تلاش برای اجماع‌سازی درباره «سی اف تی»

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۳۵
تلاش برای اجماع‌سازی 
درباره «سی اف تی»

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که علی‌رغم شکل‌گیری کارگروه مشورتی برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (سی اف تی)، اعضای کمیسیون نظر نهایی را اعلام می‌کنند، گفت: ما به دنبال آن هستیم که تصمیم اجماعی درباره «سی اف تی» گرفته شود که این الزاما به معنای تلاش برای تصویب این لایحه نیست.

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه هفته گذشته به تشکیل کارگروه مشورتی متشکل از برخی از اعضای کمیسیون و نمایندگانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت و شورای نگهبان رای دادند که بر این اساس در روز دوشنبه (۲۸ آبان‌ماه) جلسه این کارگروه تشکیل شد. وی افزود: در این جلسه پنج ساعته تلاش برای رفع ایرادات صورت گرفت و بحث‌های مبسوطی انجام شد که در نهایت بسیاری از دغدغه‌ها در حال رفع شدن است. البته این بدان معنا نیست که ما تنها به دنبال تصویب «سی اف تی» هستیم. حرف بنده آن است که هر تصمیمی درباره‌ی «سی اف تی» به معنای تصمیم نظام است؛ یعنی چه بپذیریم و چه آن را رد کنیم.  

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم همان اتفاقی که در برجام افتاد را در «سی اف تی» تکرار کنیم. برجام تا زمانی که سود داشت برخی به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردند، اما بعد از خروج ترامپ شرایط تغییر پیدا کرد.

 

 

ارسال نظر