روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۴۱۷

    دستور توقیف 5 میلیارد دلار بانک مرکزی درایتالیا لغو شد؛ ایرنا|

 رییس مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست‌جمهوری اعلام کرد: دادگاه استیناف رم درخواست حدود 5 میلیارد دلاری عده‌ای از خواهانهای امریکایی را برای توقیف اموال بانک مرکزی رد کرد.

محسن محبی افزود: به دنبال تلاش مستمر مر‌کز و وکلای بانک مرکزی در ایتالیا دستور توقیف اموال بانک مرکزی در ایتالیا لغو شد.

او تاکید کرد: رای دادگاه امریکا هنوز در ایتالیا شناسایی نشده اما دادگاه رم در ایتالیا در ژوئن 2018 صرفا با درخواست خواهان‌های امریکایی و بر اساس قوانین ایتالیا دستوری برای تامین خواسته صادر کرده بود و کلیه اموال بانک مرکزی را موقتا توقیف کرده بود.

    نفوذی‌ها ‌با سوء‌استفاده از منصب می‌خواهند به دشمن امتیاز ‌دهند |

جانشین قرارگاه ثارالله (ع) سپاه ‌گفت: مقام معظم رهبری بارها لفظ نفوذی را مطرح کردند چرا که نفوذی‌ها می‌خواهند با سوءاستفاده از منصبی که دارند به دشمن امتیاز بدهند. سردار محمد اسماعیل کوثری دیروز در جمع طلاب مدرسه علمیه دارالحکمه با طرح یک سوال مبنی بر اینکه به نظر شما امام خمینی (ره) چه چیزی جز پشتوانه قدرت الهی داشت که توانست این انقلاب را بنا و تلاش دشمنان را بی نتیجه کند، گفت: تشکیل انقلاب اسلامی سبب شد سیاست دو ابرقدرت جهانی که دنیا را تقسیم کرده بودند نابود شود.

    سامانه سمع برای شنیدن مطالبات مردم آغاز به کار می‌کند؛ پاد|

 دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: سامانه سمع به عنوان ساز و کاری برای شنیدن صدای مردم و دریافت مطالبات آنان، به صورت آزمایشی در مرحله آغاز به کار است.

شهیندخت مولاوردی در پاسخ به سوالی درمورد سامانه مطالبات عمومی (سمع) گفت: این طرح کارشناسی شده و مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری هم بررسی‌های لازم و همه‌جانبه را در این زمینه انجام داده است. مخفف این سامانه «سمع» یعنی سازوکاری برای شنیدن صدای مردم و دریافت مطالبات آنان است.او افزود: به نظر می‌رسد این سامانه در این شرایط می‌تواند در تغییر نگاه مردم درباره این موضوع که گوش شنوایی برای شنیدن مطالبات آنها وجود ندارد، موثر باشد؛ البته این سامانه هنوز راه‌اندازی نشده و به صورت آزمایشی و پایلوت در مرحله آغاز به کار است و باید منتظر بود که مرحله آزمایشی به چه نحوی عمل می‌کند که به صورت سراسری و ملی نهایی شود.

    رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد تفرقه

در ایام اربعین هستند؛ فارس|

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: موضوع اربعین در مسائل منطقه‌ای و جهان تشیع تاثیر بسزایی دارد.شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین در دومین گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین اظهار کرد: رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد تفرقه در ایام اربعین هستند. موضوع اربعین در مسائل منطقه‌ای و جهان تشیع تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند در اتحاد شیعیان و مسلمانان اثرگذار باشد.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر بحث اربعین تاکید ویژه‌ای دارند و در سخنرانی اخیر خود در ورزشگاه آزادی نیز به این موضوع اشاره داشتند؛ گفت: خوشبختانه بعد از صحبت‌های ایشان حرکت مناسبی در جریان اربعین حسینی به وجود آمد.

 

ارسال نظر