چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۷۸

اروپا مقابل زیاده‌خواهی  امریکا ایستادگی کند

Taadol-02-2دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توصیه ما به اروپا این است که برجام را جدی بگیرد، گفت: اروپا باید در برابر زیاده خواهی امریکا ایستادگی کند. به گزارش مهر، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در دیدار «میکاییل کلور» سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: اکنون چند ماه است که اروپایی‌ها به دنبال ایجاد کانال مالی، هستند، اما برخی کشورها در اتحادیه اروپایی همکاری مناسبی ندارند.

اروپایی در صحبت‌ها حمایت اما در عمل همکاری نمی‌کنند. این یک اشتباه استراتژیک است که اروپایی‌ها مرتکب می‌شوند. انتظار داریم که این پیام منتقل شود که از نجابت ایرانیان، سوءاستفاده نشود. اروپا نباید فرصت این همکاری را از دست بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت و وزیر خارجه ما به همکاری با اروپا واقعا اعتقاد دارند. تا دیر نشده از این فرصت استفاده کنید.

 

شعار   «یارانه‌ها را چند برابر کنید » شرایط را بدتر می‌کند

Taadol-02-3یک عضو کمیسیون اقتصادی ضمن انتقاد از حرف‌های بعضی از مسوولان سابق کشور گفت: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند یارانه را چند برابر کنید، بگویند از چه بودجه‌ای باید آن را تامین کرد.

فاطمه حسینی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره صحبت‌های اخیر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور پیشن کشورمان درباره افزایش یارانه‌ها تا چندین برابر گفت: باید از کسانی که چنین پیشنهادهایی را عنوان می‌کنند پرسید از چه منبعی باید این بودجه را تامین کرد؟

صرف بیان چنین صحبت‌هایی مسائل را حل نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم شرایط موجود چیست و اولویت‌های اول کشور چه چیزی باید باشد.

او با اشاره به تورم در حال رشد گفت: در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است باید برای ترمیم این بخش تلاش کنیم.

 

فروش نفت، محور کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران

Taadol-02-4وزیر امور خارجه در پاسخ به ادعای رویترز در مورد حذف فروش نفت از SPV، گفت که فروش نفت، محور کانال مالی اتحادیه اروپا با ایران است. محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با سایت مجلس، در توضیح ادعای اخیر رویترز درباره عدم پوشش فروش نفت در جریان مراودات مالی اتحادیه اروپا با ایران، گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم اینگونه نیست، زیرا اگر پول نفت ایران به حسابی واریز نشود مشخص نیست که پولی برای مراودات وجود داشته باشد، از سوی دیگر قسمت عمده صادرات جمهوری اسلامی ایران نفت است بنابراین به نظر می‌رسد برخی فضاسازی‌ها در حال شکل‌گیری است تا مردم را ناامید کند. وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران همیشه بر توان داخلی خود تأکید داشته و از این رو تلاش خود را با اروپایی‌ها ادامه دادیم و بر این باوریم که اروپایی‌ها در تلاش برای ارتباط با ایران هستند. اروپایی‌ها معتقدند که اجرای برجام برای امنیت آنها ضروری است لذا آنها برای تأمین امنیت خود و اجرای برجام باید هزینه کنند.

 

تشریح تصمیمات هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

Taadol-02-5سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی شکایت واصله به این هیات از جمله شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی و فرزندان ربیعی از برخی نمایندگان خبر داد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در توضیح آخرین جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی نماینده مردم تهران در این جلسه مطرح شد. قوه قضاییه نیز از هیات نظارت درخواست کرده بود تا 11 شکایت از این نماینده را در هیات نظارت بررسی و اعضا نظر خود را اعلام کنند، لذا اعضا در مورد 10 شکایت همان نظر قبلی خود را ارایه و به قوه قضاییه ارجاع شد. اما در مورد شکایت شورای نگهبان قرار شد در جلسه‌ای با حضور نماینده مذکور، موضوع بررسی شود. نماینده مردم فسا در مجلس دهم تصریح کرد: شورای نگهبان در مورد ادعای محمود صادقی مبنی بر اینکه برخی افراد در پرونده‌های این شورا اعمال نظر می‌کنند، شکایت را به هیات نظارت ارایه کرده بود، لذا هیات این موضوع را در جلسه آتی بررسی خواهد کرد.

 

اروپا  با امریکا بر سر ایران اختلاف دارد

Taadol-02-6مسوول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد که برخلاف اختلافاتی که با دولت ترامپ بر سر ایران و اسراییل دارند، همکاری‌های اتحادیه اروپا و امریکا بطور نزدیک ادامه پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سرویس اقدام خارجی اروپا، فدریکا موگرینی، مسوول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اظهار کرد: من می‌دانم خیلی از مردم امریکا، به خوبی درک می‌کنند که سرنوشت ما بیشتر از آنچه خود اظهار می‌کنیم، به یکدیگر وابسته است.

او در ادامه افزود: من درباره عمق ناسازگاری‌هایمان با دولت کنونی امریکا غلو نمی‌کنم. این اختلافات وجود داشته و بسیار آشکار هستند. برخی از این اختلافات آنقدر مشهودند که هر چیز دیگری را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند و این مایه شرمساری است. ما عقیده داریم که این دولت بر سر مساله ایران و اسراییل، تصمیماتی اتخاذ کرده است که با امنیت و منافع مشترک‌مان در تضاد است.

 

ارسال نظر