روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۹۲

 تولید جنگنده «کوثر»نماد عینی استکبار‌ستیزی است؛ایرنا|

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به رونمایی از خط تولید جت جنگنده «کوثر»، تصریح کرد: تولید این جت جنگنده پیشرفته و بومی در واقع نماد عینی استکبار ستیزی و مقابله با زیاده‌خواهی نظام سلطه به رهبری شیطان بزرگ امریکاست.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در آیین افتتاح خط تولید انبوه و آیین تحویل دهی اولین جت جنگنده تمام‌ایرانی کوثر به ارتش اظهار کرد: این هواپیمای تمام‌ایرانی و بومی صرفا به دست متخصصین داخلی و با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های بومی به‌ویژه در بخش موتور و سیستم‌های الکترونیک در داخل کشور ساخته شد و در تولید آن وابستگی به هیچ کشوری وجود ندارد. طراحی و ساخت این جنگنده بومی قابلیت توسعه در مدل‌های دیگر را دارد و این کار با استفاده از توان تخصصی نیروی هوایی ارتش، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و شبکه همکاران دفاعی صورت گرفته است.

  ظریف با موگرینی و سه وزیر اروپایی تلفنی گفت‌وگو کرد؛ سایت وزارت امور خارجه|

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه جمعه با فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هایکو ماس»، «مارگوت والستروم» و «هانتر ساموئلسون» وزیران خارجه آلمان، سوئد و دانمارک بطور جداگانه تلفنی گفت‌وگو کرد. محمد جواد ظریف در این گفت‌وگوهای تلفنی در خصوص اقدام امریکا در اعمال مجدد تحریم‌های آن کشور و تلاش‌های اروپا برای مقابله با این اقدامات با مقامات اروپایی رایزنی و تبادل نظر کرد. همچنین ظریف در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه دانمارک در خصوص ادعای اخیر پلیس آن کشور مبنی بر انجام عملیات تروریستی در دانمارک گفت‌وگو کرد. ظریف در این گفت‌وگو با رد ادعاهای واهی، به تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای تخریب روابط ایران و کشورهای اروپایی و از بین بردن ابتکارات اروپا برای حفظ برجام اشاره کرد.

   مقامات چین و ژاپن به تهران می‌آیند؛ مهر|

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی می‌گوید این کمیته به دنبال برگزاری نشستی جدی با مسوولان کشورهای آسیایی است و از برخی از این کشورها دعوت به عمل آمده است. به گفته مرتضی صفاری‌نطنزی در این خصوص «مقامات کشورهایی چون چین، ژاپن و مالزی در آینده‌ نزدیک به تهران می‌آیند. در واقع در شرایط فعلی به دنبال دیدار و گفت‌وگو با کشورهای آسیای شرقی هستیم که تمرکز اقتصادی جهان روی این بخش قرار گرفته و نگاه‌های اقتصادی به این سمت است.»

   بررسی مجدد طرح استیضاح وزیر کشور در کمیسیون شوراها؛ تسنیم|

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی‌‌فضلی، وزیر کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جلسه روز (دوشنبه 14 آبان) کمیسیون شوراها طرح استیضاح وزیر کشور بررسی می‌شود. وی با بیان اینکه این جلسه با حضور متقاضیان طرح استیضاح وزیر برگزار می‌شود، افزود: وزیرکشور نیز در جلسه مذکور حضور می‌یابد. سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر کشور در 12 محور تدوین شده است، اظهار داشت: وزیر کشور با حضور در جلسه مذکور درباره محورهای استیضاح توضیحاتی را ارایه می‌دهد و در صورتی که متقاضیان استیضاح قانع شوند، طرح از دستورکار خارج و در غیر این صورت استیضاح برای بررسی در صحن علنی تقدیم هیئت رییسه مجلس می‌شود.

  تجمع نجف، حرکت سازمان یافته دلالان بود؛ ایلنا|

دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور گفت: در حوزه فعالیت‌های امنیتی تهدیدات زیادی علیه اربعین توسط استکبار تدارک دیده شده بود تا خدشه‌ای به این حرکت عظیم وارد کنند اما به لطف خدا و هوشیاری نیروهای امنیتی کیس‌های تهدید آمیز اربعین پیش از هراقدامی در داخل دو کشور خنثی شد که وزارت اطلاعات گزارش آن را خواهند داد.

شهریار حیدری درباره مشکلات توزیع ارز در نجف که در رسانه ملی بازتاب‌های فراوانی پیدا کرد عنوان کرد: واقعا آن تجمعی در نجف که صورت گرفت به آن تعداد در سامانه ثبت نام نکرده بود. آن تجمع حرکت سازمان یافته دلالان بود. ستاد مرکزی اربعین متوجه بی‌نظمی شد جلسه گذاشتیم و وقتی بررسی کردیم مسوولان بانک ملی از مردم عذرخواهی کردند..

    نظرسنجی برای تعیین همراهی صداوسیما با مخالفان دولت؛ پاد|

در پی واکنش سازمان صدا و سیما به بیانیه انتقادی دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت که حاوی تعرض این سازمان به عملکرد روابط عمومی‌های قوه مجریه بود، شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی، با انتشار بیانیه‌ای خطاب به ریاست صدا و سیما، نکاتی را مطرح کرد. بیانیه‌ای که نسبت به رویکرد تخریبی صداوسیما نسبت به عملکرد دولت انتقاد می‌کند و خواستار تغییر در رویکرد برنامه‌سازان است.

در بخشی بند سوم از این بیانیه آمده است: « انتساب نقل قول کذب به رییس‌جمهور در خصوص اذعان ایشان به ناکارآمدی روابط عمومی‌های دولت، اولین انتساب کذب صدا و سیما درقبال رییس‌جمهور و برخی وزیران نبوده و با توجه به رویکرد معمول برخی برنامه‌های ضددولت آن سازمان آخرین مورد هم نخواهد بودو بسیار بعید به نظر می‌رسد اقداماتی نظیر پیگیری قضایی یا تذکر بتواند به این رویه مذموم در صداوسیما خاتمه دهد.»

 

ارسال نظر