روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۰۹

  موضع ایران درباره تحریم‌های جدید امریکا؛ سخنگو|

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تحریم‌های بی‌اعتبار جدید امریکا توهین آشکار ایالات متحده به ساز و کارهای حقوقی و بین‌المللی و ناشی از کینه‌ورزی کور دولت امریکا با ملت ایران است. بهرام قاسمی در واکنش به اعلام لیست جدیدی از شرکت‌های ایرانی تحریم شده از سوی وزارت خزانه داری امریکا آن را بخشی از جنگ و فشار روانی امریکا دانست و گفت: «این اقدام را توهین آشکار ایالات متحده امریکا به سازو کارهای حقوقی و بین‌المللی می‌دانیم که برخاسته از خودخواهی و کینه ورزی کور دولت امریکا با ملت ایران است.» روز گذشته در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه ایران، دولت امریکا اعلام کرده که حداقل ۲۰ بانک و شرکت ایرانی را تحریم کرده است. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا، بانک‌ها و شرکت‌های تحریم شده با بنیاد تعاون بسیج ارتباط دارند.

   واکنش بعیدی‌نژاد به تحریف سخنانش

از سوی بی‌بی سی فارسی؛ تعادل|

سفیر ایران در لندن نوشت: هیچ چیز برای یک شبکه خبری فارسی زبان در انگلیس که ادعای حرفه‌ای‌گری دارد از این سخیف‌تر نیست که حرف سفیر ایران در جمع دانشگاهی آکسفورد را هم تحریف کند و هم آن را آنگونه که دوست دارد به غلط نقل قول کند و از این امر خوشحال هم باشد. یا باید در اعتبار ناقل خبر شک کنند یا در مدیریت خبر. سفیر ایران در لندن به دعوت «اتحادیه دانشگاهیان آکسفورد»، اهمیت راهبردی اجرای برجام برای تقویت صلح و امنیت بین‌المللی را برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه تشریح کرد.

   پاسخ سخت و دندان‌شکنی به ربایندگان می‌دهیم؛ تسنیم|

فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به ربوده‌شدن مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه گفت: ربایندگان مرزبانان ما ان‌شاءالله با پاسخ سخت و دندان‌شکن ما روبرو می‌شوند.  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در تشریح ماجرای ربوده‌شدن سربازان در مرز میرجاوه اظهار داشت: هر بار تلاش کردند با درگیری یک پایگاه و برجکی را بگیرند، نتوانستند و تنها راهی دیدند که یک نفر را نفوذ داده و یکی از نیروهای آنجا را عوامل خودشان کردند، سپس احتمالاً مجبور شدند نیروهای رزمنده و مدافع پاسگاه و برجک ما را “بی‌هوش “ کنند و پس از آن، آنها را بربایند. فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها که مطمئن بودند تا زمانی که رزمندگان‌مان و مدافعان ما “هوشیار “ باشند، نمی‌توانند به هدف خود برسند، با این ترفند این کار را انجام دادند. در واقع این عمل‌، هنر نیست و ان‌شاءالله با پاسخ سخت و دندان‌شکن ما روبرو می‌شوند.

  حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه پیدا کند، برخورد می‌کنیم؛ میزان|

دادستان کل کشور با گلایه از حضور شب گذشته زنان در ورزشگاه آزادی گفت: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آنها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت. منتظری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار کرد: در این نظام مدیران نه‌تنها باید از ارتکاب به گناه خودداری کنند بلکه بایستی در سطح جامعه زمینه رشد اخلاق و صلاح را فراهم کنند نه اینکه خدای‌ناکرده زمینه گناه را ایجاد کنند. سزاوار جمهوری اسلامی نیست که مسوولان ورزشی زمینه ایجاد گناه در جامعه را فراهم کنند.

  دستگیری یک کارمند گمرک در خصوص پرونده خودروهای وارداتی؛ ایسنا|

دادستان تهران در مورد پرونده‌های وارداتی خودرو گفت: یک پرونده از بندرعباس به دادگاه ارجاع و تکمیل تحقیقات آن به تهران اعلام شده است که ظرف چند روز گذشته در این زمینه مدیر شرکت گروه ایر تویا و یکی از کارکنان گمرک دستگیر شده و تحقیقات پرونده در حال انجام است. جعفری دولت‌آبادی همچنین از صدور کیفرخواست برای مدیران مسوول «شرق» و «شهروند» به اتهام انتشار اخبار اختلاف افکن میان مردم ایران و عراق خبر داد. دادستان تهران در حاشیه نشست با معاونین دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌های تابعه در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد با اخلالگران ارزی و بازداشتی‌های اخیر در این زمینه تصریح کرد: این موضوع یکی از سیاست‌های جدی است که دستگاه قضایی با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت کشور و سایر دستگاه‌های مرتبط در پیش گرفته است. جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه خرید و فروش ارز در خارج از صرافی‌ها جرم تلقی می‌شود، افزود: با هماهنگی‌هایی که روز گذشته صورت گرفت ۴۰ نفر دیگر علاوه بر دستگیری ۱۳ نفر در چهارشنبه هفته گذشته، دستگیر شدند که از این ۴۰ نفر، ۸ کیلو طلا، ۱ میلیون لیر ترکیه، ۱۷۰ هزا دلار و ۲۱ دستگاه کارتخوان (POS) کشف شد که نشان می‌دهد این افراد خرید و فروش را به معابر انتقال داده‌اند. وی همچنین گفت که سیاست دادستانی در برخورد با اخلالگران ارزی در معابر از طریق فروش ارز بصورت غیرقانونی جدی است. دادستان تهران از پلیس خواست که با قاطعیت این جمع‌آوری‌ها را ادامه دهد و توجه بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها را نیز به کمک در این زمینه معطوف کرد.

 

ارسال نظر