روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۳۹۷

  آخرین وضعیت حکم شهردار تهران به روایت دولت و مجلس؛ تعادل|

 وزارت کشور اعلام کرده که دلیل عدم صدور حکم شهردار منتخب تهران، تاخیر وزارت اطلاعات در ارایه پاسخ استعلام بوده است. به گفته سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، بلافاصله در همان‌روزی که نامه شورا واصل شد استعلامات لازم از وزارت اطلاعات به عمل آمد، اما تاکنون پاسخ استعلام به وزارت کشور ارسال نشده است. او تاکید کرد که روز گذشته طی مکاتبه با وزیر اطلاعات، از او خواسته شده نظر آن وزارتخانه درباره شهردار منتخب تهران را حداکثر تاپایان وقت اداری پنج شنبه به وزارت کشور ارسال کند. این در حالی است که عصر دیروز، پروانه مافی به نقل از وزیر کشور گفت که «حکم حناچی در روز‌های آینده امضا خواهد شد.»

  جزییاتی از نامه محمدجواد ظریف به دادستانی کل کشور درباره پولشویی؛ ایسنا|

رییس دفتر دادستان کل کشور گفت: نامه دکتر ظریف در موعد مقرر به دادستانی کل ارسال شده و در حال بررسی است. علی اکبر بختیاری با بیان اینکه این نامه در 12 صفحه به دادستانی کل کشور ارسال شده است، افزود: بخشی از این نامه مربوط به مسائل کلی پولشویی است و بخشی مربوط به مسائلی همچون نظر مبارک آقا در بحث فرمان هشت ماده‌ای است. بخشی هم راجع به مصاحبه ایشان است که منعکس شده است و بخشی هم مربوط به مواضع دیگران است که نسبت به موضوع داشته‌اند و بطور کلی راجع به مسائل مختلفی است و نهایتا نظر دادستان کل هم اعلام خواهد شد.

  بررسی روند صلح در افغانستان در دیدار ظریف با عبدالله عبدالله؛ برنا|

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس افغانستان در ژنو حضور دارد، با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف روابط دو جانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. در این دیدار دستور کارهای کنفرانس ژنو در مورد افغانستان بررسی و در زمینه آخرین تحولات افغانستان از جمله روند صلح در این کشور و مبارزه با تروریسم رایزنی شد. کنفرانس افغانستان به مدت دو روز با حضور مقامات عالیرتبه بیش از ۶۰ کشور جهان و تعداد زیادی از نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی به میزبانی سازمان ملل متحد و دولت افغانستان در ژنو برگزار می‌شود.

  «فیضی» از پاسخ‌های وزیر علوم قانع شد؛ تعادل|

 در جلسه علنی دیروز مجلس، محمد فیضی در جریان طرح سوال خود از وزیر علوم درباره علت توسعه تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی غیر انتفاعی بدون داشتن حد نصاب هیات علمی و دلیل نبود مکانیزمی برای تطابق رشته با اعضای هیات علمی در دانشگاه پیام نور گفت که وزارت علوم باید وظایف حاکمیتی خود را بین واحدهای دانشگاهی بدون تبعیض اعمال کند. وزیر علوم در پاسخ با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های غیردولتی و موسسات آموزشی و غیرانتفاعی تحت نظارت و بازرسی مستمر قرار دارند، گفت: تا اواخر سال ۱۳۹۱، ۳۵۳ موسسه غیرانتفاعی تشکیل شد که اکنون با بازرسی‌های انجام گرفته این میزان به کمتر از ۳۰۰ موسسه رسیده است. در ادامه نماینده مردم اردبیل در مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم به سوال خود قانع شد.

  ارتش در انجام ماموریت‌های محوله نمره قبولی گرفته است؛ ارتش نیوز|

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در 40 سال اخیر با تمام ظرفیت برای حسن انجام ماموریت خود تلاش کرده و نمره قبولی گرفته است.

حجت‌الاسلام عباس محمد حسنی در یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش، گفت: ارتقاء معیشت کارکنان ارتش برای تمام فرماندهان مشخص است و این موضوع جزو برنامه‌های فرمانده محترم کل آجا و فرماندهان محترم نیروها از جمله از برنامه‌های اولویت‌دار فرمانده ولایی زمینی ارتش امیر حیدری عزیز قرار گرفته و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه معیشت مردم، فرماندهان برای ارتقاء معیشت کارکنان برنامه‌ریزی مناسبی دارند.

  سوال از وزیر اطلاعات اعلام وصول شد

سوالات نمایندگان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر اطلاعات اعلام وصول شد.

در جلسه علنی مجلس دو طرح نمایندگان به صورت عادی اعلام وصول شد.بر این اساس طرح الحاق یک تبصره به بند (ج) ماده ۲۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح تشکیل کمیته جذب سرمایه‌های داخلی و صدور مجوز ایجاد واحدهای تولیدی و سوال ملی حسینعلی حاجی‌دلیگانی از وزیر اطلاعات درباره اتخاذ مواضع ناصواب و عملکرد ضعیف در موضوعات مختلف اعلام وصول شد.

  جزییات معافیت فرزندان آزادگان و جانبازان از خدمت سربازی؛ باشگاه خبرنگاران|

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از معافیت یک نفر از فرزندان آزادگان و جانبازان خبر داد. سردار موسی کمالی در رابطه با انجام خدمت دوره ضرورت فرزندان شهدا و جاویدالاثر اظهار کرد: تمامی فرزندان پسر شهدا و جاویدالاثر‌ها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف هستند.سردار کمالی افزود: به ازای هر شهید یا آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت یا جانبازی با حداقل ۲۵% جانبازی فاقد فرزند پسر، یک نفر از برادران آنها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

 

ارسال نظر