روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۲۶

    بررسی استیضاح ظریف به دو هفته دیگر موکول شد؛ ایرنا|

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه یک‌شنبه این کمیسیون بنا شد که در مورد استیضاح وزیر امور خارجه تا 2 هفته دیگر بررسی‌های بیشتری انجام گیرد. علی نجفی خوشرودی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جلسه یک‌شنبه که با موضوع بررسی موضوع استیضاح وزیر امور خارجه برگزار شد، آقای ظریف حضور یافت و توضیحاتی را ارایه کرد. او خاطرنشان کرد: قرار شد دو طرف در این باره بیشتر فکر کرده و تا دو هفته دیگر بررسی‌ها را ادامه دهند.

    بازگشت ۱۴.۵ هزار میلیارد تومان به حساب بیت المال؛ صدا و سیما|

 عادل آذر رییس دیوان محاسبات درباره عملکرد این دیوان اظهار داشت: نتیجه عملکرد ما در دوره دهم مجلس حدود 2700 پرونده است که در بخش حسابرسی دیوان برای دستگاه‌های دولتی تشکیل شده و به دادسرای دیوان نیز رفته است. وی درباره پرونده‌هایی که در طول دو سال منجر به رأی قطعی شده است افزود: تاکنون فرایند بیش از هزار پرونده به پایان رسیده است. از لحاظ رقم و عددی سرجمع انضباط اقتصادی و برگشت پول به حساب‌های بیت‌المال 14 هزار و 500 میلیارد تومان معادل 4 میلیارد دلار در طول دو سال مجلس دهم بوده است که معتقدم موجب شد تا اختلافات دستگاه‌های دولتی حل شود و به تعبیری به حساب‌های بیت‌المال بازگردانده شده است.

    160 نماینده خواستار اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان شدند؛ خانه ملت|

 در نامه 160 نماینده مجلس که توسط محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه در جلسه علنی دیروز یک‌شنبه مجلس قرائت شد، آمده است: تهیه نظام رتبه‌بندی معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص با شایستگی و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی معلمان و مهندسی نیروی انسانی بر اساس سند تحول و نقشه جامع کشور با تصویب مجلس در قالب بودجه سنواتی به عنوان سند بالادستی یکی از تکالیف دولت در تدوین نظام رتبه‌بندی معلمان است. در این نامه تاکید شده است: پس از گذشت دو سال از عمر برنامه ششم توسعه تخصیص اعتبارات لازم برای اجرایی کردن این امر در بودجه سنواتی محقق نشده است.

    برای همکاری اسپانیا و ایران هیچ مشکلی وجود ندارد؛ ایسنا|

 سفیر اسپانیا در ایران گفت: ارتباط بین اسپانیا و ایران بسیار مثبت بوده و برای تعاملات ما هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد. ادواردو لوپز بوسکتس با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار کرد: ما می‌توانیم موقعیت‌های بسیار زیادی را در زمینه توریست کشاورزی، گردشگری و کشاورزی ایجاد کنیم. وی ادامه داد: زعفران و پسته دو محصول بزرگ ایران بوده که می‌توان بطور جدی‌تر بر آن وارد شد و بر اساس آن در دنیا تجارت زیادی را راه‌اندازی کرد. سفیر اسپانیا در ایران افزود: در خصوص گردشگری و توریست مشهد از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، اما در اروپا آن‌طور که باید شناخته شود اقدامی صورت نگرفته است.

    وزارت کشور مسوولیت قانونی در تعیین مناطق جنگی و محروم ندارد؛فارس|

مدیرکل دفتر تقسیمات وزارت کشور گفت: وزارت کشور مسوولیت قانونی در تعیین مناطق جنگی و محروم ندارد. سید سعید جلالی گفت: براساس ماده 23 آیین نامه اجرایی قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، صرفاً تعیین مناطق مرزی بر عهده وزارت کشور است.او افزود: براساس این آیین‌نامه، سایر دسته‌بندی‌های موجود در خصوص رده‌بندی مناطق کشور از جمله جنگی بودن، کمتر توسعه یافته یا سایر موارد و اعطای امتیازات مترتب بر آن، برعهده مراجع ذی‌ربط از جمله ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

    انتقاد از رواج چندهمسری در صداوسیما؛ ایلنا|

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری ضمن انتقاد از رواج چندهمسری در صداوسیما گفت: متاسفانه در کنار چندهمسری با مشکلات و چالش‌هایی مانند آسیب‌های ناشی از خیانت و روابط خارج از ازدواج نیز مواجهیم که نگران‌کننده است.

معصومه ابتکار با اشاره به وجود سیاست‌های نادرست در حوزه زنان گفت: بسیاری از آسیب‌‌هایی که در حوزه زنان در دولت‌ نهم و دهم وارد شد، قابل جبران نیست، اما ریشه بخشی از این آسیب‌‌‌ها در نگاهی است که به زن می‌شود و متاسفانه زن صرف زن بودن ارزشی نداشته و باید حتما نقش ثانویه‌ای به عنوان مادر یا همسر در کنار آن ارزش ذاتی زن قرار بگیرد تا از نظر این جماعت زن اهمیت و جایگاه خود را پیدا کند.

    تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم؛ ایرنا|

همزمان با گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی از دو خانواده شهید مدافع حرم تقدیر کرد.امیر سرتیپ حاتمی همزمان با گردهمایی باشکوه بسیجیان وزارت دفاع از دو خانواده شهید مدافع حرم به نام‌های شهید محمود نریمانی و شهید مرتضی کریمی تقدیر کرد.شهید محمود نریمانی متولد دوازدهم دی ماه سال 1366 اهل روستای دوروان کرج از نیروهای سپاه پاسداران که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) به سوریه رفت و در روز دهم مرداد 95 در حماء به شهادت رسید.

 

ارسال نظر