روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۱۶۵

  رایزنی جابری انصاری با رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ؛  ایلنا|

‌رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات سوریه و روند مذاکرات آستانه، عملکرد کمیته تبادل بازداشت‌‌‌‌‌‌شدگان و مفقودان، شرایط انسانی ویژه ادلب و مسائل مرتبط با بازگشت آوارگان سوری به خانه و کاشانه خود و همچنین تحولات یمن و جدیدترین تلاش‌‌‌‌های در حال انجام برای حل بحران این کشور و تسهیل ارسال کمک‌‌‌های انسان‌دوستانه به یمن بررسی شد.

   رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان؛ مهر|

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان رفع شد. حجت‌الاسلام حسن نوروزی در تشریح جلسه عصر دیروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح اصلاح قانون صدور چِک اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار قرار گرفت که ایرادات شورای نگهبان در این جلسه مرتفع شد. وی بیان کرد: همچنین در ادامه جلسه لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان هم که از شورای نگهبان اعاده شده بود، مورد رسیدگی قرار گرفت و ایرادات این لایحه هم رفع شد.

  14 مرزبان ایرانی هرچه زودتر آزاد شوند؛ ایرنا|

 شماری از نمایندگان مجلس در تذکرهای کتبی خود به مسوولان، خواستار سرعت بخشیدن به آزادی 14 نفر ازمرزبانان میرجاوه از همه راه‌های ممکن و رسیدگی به وضعیت دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شدند. صدیف بدری نماینده اردبیل، علی اکبری نماینده شیراز، علی جلیلی نماینده مراغه، سید قاسم جاسبی نماینده کرمانشاه، سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر، سید فاطمه ذوالقدر و فاطمه حسینی و پروانه سلحشوری نمایندگان تهران به همراه هفت نفر از نمایندگان دیگر در تذکری به منصور غلامی وزیر علوم خواستار تعیین تکلیف دانشجویان پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد رشته پزشکی در دانشگاه آزاد شدند. این دانشجویان در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پذیرفته شده و پس از پرداخت شهریه، از ادامه حضور آنها در دانشگاه آزاد جلوگیری شد. همچنین محسن کوهکن نماینده لنجان به اتفاق پنج نفر از نمایندگان دیگر نیز در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار ابطال اطلاعیه ممنوعیت سفر فرهنگیان به عتبات عالیات در اربعین شدند.

  رییس‌جمهور یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد؛پاد|

رییس‌جمهور «قانون نفسیر بند «ه» تبصره (1) قانون بودجه سال 1397 کل کشور» را برای اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. حسن روحانی رییس‌جمهور در نامه‌ای

در راستای اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نفسیر بند «ه» تبصره (1) قانون بودجه سال 1397 کل کشور» را جهت اجرا به وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد. بر این اساس شرکت ملی نفت ایران موظف است نسبت به تامین چهار میلیون تن مواد اولیه قیر (VB) موضوع بند «ه» تبصره (1) قانون بودجه سال 1397 کل کشور اقدام نماید.

  درخواست از مراجع برای مذاکره با رهبری کذب است؛پاد|

درپی اظهارات نماینده مردم مشهد، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن ابراز تاسف از ادامه رفتار کریمی قدوسی، آن را ناپسند و خلاف اخلاق اسلامی نامید و این اظهارات را تکذیب و توضیحاتی ارایه کرد.در بخشی از توضیحات شورای اطلاع‌رسانی دولت آمده است: «آقای کریمی قدوسی به تازگی ادعا کرده که بعضی از اعضای کابینه در دیدار با برخی مراجع تقلید، از ایشان خواسته‌اند در تماس تلفنی با رهبر انقلاب، حضرت آقا را نسبت به صادرکردن فرمان مذاکره با امریکا ترغیب کنند و این امر را از مصادیق بزرگ خیانت بر شمرده‌اند. به استحضار ملت ایران می‌رساند که در رابطه با ادعای کذب مورد اشاره، هیچ نماینده‌ای از سوی دولت به قم سفر نکرده و دیداری با مراجع عظام تقلید نداشته است؛ علی ایحال جناب کریمی قدوسی باید پاسخگوی ادعاهای بی‌اساس مطرح شده خود درباره دولت که مصداق بارز نشر اکاذیب با هدف تشویش افکار عمومی است در محاکم قضایی باشد.»

  رییسان کارگروه‌های ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی تعیین شدند؛ روابط عمومی وزارت کشور|

وزیر کشور، جمال شفیعی رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک امنیت ملی را به عنوان رییس کارگروه مقابله با عملیات روانی و محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیرارشاد را به عنوان رییس کارگروه تولید و تحلیل محتوای رسانه‌ای ستاد منصوب کرد. همچنین وزیر کشور در حکم دیگری سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی را به عنوان رییس کارگروه رصد و پایش ستاد و سید سلمان سامانی قائم مقام وزیر کشور را به عنوان رییس کارگروه حقوقی قضایی این ستاد منصوب کرد. رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور همچنین بابک دین پرست را به عنوان رییس کارگروه اقتصادی این ستاد منصوب کرد.

 

ارسال نظر