امریکا با نقض معاهدات به بی‌نظمی دامن می‌زند

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۱۸
امریکا با نقض معاهدات
به بی‌نظمی دامن می‌زند

رییس مجلس دهم با اشاره به اقدامات امریکا در عرصه بین‌الملل و منطقه گفت: ایالات متحده با نقض معاهدات عملاً به بی‌نظمی بین‌المللی دامن می‌زند. علی لاریجانی در دیدار با آمادو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال – ایران با اشاره به اهمیت نقش آفرینی اتحادیه اروپا در مسائل مختلف گفت: در شرایط کنونی امریکایی‌ها با اقدامات خود در عرصه‌های مختلف از جمله برجام و نقض معاهدات بین‌المللی، عملاً به بی نظمی بین‌المللی دامن زده‌اند، در این شرایط کشورهای اروپایی می‌توانند نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

رییس قوه مقننه با اشاره به بحران تروریسم در منطقه تصریح کرد: امریکایی‌ها در عرصه منطقه‌ای با موضوع تروریسم بازی می‌کنند و به دنبال مبارزه با این معضل نیستند.

در این دیدار آمادو سیلوا رییس گروه دوستی پارلمانی پرتغال – ایران، با اشاره به اهمیت توسعه روابط با جمهوری اسلامی گفت: گسترش همکاری با ایران و تقویت تعاملات بسیار مهم و حائز اهمیت است و امروز مجالس دو کشور عزم خود را برای ارتقای سطح روابط جزم کرده‌اند.

 وی با ابراز تأسف نسبت به وقوع حادثه تروریستی در اهواز تصریح کرد: دولت و مجلس پرتغال با مردم ایران به ویژه خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کنند.

سیلوا با اشاره به اقدام امریکا در نقض و خروج از برجام، گفت: پارلمان پرتغال از جمهوری اسلامی حمایت می‌کند و امیدواریم ایران در برجام باقی بماند، زیرا توافق هسته‌ای، معاهده‌ای خوب برای صلح، توسعه و ثبات بین‌المللی است.

 

ارسال نظر