روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۱۱

  زمان تفحص از سرخابی‌ها تمدید می‌شود؛  |

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد رییس هیات تحقیق و تفحص از باشگاه استقلال و پرسپولیس در مجلس با بیان اینکه مسوولان 2 باشگاه مدارک و مستندات مورد نیاز را به هیات تحقیق و تفحص ارسال کردند، اظهار داشت: اعضای کارگروه‌های مختلف هیات در حال بررسی این پرونده‌ها هستند. وی افزود: با توجه به حجم مدارک و مستندات ارسالی و همچنین محور‌های مختلف تفحص احتمال تمدید مدت تفحص بسیار زیاد است. طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه باشگاه استقلال و پرسپولیس طی 10 سال گذشته فراز و نشیب‌های فراوانی در سطوح مدیریت داشتند، عنوان کرد: مباحث مالی، عزل و نصب‌ها در این 2 باشگاه و همچنین دلایل جریمه‌های بین‌المللی این 2 باشگاه از جمله مهم‌ترین محور‌های این تفحص است.

  ظریف باردیگر به ترکیه رفت؛ سخنگو|

«محمدجواد ظریف » دیروز (جمعه) در صدر هیاتی برای شرکت در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری اقتصادی «دی هشت» به ترکیه سفر کرد. اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور در حال توسعه موسوم به دی هشت (D8) را ایران، ترکیه، بنگلادش، مصر، مالزی، اندونزی، نیجریه و پاکستان تشکیل می‌دهند. این گروه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ (۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد نجم‌الدین اربکان رهبر حزب اسلام‌گرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد. وزیر امور خارجه سه‌شنبه هفته گذشته (هشتم آبان‌ماه) نیز با سفر به ترکیه، در ششمین نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه شرکت کرد.

  روایت سفیر انگلیس از گرمی خرید و فروش در جمعه‌ بازار تهران؛ ایسنا|

در حالی که هفته آینده امریکا بخش دیگری از تحریم‌هایش علیه ایران که در چارچوب برجام تعلیق شده بود را مجدد به اجرا در می‌آورد، راب مک‌ایر سفیر انگلیس در تهران در گشت و‌گذاری که از جمعه‌ بازار «پروانه» واقع در خیابان جمهوری در نزدیکی سفارت این کشور داشته است با انتشار تصاویری از این جمعه بازار به شلوغی این بازار و روند عادی و قابل توجه خرید و فروش در این بازار اشاره کرده است.

   تقدیر روحانی از سرپرستان وزارتخانه‌های کار و اقتصاد؛ ایسنا|

 رییس‌جمهوری در پیام‌هایی جداگانه از زحمات و خدمات دکتر بندپی و دکتر اکرمی تقدیر کرد. روحانی با قدردانی از زحمات و خدمات انوشیروان بندپی در مدت تصدی سرپرستی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دوام توفیق وی در خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم شریف ایران را از خداوند خواستار شد. همچنین رییس‌جمهوری در پیامی دیگر از زحمات و خدمات اکرمی تقدیر کرد. روحانی با قدردانی از زحمات و خدمات سید رحمت‌الله اکرمی در مدت تصدی سرپرستی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دوام توفیق وی در خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم شریف ایران را از خداوند خواستار شد.

  امریکا قطعا با تحریم‌ها علیه ایران به اهداف سیاسی‌ خود نمی‌رسد؛ مهر|

امام جمعه موقت تهران گفت: امکان اینکه امریکا بتواند با اعمال تحریم‌ها علیه ایران به اهداف اقتصادی‌اش برسد ضعیف است اما قطعا به اهداف سیاسی خود نخواهد رسید. آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار کرد: به ترامپ می‌گویم که دوران قلدری و زورگویی رو به افول است و حتی کشورهای اروپایی هم‌پیمان تو هم دیگر خسته شده‌اند. امریکا می‌خواهد کشورهای پایبند قانون را مجازات کند که این روش دارای تبعات بسیار بدی بر نظم جهانی است و قطعاً امریکا روز به روز منفورتر و منزوی‌تر می‌شود. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بعضی خیال می‌کنند بیت‌المال حساب و کتاب ندارد درحالی که دزدی از بیت‌المال خطرناک‌تر از دزدی از جیب یک فرد است. دزدی از بیت‌المال دزدی از پولی است که حیات جامعه مسلمین به آن وابسته است

 پیشنهاد تشکیل شورای تجاری مشترک بین ایران و روسیه؛ ایسنا|

در دیدار سفیر ایران در روسیه با وزیر امور قفقاز شمالی، مسائل مربوط به همکاری‌های تجاری و اقتصادی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در این ملاقات طرفین با تاکید بر روابط عالی سیاسی دو کشور و روند روبه رشد همه‌جانبه این روابط، موضوعات مربوط به تسهیل روابط بازرگانی، حل مسائل کریدور شمال جنوب، تبادل استاد و دانشجو، همکاری‌های استانی، اجرایی کردن توافقات و تفاهمات، برگزاری همایش ایران‌شناسی، و سایر زمینه‌های همکاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این دیدار سفیر ایران به منظور پیگیری جدی و اجرای توافقات، پیشنهاد تشکیل شورای تجاری مشترک و برگزاری کارگروه همکاری‌های استانی را مطرح کرد که مورد استقبال طرف روس قرار گرفت.

 کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران شکست خورد؛ ایرنا|

«واشنگتن فری بیکن» نوشت، واشنگتن با تسلیم در برابر اروپا و ایران، امتیازاتی بزرگ، از جمله دسترسی به جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی (سوییفت) به ایران می‌دهد که به واسطه آن، فشار ناشی از تحریم‌های پیش رو علیه تهران کاهش می‌یابد. این تارنمای اطلاع‌رسانی امریکایی دیروز (جمعه) به نقل از افراد آگاه از مساله اعلام کرد، مقامات ارشد وزارت خارجه امریکا که در زمینه مسائل ایران فعالیت دارند، مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ را به ادامه دسترسی ایران به سوییفت متقاعد کردند.

 

ارسال نظر