روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۸۳

   آغاز اجلاس 6  روزه (اف.‌ای.‌تی‌.اف) در پاریس؛ ایرنا|

تارنمای گروه ویژه اقدام مالی خبر داد که اجلاس این سازمان از امروز (یکشنبه) و به مدت شش روز در پاریس برگزار شده و مقام‌های بیش از 200 کشور به بحث و بررسی موضوع‌های تعیین شده می‌پردازند. بنابر اطلاعیه مندرج در تارنمای اف‌ای‌تی‌اف (FATF)، بیش از 800 مقام مسوول به نمایندگی از 204 کشور و سازمان بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل و بانک جهانی به پاریس می‌روند تا در هفته اف‌ای‌تی‌اف شرکت کنند. در این اجلاس شش روزه که از 14 تا 19اکتبر (22 تا 27 مهر) برگزار می‌شود، 140 گزارش پیرامون مسائل مهمی به منظور حفاظت ازسلامت نظام مالی و مشارکت در امنیت جهانی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. تنظیم مقررات برای دارایی‌های مجازی جهت جلوگیری از پولشویی و خطرات تامین مالی تروریسم، بررسی راهبردهای اختلال درتامین مالی داعش، القاعده وهمکاران آنها و دیگر تروریست‌ها، اقدام جدید برای برخورد با تامین مالی اشاعه سلاح‌های ممنوعه، بررسی پیشرفت‌های ایران و دیگر کشورها از جمله موضوع‌های مورد بحث این اجلاس خواهد بود. علاوه بر این، گزارش‌های برخی سازمان هاازجمله صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی، سازمان ملل، اجلاس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سازمان همکاری و امنیت اروپا و یوروپل در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

   کمیسیون آموزش اتفاق مدرسه تاکستان

را بررسی می‌کند؛ ایسنا|

 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد که این کمیسیون اتفاق مدرسه تاکستان که به موجب آن فردی بدون مجوز و هماهنگی اقدام به گرفتن تست قند خون از دانش‌آموزان کرده است را پیگیری خواهد کرد.میرحمایت میرزاده اظهار کرد: با وجودی که هفته جاری هفته تعطیلات مجلس جهت سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه است، بنده از طرف کمیسیون مامور به بررسی سانحه رانندگی واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان در تبریز شدم تا گزارش مربوطه را ارایه کنم که هنوز بررسی‌ها ادامه دارد. وی افزود: قطعا کمیسیون آموزش در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس علاوه بر بررسی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان، موضوع اتفاق رخ داده در مدرسه تاکستان را مورد پیگیری قرار داده و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

   19  نماینده غایب در جلسه CFT بیمار یا ماموریت بودند؛ خانه ملت|

عضو هیات رییسه مجلس ذکر عنوان غایب برای 19 نماینده‌ای که در جلسه رای‌گیری لایحه CFT حضور نداشتند را ظلم به آنها دانست و گفت: این نمایندگان در مرخصی استعلاجی یا در ماموریت بودند و انتشار اسامی آنان بدون اجازه، مصداق تفتیش عقاید است. محمدعلی وکیلی افزود: انتشار اسامی تعدادی از نمایندگان که در جلسه بررسی و رأی‌گیری لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) حضور نداشتند، بدون اجازه ذی‌نفعان اشکال قانونی دارد و مصداق بارز تفتیش عقاید است. وی تصریح کرد: همچنین لیستی تحت عنوان غایبین در جلسه رأی‌گیری لایحه CFT منتشر شده که سبب لطمه و آسیب حیثیتی به اعضای این لیست می‌شود، در حالی که این نمایندگان غالبا بیمار بوده و مرخصی استعلاجی داشتند یا ماموریت بودند.

   رییس‌جمهور قانون حفاظت و بهره‌برداری ازمنابع ژنتیکی کشور را ابلاغ کرد؛ پاد|

رییس‌جمهور قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور را برای اجرا به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرد.  روحانی رییس‌جمهور قانون «حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی کشور» را که در جلسه علنی ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶ مجلس تصویب و در تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید تبصره یک ماده پنج موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد، در نامه‌ای به وزارت جهاد کشاورزی برای اجرا ابلاغ کرد.

   ربیعی مسوول ایجاد «فضای گفت‌وگوی اجتماعی» در دولت شد؛ فارس|

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت ارتباط دولت با طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را با عنوان «فضای گفت‌وگوی اجتماعی» از طرف رییس‌جمهور بر عهده گرفته است. یک منبع مطلع گفت: علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت ارتباط دولت با طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی را با عنوان «فضای گفت‌وگوی اجتماعی» از طرف رییس‌جمهور بر عهده گرفته است. لازم به ذکر است طبق این گزارش دیدار صورت گرفته روحانی با فعالان اصلاح‌طلب و احتمالا دیدار با فعالان اصولگرا از وظایف علی ربیعی بوده و قرار است طیفی از اقتصاد‌دانان نیز با روحانی دیدار کنند.

   عملکرد دستگاه‌های دولتی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات؛ پاد|

کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی گزارشی از نحوه عملکرد دستگاه‌های دولتی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر کرده است که بر اساس آن پاسخگوترین و غیرپاسخگوترین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها تا تاریخ ۹ مهر ۹۷ معرفی شده‌اند. بر اساس این گزارش، سازمان انرژی اتمی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت به ترتیب با ۸، ۹ و ۱۴ روز به عنوان دستگاه‌هایی با کمترین زمان پاسخگویی و سازمان برنامه و بودجه، جمعیت هلال احمر و وزارت ورزش و جوانان به ترتیب با ۱۸۴، ۱۶۴ و ۱۱۶ روز به عنوان دستگاه‌هایی با بیشترین زمان پاسخگویی معرفی شده‌اند.

 

ارسال نظر