روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۵۷۸

  انتقاد وزارت خارجه به سفر نتانیاهو

به عمان؛ سخنگو|

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون سفر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی به عمان ضمن انتقاد از این سفر یادآورشد: از نظر ما کشورهای اسلامی منطقه نباید تحت فشار کاخ سفید به رژیم غاصب صهیونیستی فضای تحرک برای ایجاد مصائب و مشکلات جدید در منطقه دهند. بی شک این رژیم در پی ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان و سر پوش نهادن بر 70 سال غصب و تجاوز و کشتار مردم مظلوم فلسطین است. سخنگوی وزارت خارجه همچنین اظهار داشت: به نظر می‌رسد از آغاز دوران ریاست‌جمهوری آقای ترامپ لابی صهیونیستی در کاخ سفید و دولت امریکا بیش از پیش در جهت منافع غیر مشروع رژیم صهیونیستی و فشار بر کشورهای اسلامی برای عادی سازی مناسبات دیپلماتیک با غاصبان قبله اول مسلمین فعال شده‌اند.

  تمام ادعاهای کریمی‌قدوسی غلط

و بی اساس است؛ ایرنا|

روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام ادعاهای کریمی قدوسی در خصوص تمایل این وزارتخانه به برقراری تماس با دولت امریکا و مذاکره با طرف‌های امریکایی در یکی از کشورهای همسایه غلط و بی اساس است. این روابط عمومی در اطلاعیه خود تاکید کرد: وزارت امور خارجه در تمامی سطوح و ارکان مدیریتی و کارشناسی، خود را تابع اوامر و سیاست‌های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص چگونگی تعامل و برخورد با دولت ایالات متحده امریکا می‌داند و قطعا گامی فراتر یا عقب‌تر بر نخواهد داشت.

  توضیحات عراقچی درباره «سی‌اف‌تی»

به اعضای هیأت عالی نظارت مجمع؛ برنا|

 دومین جلسه بررسی انطباق و عدم مغایرت لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم با سیاست‌های کلی نظام با حضور روسای کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رییس‌جمهور و معاون سیاسی وزیر امور خارجه برگزار شد. در ابتدای این جلسه عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه توضیحاتی پیرامون لایحه موسوم به «سی‌اف‌تی» به اعضای هیأت ارایه کرد و به برخی سوالات پاسخ گفت. همچنین اعضای هیأت عالی کلیات لایحه مذکور را از منظر انطباق با یاست‌های کلی نظام مورد بحث قرار دادند و ادامه روند بررسی‌ها به جلسه آتی هیأت عالی نظارت موکول شد.

  دعوت اتحادیه اروپا از چین و روسیه برای پیوستن به سازوکار پرداخت به ایران؛ ایسنا|

«ولادیمیر چیزف» سفیر روسیه در اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه-24 اظهار داشت: اتحادیه اروپا قصد دارد از روسیه و چین دعوت کند به سازوکار آتی پرداخت به ایران که جایگزین شبکه پرداخت جهانی سوییفت می‌شود، بپیوندد تا بتوانند از تحریم‌های امریکا پرهیز کنند. وی همچنین گفت: در این مورد درکی مبنی بر این وجود دارد که این سازوکار ابتدا برای خودشان ایجاد شود و پس از عملیاتی شدن، برای دیگر کشورها نیز باز خواهد شد که بطور قطع روسیه و چین جزو آن خواهند بود. چیزف در ادامه بیان کرد: تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایران ارتباط تجاری ندارند اما آنهایی که با ایران دادوستد می‌کنند، کشورهای بزرگ (اروپا) هستند و بطور فعال در این پروژه مشارکت دارند. در راس آنها امضا کنندگان برجام، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان هستند.

  برخی سازمان‌های ضد فساد، خود درگیر فساد شده‌اند؛ ایسنا|

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی سازمان‌های مسوول که وظیفه جلوگیری از این فسادها را دارند خود درگیر فساد شده‌اند و به درستی عمل نمی‌کنند.

احمد توکلی در این باره اظهار کرد: اگر مسوولان ما خودشان به فساد آلوده شوند دیگر سیستم نمی‌تواند از خودش دفاع کند. او تأکید کرد: امروز فساد به صورت گسترش یافته که هر زمان به قسمتی از آن دست می‌زنید از ضد طرف صدا بلند می‌شود. حضور مردم در صحنه‌های مختلف ضامن سلامت جامعه بوده و امروز مردم از همین رو کمک سازمان‌های مردم نهاد برای شفافیت و رسیدگی به فسادها می‌کنند.توکلی خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در جامعه ما هزینه‌هایی دارد که باید آن را پرداخت کنیم ولی ناامید نباید شد. او بیان کرد: با اطلاعاتی که بنده دارم تا سه سال آینده شرکت‌های اقصادی برخی نهادها واگذار خواهد شد یا ادغام می‌شوند مانند ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه که در حال اجرا است.

  وحدت مسلمانان از پیام‌های راهپیمایی اربعین است؛ ایسنا|

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت بازدید از روند خدمات‌رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی به خرمشهر سفر کرد. سرلشکر محمد علی جعفری در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری شلمچه اظهار کرد: شور و همت مردم برای شرکت در ایین اربعین و خدمات رسانی به زائران در قالب مواکب هرساله بیش از سال گذشته است و این شور و شوق را امروز به وضوح در شلمچه دیدیم.او با بیان اینکه حضور مردم نه تنها کمتر بلکه بیشتر از سال‌های گذشته بود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت هوا و شرایط جوی و باد و بارانی که چند روز قبل در شلمچه بود و همچنان در این منطقه حاکم است، اما مردم با شور و حال فراوان مشغول خدمات رسانی‌ هستند.

 

ارسال نظر