روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۰۶۰

   بسته معیشتی ویژه دولت برای حمایت از خانواده‌های کم درآمد؛پاد|

شورای عالی هماهنگی اقتصادی سیاست‌های لازم برای هماهنگی در عرضه کالا و مقابله با احتکار و اختفاء کالاها را تصویب کرد. در جلسه دیروز این شورا که با حضور سران قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حسن روحانی برگزار شد؛ پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای اطمینان از عرضه مناسب کالاها و هماهنگی در مقابله با احتکار و اختفاء به نحوی که موجب شفافیت، تسریع و تسهیل بیشتر در فرایند تامین و توزیع کالا و همچنین دسترسی مناسب مردم به کالاهای مورد نیازشان شود؛ بررسی و سیاستهای اجرایی و طرح تقسیم کار و هماهنگی نهادهای ذیربط، تصویب شد.همچنین پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه در خصوص تامین و تخصیص بسته معیشتی ویژه دولت برای حمایت از خانواده‌های کم درآمد نیز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت و مقرر شد با تصویب طرح عملیاتی آن در جلسات آینده دولت طرح به اجرا گذارده شود.

   دولت تصمیمی برای قطع یارانه‌ها ندارد؛ باشگاه خبرنگاران|

معاون اقتصادی رییس‌جمهور گفت: هیچ‌گونه تصمیمی درباره قطع یارانه‌ها و جایگزینی بسته‌های حمایتی در دولت اتخاذ نشده است. محمد نهاوندیان با اشاره به اخبار منتشره در خصوص قطع یارانه‌های نقدی و جایگزینی بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر در رسانه‌ها اظهار کرد: هیچ‌گونه تصمیمی درباره قطع یارانه‌ها و جایگزینی بسته‌های حمایتی از سوی دولت اتخاذ نشده است. معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه نوسانات ارزی آسیب‌هایی را به اقشار ضعیف وارد کرده که در حال ساماندهی اقدامات جبرانی برای این قشر از جامعه هستیم, گفت: این بسته‌ها تا دو هفته آینده توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شوند.

   تاکید اژه‌ای بر کاهش زمان رسیدگی

به پرونده‌ها؛ صداوسیما|

معاون اول قوه قضاییه برکاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی تاکید کرد .اژه‌ای در مراسم معارفه رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به فشار‌های اقتصادی دشمن و ایجاد جنگ روانی گفت: : دشمنان در تلاشند با ایجاد جنگ روانی ضمن بدبینی مردم به نظام اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن آن، بین مردم و حاکمیت فاصله و شکاف ایجاد کنند.معاون اول قوه قضاییه افزود: مسوولان باید برای برون رفت از مشکلات فعلی کشور، بر روحیه انقلابی و جهادی و توانمندی‌های داخلی تکیه کنند.

    بررسی استیضاح آخوندی در کمیسیون عمران؛ تسنیم|

علیم یارمحمدی، عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در این کمیسیون خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است طرح استیضاح وزیر در کمیسیون عمران (یکشنبه 15 مهر) بررسی شود. وی با بیان اینکه وزیر راه با حضور در این جلسه درباره محور‌های استیضاح، توضیحاتی را ارایه می‌دهد، افزود: اگر طراحان استیضاح از پاسخ‌های وزیر قانع شوند، طرح از دستورکار کمیسیون خارج می‌شود. در غیر این صورت طرح مذکور برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیات رییسه پارلمان می‌شود.

   دیدار لاریجانی با نماینده ولی فقیه

در سپاه؛ ایسنا|

 صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با علی لاریجانی دیدار کرد. در این دیدار حاجی صادقی گزارشی از برنامه‌های جدید نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارتقاء سطح آگاهی دینی پاسداران و بسیجیان ارایه کرد و با اشاره به سوابق پاسداران در علاقه‌مندی به مباحث ایدئولوژیک از ابتدای انقلاب اسلامی، کوشش فعلی را در راستای افزایش بصیرت دینی آنها و افزایش فضای معنوی در سپاه و دوری گزینی از وارد شدن به دسته بندی‌ها و

جناح‌بندی‌های سیاسی عنوان کرد. وی افزود: وظیفه سپاه حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر برنامه‌های دشمنان انقلاب است. رییس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه والای سپاه، حفظ این نهاد را از اولویت‌های همه دوستان و یاران انقلاب اسلامی دانست و مراقبت از عظمت سپاه را در گرو رفتار سنجیده در همه امور و اطاعت کامل از تدابیر فرمانده معظم کل قوا و وارد نشدن به امور خرد و به خصوص به گروه‌ها و جناح‌های سیاسی درون نظام که موجب خدشه وارد شدن به موقعیت برجسته و ممتاز سپاه خواهد شد، برشمرد.

  دهقانی فیروزآبادی رییس فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی شد؛ ایرنا|

در انتخابات هیات رییسه فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، کمال دهقانی فیروزآبادی رییس و کبیری و شریفی نیز به عنوان نواب رییس این فراکسیون انتخاب شدند. کمال دهقانی فیروزآبادی درخصوص تشکیل فراکسیون مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، گفت: با توجه به اهمیت مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی و پراکندگی جغرافیایی آنها و مزیت‌های نسبی آنها نمایندگان این مناطق و استان‌هایی که این مناطق در حوزه آنها قرار گرفته یکی از موارد مورد اهتمام آنها فعالیت‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی است.

 

ارسال نظر