روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۷۹

حمایت از تشکل‌های غیردولتی فعال در امور معلولان

پاد|  رییس‌جمهور در پیامی به مناسبت دوازدهم آذر ماه روز جهانی معلولان ابراز امیدواری کرد که با تلاش منسجم دستگاه‌های اجرایی، پیگیری‌های مجدانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای حقوقی و سازمان‌های مردم نهاد در حسن اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، امکان رفع تبعیض و توانمندسازی بیشتر این افراد فراهم گردد و در سایه فراگیرسازی فرصت‌های کار و تلاش برای معلولان، شاهد ارتقاء سلامت و کیفیت زندگی آنان باشیم.

در بخشی از پیام رییس‌جمهوری آمده است«: دولت تدبیر و امید طی سال‌های اخیر کوشش بسیاری را جهت رفع موانع حقوقی و اجتماعی فراروی معلولان و تقویت مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف به عمل آورده و تصویب و ابلاغ قانون حمایت از حقوق معلولان، را می‌توان نمود بارز این اقدامات دانست.»

یک فعال سیاسی احضار شد

ایسنا| محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

محمدرضا خاتمی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب برای ارایه پاره‌ای از توضیحات امروز به دادستانی احضار شد. دلیل احتمالی احضار محمدرضا خاتمی، حضور او در برنامه اینترنتی “رو در رو “ است که طی آن در پاسخ به سوالی درباره انتخابات 88 مدعی تقلب شده بود.

قدرت تحرک یگان‌های نیروی زمینی افزایش یافت

روابط عمومی ارتش| فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان تیپ ۳۷۷ گفت: اصول فرماندهی در نیروی زمینی ارتش بر ۳ اصل مهم ولایتمداری، عدالت محوری و شایسته سالاری استوار است و ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با اجرای این سه اصل به اهدافی که ترسیم کرده‌ایم دست پیدا کنیم . امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه تحرک و چابکی از ویژگی‌های نیروی زمینی ارتش است افزود: از دیگر منویات فرماندهی معزز کل قوا ارتقای تحرک و کار آمدی یگان‌ها است در این حوزه ما تلاش کردیم با توانمندی متخصصین داخلی، جهاد خودکفایی و با همکاری صنعت دفاعی کشور تجهیزات و سلاح‌های خود را روز آمد کرده و در حال حاضر به جرات می‌توان گفت در مقابل هرنوع تهدیدی مقابله خواهیم کرد .

رییس‌جمهور ۲۵ آذر برای ارایه لایحه بودجه به مجلس می‌آید

خانه ملت| بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به زمان ارایه لایحه بودجه سال 98 به مجلس، گفت: «رییس‌جمهور پس از تعطیلات هفته آینده مجلس در 25 آذرماه لایحه بودجه سال 98 را به مجلس تقدیم می‌کند.» او تصریح کرد: «بر این اساس نشست روز پنجشنبه مجلس برای ارایه لایحه بودجه سال 98 منتفی شد.» پیش از این تاریخ‌های 14 و 15 آذرماه برای ارایه لایحه بودجه سال 98 اعلام شده بود.

وزیر کشور به کمیسیون شوراها نرفت

 تسنیم| اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از عدم حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر کشور به دلیل حضور در سفر استانی در جلسه کمیسیون شوراها حضور نیافت. وی با بیان اینکه قرار بود وزیر کشور برای پاسخ به پرسش 11 تن از نمایندگان در کمیسیون حضور یابد، گفت: مقرر شد وزیر کشور پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در جلسه کمیسیون حاضر و به پرسش نمایندگان پاسخ دهد.

پس گرفتن تعدادی از امضاهای استیضاح «ظریف»

ایسنا| سیدمحمد جواد ابطحی نماینده اصولگرای مجلس گفت: اکثر امضاء‌کنندگان استیضاح آقای ظریف از فراکسیون ولایی هستند اما این بدان معنا نیست که موضع این فراکسیون استیضاح وزیر خارجه باشد، کما اینکه آقای ذوالنور از اعضای هیات رییسه فراکسیون ولایی به دنبال پس گرفتن امضاهاست چون معتقدم استیضاح در شرایط کنونی به صلاح نیست. او افزود: با این وجود بنده پای امضای استیضاح آقای ظریف ایستاده‌ام البته آقای ذوالنور هم توانسته تعدادی از امضاها را پس بگیرد.

اعلام وصول طرح اصلاح قانون آیین دادرسی

 فارس| طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری در نشست دیروز مجلس اعلام وصول شد. «طرح اعزام شاغلان حرف پزشکی و وابسته به تجهیزات مراکز ارایه خدمات سلامت به دستگاه کارکنان بانکی»، « طرح اصلاح مواد 44 و 194 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی» و «طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری» سه طرحی بودند که هیات رییسه مجلس در جلسه دیروز مجلس، وصول آنها را اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر