روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۴۹

  تجارت و تبادلات مالی با ایران را حفظ می‌کنیم؛ تعادل|

دفتر اطلاع‌رسانی سیاست‌های اتحادیه اروپا در امور ایران تأکید کرد که «سازوکار ویژه» اتحادیه اروپا برای حفظ مبادلات مالی و تجاری با ایران در دست اجراست و این اتحادیه مصمم به حفظ توافق اتمی با ایران است. دویچه وله گزارش داد: اتحادیه اروپا مصمم است توافق اتمی با ایران را حفظ کند. یک سخنگوی اتحادیه اروپا در بخش سیاست‌های ایران در گفت‌وگو با دویچه‌وله تأکید کرد که «سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای حفظ تبادلات مالی و تجاری با ایران» در دست اجراست. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت تأخیر در اجرای این سازوکار پیش از آغاز تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت: تصمیم به راه‌اندازی چنین سازکاری دوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) در دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل در نیویورک اتخاذ شد. این تصمیم سپس برای اجرای به کشورهای عضو اتحادیه اروپا واگذار شد.

  سوال نمایندگان از وزیرکشور درباره نحوه تامین امنیت کامیون‌ها در جاده‌ها؛ تسنیم|

جمعی از نمایندگان اخیراً سوالی از عبدالرضا رحمانی‌فضلی درباره چگونگی برقراری امنیت خطوط انتقال، آب، برق، گاز و حمل ونقل جاده‌ای درون کشور تدوین و تقدیم هیات‌رییسه قوه مقننه کردند و این هیات نیز این سوال را به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس برای بررسی بیشتر ارجاع داده است. در شرح این سوال نمایندگان آمده است: در کمتر از هفت ماه 22 بار آب انتقالی به یزد قطع گردید چند بار مستقیماً خط لوله انتقال آب و چند بار خطوط انتقال برق مورد حمله و تعرض قرار گرفت. اخیراً در جاده‌ها به کامیون‌ها حمله می‌شود و بار کامیونها یا کامیون را با بارش می‌برند. وزارت کشور در جهت تامین امنیت تاسیسات زیربنایی چه اقداماتی را انجام داده است؟ و چگونه امنیت را برقرار می‌نماید؟ چرا اجازه می‌دهید این اتفاقات در بعضی از نقاط کشور عادی شود.

  اروپا منتظر دستورالعمل امریکا در مورد کالاهای بشردوستانه است؛ ایسنا|

 ژرارد آرو، سفیر فرانسه در امریکا در این باره گفت: واقعیت این است که بانک‌ها آنقدر از تحریم‌ها می‌ترسند که نمی‌خواهند هیچ کاری با ایران انجام دهند و این احتمال خطر وجود دارد که ظرف چند ماه کمبودهایی به وجود بیایند. وی همچنین اظهار داشت: تنگنای موجود در وضعیت کالاهای بشر دوستانه با وجود انتظار اروپا برای دستورالعمل امریکا در این مورد، یک مساله فنی است. وی تصریح کرد: یک پیشنهاد می‌تواند این باشد که ایالات متحده امریکا به یک بانک ایرانی این اختیار را بدهد که به عنوان یک واسطه با بانک‌های اروپایی برای نقل و انتقال اعتبار مال لازم برای کالاهایی که از تحریم‌های امریکا مستثنی هستند، مشارکت کند.

 

ارسال نظر