روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۴۷۲

مصداق‌های «نفوذ» به مراجع مربوطه ارایه خواهد شد

مهر| اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به نامه دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصداق‌ها و موارد نفوذ در کشور را به مراجع مربوطه ارایه خواهند کرد. اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به نامه دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد: «همان‌گونه که دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرده‌اند «ضربه و آسیب هواداران اندیشه‌های امریکایی در کشور و در برخی دستگاه‌ها بیش از هزینه ناشی از تحریم‌های امریکا بوده است.»

استفاده از وکلای مجرب و جوان در دستگاه‌های دولتی

ایلنا | معاون حقوقی ریاست‌جمهوری، پایه‌گذاری ردیف بودجه برای وکلای تسخیری و معاضدتی در برنامه بودجه کل کشور و ساماندهی حق الوکاله و تعرفه‌های وکلای دادگستری را از برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری دانست و تأکید کرد: بهره‌گیری از نظریات و دیدگاه‌های وکلای دادگستری در پیشبرد اهداف این معاونت، کاربردی و راه‌گشا است. لعیا جنیدی در نشست با روسای کانون وکلای سراسر کشور با اشاره به اهمیت تعیین ردیف بودجه برای وکلای معاضدتی و تسخیری و به رسمیت شناخته شدن جایگاه نهاد وکالت گفت: اجرای این قانون علاوه بر پرداخت حق‌الزحمه وکالت‌های تسخیری و معاضدتی، موجب اجرای کامل‌تر اصل ۳۵ قانون اساسی مبنی بر تامین حق انتخاب وکیل برای بخشی از مردم است.

درباره اندیشه‌های امام (ره) غفلت کردیم

مهر| فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شناخت اندیشه‌های مقام معظم رهبری یک ضرورت است، تصریح کرد: درباره اندیشه‌های امام (ره) غفلت کردیم. سردار حاج قاسم سلیمانی در همایش ملی «نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در گستره فرهنگ» گفت: مقام معظم رهبری یک بحث در مورد جهان اسلام و جهان غرب دارند که دارای دو ویژگی اعم از انطباق استاد شاگردی بر نظریه‌های امام(ره) دارد، لذا رهبر انقلاب تربیت یافته امام هستند و به همین دلیل نظرات منطبق بر نظرات ایشان را دارند.

قوام و پابرجایی مردم به نیروهای مسلح متکی است

ایسنا| رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح جاده امن هستند و قوام و پابرجایی مردم به نیروهای مسلح متکی است.

حجت‌الاسلام شکرالله بهرامی در آیین تکریم ابراهیم ممبینی، دادستان نظامی سابق خوزستان و معارفه خیرالله کشت‌زر، دادستان نظامی جدید خوزستان اظهار کرد: نهاد نیروهای مسلح در هر کشوری مظهر اقتدار آن کشور است. امیرالمومنین می‌فرمایند که نیروهای مسلح مانند جاده هستند. بخش‌های مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، راه مردم هستند و مردم باید مسیر را اینجا پیدا کنند.

برجام از ستون‌های امنیت منطقه و اروپا است

ایسنا|‌ دفتر فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار وی با علی اکبر صالحی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در بروکسل یک بیانیه منتشر و در آن تصریح کرد: هر دو طرف بر تعهد خود به ادامه اجرای موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کردند و آخرین پیشرفت‌ها در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین بر عزم خود برای حفظ برجام به عنوان یکی از ستون‌های کلیدی امنیت منطقه و اروپا و نیز با هدف احترام به توافق‌های بین‌المللی تاکیدکردند. در ادامه این بیانیه آمده است: نماینده بلند پایه اتحادیه اروپا خواستار تداوم همکاری با ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز مطابق با سومین سمینار عالی همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای شد. این سمینار با هدف ایجاد اعتماد درخصوص ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران برگزار شده بود.

یکشنبه  بررسی استیضاح ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی

خانه ملت| رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی استیضاح وزیر خارجه در جلسه علنی یک‌شنبه آینده یازدهم آذرماه این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد که کمیسیون با رعایت بی‌طرفی نظرش را اعلام می‌کند. فلاحت پیشه افزود: تلاش بر این است که این موضوع به گونه‌ای مورد پیگیری قرار بگیرد که نتیجه آن بر اساس منافع ملی و شفاف‌سازی و رفع مشکل باشد. تلاش کمیسیون بر آن است که بی‌طرفانه موضوع را پیگیری کنند.او در توضیح روال بررسی استیضاح وزیر خارجه گفت: طبق آیین‌نامه کمیسیون امنیت ملی یک هفته زمان برای دعوت از وزیر دارد به همین دلیل ما بلافاصله با هماهنگی با شخص آقای ظریف یک‌شنبه را برای بررسی استیضاح در کمیسیون امنیت تعیین کردیم که آقایان متقاضی استیضاح هم هستند. البته برخی از سوال‌های مرتبط مثل موضوع پولشویی را هم در دستور گذاشتیم. بعد از آن کمیسیون نظرش را به صحن علنی ارایه می‌دهد.

 

 

ارسال نظر