روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۲۱

 روابط تهران - پکن در سطح مناسبی قرار دارد؛پاد|رئیس‌ جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن شصت و نهمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین، اظهار امیدواری کرد که با عنایت به سابقه دیرینه روابط فی‌مابین و با مساعی مشترک، شاهد تعمیق روابط و تحقق تفاهمات به عمل آمده

در راستای رسیدن به منافع مشترک باشیم. متن پیام حسن روحانی به شرح زیر است: روابط ایران و چین با اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور، در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. امیدوارم با عنایت به سابقه دیرینه روابط فی‌مابین و با مساعی مشترک، شاهد تعمیق روابط و تحقق تفاهمات به عمل آمده در مذاکرات اینجانب با جناب‌عالی در راستای رسیدن به منافع مشترک باشیم. رئیس جمهوری ایران همچنین در پیامی خطاب به رئیس جمهوری آلمان با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری فدرال آلمان، تاکید کرد که سابقه دیرینه روابط حسنه دو کشور، زمینه‌ساز تعمیق بیش از پیش مناسبات و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

 بازنشستگان در حال ترک محل‌های خدمت هستند؛ ایسنا|رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تعیین مهلت ۶۰ روزه برای مشمولان قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: خوشبختانه بعضا در حال ترک محل های خدمت خود هستند و ان‌شاءالله در ۶۰ روز مهلت قانونی مشخص شده دیگر کسی باقی نماند که اقدام کنیم.

ناصر سراج در پاسخ به سوالی درباره علت تعیین مهلت ۶۰ روزه برای کناره گیری بازنشستگان از پست‌های دولتی اظهار کرد: طبق قانون، قوانین پس از ۱۵ روز از انتشار در روزنامه‌های کثیرالانتشار، لازم الاجرا می‌شود. در رابطه قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اصلاح این قانون پس از ۱۵ روز، افراد ۶۰ روز فرصت دارند که محل‌های خدمت خود را ترک کنند.

 رسانه‌های ضدانقلاب پشت‌پرده مزاحمت‌های جاده‌ای؛فارس| معاون سیاسی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه پشت‌پرده فراخوان اعتصاب کامیون‌داران و مزاحمت‌های جاده‌ای «رسانه‌های ضدانقلاب» هستند، گفت: مردمی که در دوران دفاع مقدس زیر توپ و خمپاره دشمن دست از فعالیت نکشیدند، از این حرکات ایذایی واهمه‌ای ندارند.

محمدرحیم نوروزیان گفت: کامیون‌داران مشکلاتی دارند و مسوولان هم در حال پیگیری و حل این مشکلات هستند، اما این قشر زحمتکش باید بدانند کانال‌هایی که این فراخوان‌ها را منتشر کردند، وابسته به منافقین و ضدانقلاب بودند. در استان خراسان رضوی سه نفر از این مزاحمان جاده‌ای شناسایی و دستگیر شدند که با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

  واکنش کدخدایی به توییت یک نماینده اصولگرا؛ تعادل| عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان در واکنش به اظهارات

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رییسه مجلس در توییتی نوشت: حسن و قبح کارشناسانه قوانین  بر عهده مجلس شورای اسلامی است، شورای نگهبان مصوبات را صرفا از حیث عدم مغایرت با شرع مقدس و قانون اساسی بررسی می‌کند. امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد روز گذشته در توییتی نوشته بود: شفافیت فراتر از دستاورد و یک وظیفه است، اگر منطق قانون اساسی را بپذیریم، شفافیت آرا نمایندگان جزو لاینفک آن است. من نمی‌دانم چطور غیرعلنی بودن آرا در آیین نامه داخلی قرار گرفت و نمی‌فهمم شورای نگهبان چگونه غیرعلنی بودن آرا را تایید کرد؟مردم باید بدانند وکلایشان در مجلس چه می‌کنند.

  موافقت دادگاه آلمان با استرداد دیپلمات ایرانی؛  ایلنا| دادگاه محلی بمبرگ در بیانیه‌ای که ۲۷ سپتامبر منتشر شده به استرداد اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در وین رای داد. این دادگاه اعلام کرد: شخص مذکور نمی‌تواند از مصونیت دیپلماتیک استفاده کند چرا که در سفر چند روزه به خارج از اتریش که کشور میزبان اوست حضور داشته و این سفر درون کشوری در کشور میزبانش اتریش نبوده است. بازپرس آلمانی مدعی شده اسدی مامور اطلاعات بوده و دستور حمله به نشست منافقین را صادر کرده است.

  دیدار مذاکره‌کننده ارشد انصارالله یمن با جابری انصاری؛ برنا| محمد عبدالسلام سخنگو و مذاکره‌کننده ارشد جنبش انصارالله یمن، در مقر وزارت امور خارجه در تهران با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در مذاکرات بین‌المللی صلح یمن دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات مذاکرات صلح یمن بررسی و در خصوص راه‌های تسهیل موفقیت این مذاکرات و همچنین کمک به مردم یمن برای پایان جنگ تحمیلی علیه این کشور تبادل نظر و هماهنگی شد.

  حکم یک‌سال انفصال از خدمت و ۴ ماه حبس برای یک مدیر ارشد؛ ایسنا| سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم از حکم یک سال انفصال از خدمات دولتی و چهار ماه حبس برای مدیر ارشدی خبر داد که به کمیسیون اصل ۹۰ پاسخگو نبوده است. پارسایی یادآور شد: در سال‌های گذشته رویه کمیسیون اصل ۹۰ مدارا و تعامل با دستگاه‌ها بوده و این اصل جدی گرفته نمی‌شد، اما پس از امتناع از پاسخگویی از سوی برخی مسوولان اولین حکم قضایی علیه یکی از مدیران ارشد که به کمیسیون اصل ۹۰ پاسخگو نبود صادر شد. به گفته وی حکم یک سال انفصال از خدمات دولتی و چهار سال حبس تعزیزی برای مدیر ارشدی که پاسخگوی کمیسیون اصل ۹۰ نبوده صادر شده تا مقامات و مسوولان دیگر که در هر جایگاه از پاسخگویی امتناع می‌کنند متنبه شوند.

 

ارسال نظر