عذرخواهی از ملت به خاطر مشکلات اخیر

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۸۰۳
عذرخواهی از ملت به خاطر مشکلات اخیر

گروه ایران|

«از مردم به خاطر مشکلات اخیر عذرخواهی می‌کنم.»در روزهایی که بعد از کاهش نسبی قیمت دلار، کام تلخ مردم که به دلیل گرانی‌های دامنه‌دار کالاهای مصرفی و دلار ایجاد شده بود؛ اندکی از تلخی‌های قبلی فاصله گرفته، معاون اول رییس‌جمهوری خطاب به مردم از آنان به خاطر مشکلاتی که طی ماه‌های اخیر بر دوش کشیده‌اند عذرخواهی می‌کند و اعلام می‌کند که دولت و دستگاه‌های مسوول تا زمان ثبات بازار و تعادل قیمت‌ها از تلاش برای بهبود اوضاع دست نمی‌کشند؛ جهانگیری با بازخوانی دستاوردهای رییس‌جمهوری از سفر به نیویورک و تاثیری که این سفر در مختصات روحی و روانی مردم و اهالی اقتصاد ایجاد کرد؛ پیروز واقعی رویارویی ایران و امریکا را مردم ایران دانست که حتی در شدیدترین بحران‌های اقتصادی هم دست از حمایت و مشارکت نکشیدند. معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یک مصاف بین ایران و امریکا بود، گفت: برخورد سایر کشورها نشان داد ایران در چه جایگاه‌ منطقی قرار گرفته است.اسحاق جهانگیری صبح دیروز در مراسم افتتاح 1700 مدرسه در سراسر کشور اظهارکرد: کشور در شرایط خطیری قرار دارد که البته به معنای شرایط دشوار است نه بن بست. یک کشور زورگو مثل امریکا فشار سیاسی، ‌اقتصادی، روانی و رسانه‌ای را به کشور ما تحمیل کرده است. او با ترسیم صحنه رویارویی ایران و امریکا در نیویورک گفت: مجمع عمومی سازمان ملل یک نمونه از مصاف ایران و امریکا بود. رییس‌جمهور امریکا با استفاده از همه ابزارهای خود تلاش کرد با زبان قلدری و بی ادبانه علیه ایران حرف بزند. در مقابل رییس‌جمهور ایران تلاش کرد با تکیه بر تمدن و فرهنگ ایران پاسخ او را بدهد. جهانگیری در ادامه تاکید کرد: ما در جلسه شورای امنیت حضور نداشتیم، اما جلسه این شورا به یک نمایشی از مظلومیت ایران و بی منطقی امریکا تبدیل شد. جز امریکا سایر اعضا شورای امنیت از استدلال و قانونمندی ملت ایران و بی منطقی امریکا سخن گفتند. همین جلسه کفایت می‌کند تا نشان دهد ایران در چه جایگاه منطقی قرار گرفته است.

     شرایط دشوار مردم را درک می‌کنیم

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه می‌دانیم شرایط کشور دشوار است و مردم با سختی و مشکلات مواجه‌اند، اظهارکرد: بخشی از این سختی‌ها نتیجه تحریم‌ها و فشارهای امریکا است، اما آنچه اهمیت دارد این است که ظرفیت و پتانسیل زیادی وجود دارد. اگر همه نخبگان و شخصیت‌های موثر و جریان‌های سیاسی کشور و همه مردم برای عبور از این دوره سخت تلاش کنند، حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن که شاید به چند ماه هم کشیده نشود، از این شرایط سرافراز بیرون می‌آییم. او ادامه داد: به کشور فشار روانی وارد می‌کنند و عده‌ای هم از این فشار روانی سوءاستفاده می‌کنند، ‌اما برنامه‌ریزی درستی که انجام شده این مشکلات حل می‌شود. به خاطر برخی کمبودها و مشکلات از ملت عذرخواهی می‌کنم. مدیریت کشور و در راس همه رهبر انقلاب و همه مسوولان تلاش می‌کنند که این فشار از دوش مردم برداشته شود.

او در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه موثرترین، ضروری‌ترین و پربازده‌ترین حوزه برای سرمایه‌گذاری تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: دغدغه من همواره توسعه ایران است و معتقدم نقطه کانونی و اصلی توسعه ایران، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است. مدرسه مهم‌ترین کانون توسعه کشور است بنابراین امکانات زیرساختی لازم باید برای دانش‌آموزان فراهم شود.جهانگیری گفت: آموزش و پرورش به دلیل فراگیری آن همواره با محدودیت‌هایی روبرو است، این محدودیت‌ها هم برای معلمان وجود دارد و هم برای امکانات بخشی از این محدودیت‌ها برای مشکلات کشور و بخشی هم به دلیل عدم دقت در برنامه‌ریزی درست است. با این وجود آموزش و پرورش کانون توجه دولت است. دولت درک کرده است بودجه آموزش و پرورش را  بطور حداکثری تامین و پرداخت کند.او در پایان اظهارکرد: بهره‌برداری از 1700 مدرسه نوسازی شده با همکاری خیرین و دولت با اعتبار هزار و 450 میلیارد تومان به سرانجام رسیده است. خیرین براساس نیازهای کشور و جوانان اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند که جای تشکر دارد.سیستان و بلوچستان به کانون اصلی توسعه تبدیل می‌شودمعاون اول رییس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری همزمان هزار و 700 مدرسه در سراسر کشور گفت: سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است که با شرایط سخت طبیعی در نبرد هستند .

اسحاق جهانگیری در این مراسمی که از طریق ویدئو کنفرانس 144 مدرسه با 430 کلاس درس در سیستان و بلوچستان را افتتاح کرد افزود: در آغاز سال تحصیلی از اقدام شایسته خیران در سیستان و بلوچستان کمال تشکر را داریم.او با بیان اینکه امروز سیستان و بلوچستان به عنوان کانون توسعه جنوب شرق مطرح است خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان برنامه‌های ویژه‌ای دارد. مردم سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی حاکم در این استان به ویژه سال آبی گذشته که بدترین سال را سپری کردند شرایط دشواری را داشتند امیدواریم در سال آبی جدید گشایشی بشود . معاون اول رییس‌جمهوری گفت: مهم‌ترین تشکر از خیران و دولت که در بخش تعلیم و تربیت انجام گرفت درخشش دانش‌آموزان یک کلاس در سراوان دورافتاده‌ترین نقطه کشور که از نظر زیربنایی و امکانات در سطح پایین‌ترین قرار دارد، است بطوری که 17 دانش‌آموزان یک مدرسه در این شهرستان در رشته پزشکی پذیرفته شدند که این اقدام بسیار شایسته بود .

 

ارسال نظر