روی موج خبرها

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۰۳

     دبیر‌کل‌ و قائم مقام حزب اعتماد ملی مشخص شد؛ تسنیم|

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی دبیرکل و قائم‌مقام این حزب را تعیین کردند.نخستین جلسه شورای مرکزی جدید حزب اعتماد ملی پس از برگزاری مجمع عمومی این حزب، صبح دیروز با حضور 51 عضو شورای مرکزی و پنج بازرس، در دفتر مرکزی حزب اعتمادملی برگزار شد.همچنین با اجماع حضار، آقایان حضرتی و گرامی‌مقدم، به ترتیب به عنوان قائم‌مقام و سخنگوی حزب اعتمادملی انتخاب شدند. در این جلسه که تا اذان ظهر ادامه داشت، روسای دفاتر پنج‌گانه نیز با رای اجماعی اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

     رییس‌جمهور به محسن و پرویز اسماعیلی تسلیت گفت؛ پاد|

رییس‌جمهور در پیام‌هایی جداگانه با تسلیت درگذشت والده پرویز و محسن اسماعیلی، برای آن مرحومه رحمت واسعه و همجواری با حضرت زهرا (س) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.متن پیام روحانی برای پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور و محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری که به صورت جداگانه منتشر شده به شرح زیر است: اینجانب مصیبت وارده را به شما و خانواده محترم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مادر پاکدامن که عمری را در ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) و تربیت فرزندان صالح سپری کرده، رحمت واسعه و همجواری با حضرت زهرا (س)، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و مزید توفیق خدمت مسالت دارم.

     مجلس مستقلا در مورد لوایح مالی قانون‌گذاری می‌کند؛ ایلنا|

در شرایطی که مسوولان بارها تاکید کرده‌اند که  اصلاح قانون مقابله با پولشویی تغییری در فعالیت‌های ایران ایجاد نخواهد کرد؛ امام جمعه مشهد دیروز در جمع نمازگزاران با اشاره به تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در مجلس گفت: شورای امنیت نان‌خور امریکاست و سازمان ملل در اختیار امریکا و استکبار جهانی است. اگر این لایحه به تصویب شورای امنیت برسد، یعنی سپاه قدسی که روح دفاع این کشور است، باید از ارتباطات بانکی و مالی ما حذف شود.سید احمد علم‌الهدی گفت: آنگونه که رهبری در مورد برخی کنوانسیون‌های اخیر فرمودند، مجلس رشید و بالغ است و باید مستقلا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کند.

 لایحه «مقابله با خشونت علیه زنان» به قم رفت؛ ایرنا|

معاونت زنان و امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری درباره روند رسیدگی به لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: این لایحه به قم فرستاده شده که امیدوارم با نتایج خوب بازگردد.معصومه ابتکار در پاسخ به سوالی که چرا این لایحه برای بررسی به شهر قم فرستاه شده است، عنوان کرد: قوه قضاییه این لایحه را برای مشورت به قم فرستاده است که امیدوارم بازگردد. مراکزی که در استان قم درباره زنان و خانواده فعالیت می‌کنند طرف مشورت قوه قضاییه هستند که امیدوارم این لایحه با نتیجه خوب بازگردد.

 پایان جلسات دادگاه لاهه درباره مصادره اموال ایران؛ ایرنا|

 بررسی شکایت ایران مربوط به توقیف اموال و دارایی‌ها و وضع محدودیت‌های غیر قانونی علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیگر شرکت‌های ایرانی علیه دولت امریکا که در دیوان بین‌المللی دادگستری واقع در کاخ صلح شهر لاهه آغاز شده بود، دیروز پایان یافت. امریکا 2 میلیارد دلار از دارایی‌ها ایران را به اتهام دست داشتن در کشته شدن چند ده نیروی نظامی این کشور در حمله به پایگاهی در لبنان توقیف کرده است. چندی پیش دادگاه لاهه در حکم اولیه خود برای دیگر شکایت ایران از امریکا بر سر تحریم‌های ایالات متحده به سود تهران رای داده بود.

  واکنش غرب به اقدامات ضد حقوق بشری عربستان چیست؟؛  تعادل|

 سفیر ایران در لندن با اشاره به اخبار نگران کننده مرتبط با روزنامه‌نگار سعودی گفت: آیا غرب بالاخره حاضر است از سیاست استاندارد دوگانه در رابطه با نقض فاحش حقوق بشر از سوی عربستان سعودی فاصله گرفته و اقدامی انجام دهد؟ حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توییتر خود نوشت: مدت‌های مدیدی است که عربستان سعودی از هر نوع انتقادی نسبت به گسترش تروریسم و نقض فاحش حقوق بشر مصون است. حالا به نظر می‌رسد که حتی منتقدین سعودی در روز روشن در خارج از کشور به قتل می‌رسند. آیا غرب بالاخره حاضر است از سیاست استاندارد دوگانه فاصله گرفته و اقدامی انجام دهد؟

  تشکیل نشست مشترک کنسولی ایران و روسیه در مسکو؛ ایلنا|

 ششمین نشست مشترک کنسولی ایران و روسیه این هفته به ریاست مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران و رییس دپارتمان کنسولی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو برگزار خواهد شد. در این نشست موضوعات و مسائل مختلف کنسولی از جمله تسریع و تسهیل در صدور روادید - چگونگی اجرای توافقات و تفاهم‌های کنسولی بین دو کشور و همکاری در زمینه دسترسی‌های کنسولی جهت رسیدگی به مشکلات ایرانیان مقیم و همچنین گشایش کنسولگری‌های جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

 

 

ارسال نظر