روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۴۷

  پرونده محیط زیستی‌ها به دادگاه رفت؛ مهر|

رییس کل دادگستری استان تهران از ارسال پرونده چند متهم موسوم به جاسوسان محیط زیستی به دادگاه انقلاب خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مظلومین و محمداسماعیل قاسمی دو مفسد اقتصادی محکوم به اعدام، گفت: پرونده به اجرای احکام ارسال شده است و هنوز زمان دقیق اجرا تعیین نشده است. او در پاسخ به این سوال که اخیرا معاون حقوقی رییس‌جمهور از ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه در رابطه با متهمان این پرونده خبر داده بود، آیا نامه‌ای در این رابطه به دست شما رسیده است؟ بیان داشت: به دادگستری استان نامه‌ای ارسال نشده است و از ارسال نامه به ستاد قوه قضاییه یا نهادهای دیگر اطلاعی ندارم.

    سفر نایب‌رییس مجلس به قزاقستان برای شرکت در نشست همکاری‌های پارلمانی؛ ایسنا|

هیاتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در نشست همکاری‌های پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، جمهوری قزاقستان و فدراسیون روسیه که در شهر آکتائو جمهوری قزاقستان برگزار می‌شود، تهران را به مقصد این شهر ترک کرد. هیات پارلمانی کشورمان ضمن شرکت در این نشست، بطور دوجانبه با همتایان قزاقستانی و روسی خود دیدار و پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. علی نجفی خوشرودی و اسدالله قره خانی نمایندگان مردم بابل و علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از دیگر اعضای هیات پارلمانی کشورمان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

  آرای نمایندگان در صحن علنی مجلس منتشر می‌شود؛ تعادل|

عضو هیات رییسه مجلس گفت: با دستور لاریجانی، مشارکت در آراء صحن علنی توسط فناوری مجلس ماهیانه جهت اطلاع عموم مردم منتشر می‌شود. احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با دستور لاریجانی در پی نوشت نامه سازمان مردم نهاد ‫«شفافیت ایران‬» تعداد ۱۰۷ نفراز نمایندگان داوطلبانه اعلام کردند که حضور و غیاب و مشارکت در آراء صحن علنی توسط فناوری مجلس ماهیانه جهت اطلاع عموم مردم منتشر شود؛ امیدواریم از ماه آینده عملیاتی گردد.

     واکنش بعیدی‌نژاد نسبت به توییت خبرنگار گاردین درباره مرگ خاشقجی؛ تعادل|

سفیر ایران در لندن نسبت به توییت خبرنگار گاردین و ادعای وی درباره مرگ جمال خاشقجی واکنش نشان داد. حمید بعیدی‌نژاد در توییتر خود نوشت: «آقای کمالی دهقان خبرنگار گاردین در اقدامی شجاعانه تایید کرد که خاشقجی قبل از مرگ خود، اطلاعات مربوط به تاسیس شبکه فارسی ایران اینترنشنال توسط مقامات عالی سعودی را نزد وی افشا کرده است. مقامات ذی‌ربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آنها در تماس است.» گفتنی است سعید کمالی دهقان، خبرنگار گاردین در توییتر خود نوشت: من می‌توانم تأیید کنم که جمال خاشقجی به این دلیل کشته شد که صبح روز ۲۶ سپتامبر از استانبول تلفنی با من صحبت کرد و این مساله را افشا کرد که بودجه شبکه «ایران اینترنشنال» از جانب محمد بن سلمان و سعود القحطانی تأمین شده است.

  فدراسیون فوتبال مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود؛ ایسنا|

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال با توجه به استفاده از منابع عمومی دولتی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود. علی لاریجانی تاکید کرد: اصولاً این مساله یک نوع قانونگذاری داخلی بوده و ارتباطی به دخالت دولت در فدراسیون ندارد؛ مجلس در این باره قانونگذاری می‌کند، همان‌طور که مجلس برای نظام مند کردن فعالیت بخش خصوصی قانون می‌گذارد.

 

ارسال نظر