روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۸۴

تبریک روحانی برای  انتخاب «برهم صالح»

پاد| رییس‌جمهور کشورمان در پیامی رای اعتماد نمایندگان منتخب ملت عراق به «برهم صالح» به عنوان رییس‌جمهور عراق را تبریک گفت.

حسن روحانی در پیامی با تبریک رای اعتماد نمایندگان منتخب ملت عراق به برهم صالح به عنوان رییس‌جمهور، اظهار امیدواری کرد در دوران تصدی وی روابط میان دو کشور در راستای منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

سفر رییس کل بانک مرکزی ایران به روسیه

ایلنا| رییس بانک مرکزی ایران به روسیه سفر می‌کند.

عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران به منظور اجرایی کردن توافقات مربوط به سفر اخیر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به تهران، به مسکو سفر می‌کند.

بنا بر اعلام سفارت ایران در مسکو، رییس بانک مرکزی ایران در این سفر با همتای روسی خود و سایر مقامات روسیه دیدار و تبادل نظر خواهد داشت.

دوران بزن در رو یی تمام شده است

باشگاه خبرنگاران| رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دوران بزن در رو و زمان حاکمیت چاقوکشان گردن کلفت تمام شده است و دشمنان بدانند که اگر فشنگ بزنند، موشک می‌خورند. حجت‌الاسلام محمد حسنی در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی گفت: ممکن است در جبهه داخلی اختلاف نظر داشته باشیم ولی در مبارزه و محکومیت تروریسم وحدت فکر و کلمه داریم. بنابر این فرمایش مقام معظم رهبری، تروریست‌ها را سخت گوش مالی دادیم و این نشان از لایه‌های پر قدرت دفاعی کشور است.

بیش از ۷۰ درصد جمعیت زیر ۴۰ سال هستند

ایسنا| معاون امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور بر اساس سرشماری سال ۹۵ زیر چهل سال هستند، گفت: این افراد نسبت به دیگر افراد جامعه ارتباط بیشتری با فضای مجازی دارند و استعداد رفتار نابهنجار در بین این افراد بیشتر از آن ۳۰ درصد دیگر جمعیت کشور است. امیری اصفهانی با اشاره به اینکه حرکت به سوی آینده در چارچوب سند پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: اصل دوم قانون اساسی که توصیف نظام اسلامی است بر سه راهبرد اجتهاد، پرهیز از سلطه‌گری و ستم‌گری و استفاده از علوم و فنون و تجربه پیشرفته بشری و تلاش در پیشبرد آن تاکید دارد.

افزایش قیمت نفت به دلیل تحریم‌های ضدایرانی

برنا| ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه در گردهمایی هفته انرژی روسیه گفت که دونالد ترامپ؛ همتای امریکایی‌اش حق دارد که می‌گوید قیمت نفت بسیار بالاست اما دلیل این افزایش قیمت تحریم‌های امریکا علیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک، یعنی ایران است. پوتین همچنین گفت که این اقدامات تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

پس از خروج امریکا از برجام با ظریف گفت‌وگو نکردم

ایسنا| وزیر امورخارجه پیشین امریکا تاکید کرد که از زمان خروج واشنگتن از برجام با ظریف گفت‌وگو نکرده است. جان کری در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیرا گفته بود پس از برجام سه بار با وزیر امورخارجه ایران دیدار کرده است، اظهار داشت: اینکه دیپلمات‌ها روابط خود را حفظ کنند غیر معمول نیست اما سه باری که من (با ظریف) دیدار کردم، اولی در کنفرانس صلح اوسلو، دومی در کنفرانس امنیتی مونیخ و سپس در مجمع عمومی سازمان ملل بوده است. کری ادامه داد: او همزمان با تحریریه‌ روزنامه‌ها، شورای روابط خارجی و دیگر سناتورهای حاضر هم دیدار می‌کرد. بنابراین، این چیز جدیدی نیست ومهم‌تر اینکه من پیش از تصمیم رییس‌جمهور برای خروج از توافق هسته‌ای با وی (وزیر امورخارجه ایران) دیدار کردم. هیچ چیز غیرمعمولی در این باره وجود ندارد. من از زمان خروج دولت امریکا از این توافق با آنها گفت‌وگو نکرده‌ام.

معرفی وزیران پیشنهادی تعاون و اقتصاد

 ایرنا| علیرضا رحیمی نماینده مجلس گفت که «دولت قرار است هفته آینده وزیران پیشنهادی این دو وزارتخانه را به مجلس معرفی کند.» او افزود: «امروز (چهارشنبه) نمایندگان با تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کردند که بر این اساس، وزیران پیشنهادی براساس روال گذشته انتخاب می‌شوند.» هم اکنون انوشیروان محسنی بندپی و سید رحمت‌الله اکرمی سرپرستی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را بر عهده دارند. نمایندگان مجلس پیش از این علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسعود کرباسیان وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی را استیضاح کردند.

 

 

ارسال نظر