‌جنوبی در مورد مسائل مربوط به معافیت‌های تحریمی از جمله امور مالی، حمل و نقل و بیمه برای حمایت از معاملات بخش تجاری با مقامات امریکایی وارد گفت‌وگو شدند. در نشست مقامات دو کشور در واشنگتن، نماینده کره جنوبی از دولت امریکا خواست تا موضع روشن خود نسبت به تحریم‌های امریکا را اعلام کند و واشنگتن نیز در مقابل برای همکاری نزدیک با کره جنوبی از طریق کانال‌های دیپلماتیکی برای حل این موضوع توافق کرد.

 

ارسال نظر