روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۶۴۶

   احمد عراقچی با وثیقه آزاد شد؛ایسنا| احمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی با قرار وثیقه آزاد شد.

یک منبع آگاه خبر آزادی احمد عراقچی را تایید کرد و گفت که او با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

محسنی اژه‌ای از بازداشت معاون ارزی برکنار شده بانک مرکزی خبر داد و گفته بود: در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و ارزی کشور پرونده سه نفر از کسانی که تکمیل شده بود با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد و ان‌شاءالله دادگاه آنها به زودی شروع خواهد شد.

   توضیحات وزیر دادگستری درباره حادثه تروریستی اهواز؛تسنیم| وزیر دادگستری با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و شهادت جمعی در این مراسم، اظهار داشت: نظام در چهل سال حوادث سنگین و جنایت‌باری را پشت سر گذاشته است و ملت ما از این حوادث عبور کرده است و از این حادثه هم با توکل به خداوند عبور می‌کند.

 سید علیرضا آوایی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و شهادت جمعی در این مراسم، اظهار داشت: حادثه تروریستی اهواز برای مردم و خانواده‌های آنها تلخ و عبرت‌آور بود و همه مردم و حکومت شناخت بیشتری نسبت به فریب‌خوردگان پیدا کردند.

   فقر و بیکاری از جمله دلایل طلاق هستند؛باشگاه خبرنگاران| دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: کنترل و کاهش طلاق از طریق آموزش امکان‌پذیر است. شهیندخت مولاوردی اظهار کرد: کنترل و کاهش طلاق از طریق آموزش امکان‌پذیر است و بسیاری از مشکلات و آسیب‌های طلاق را می‌توانیم با استفاده از آموزش کاهش دهیم.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه عدم تسلط زوجین به روابط مناسب, بیکاری و فقر از جمله دلایل طلاق هستند, گفت: میزان گفت‌وگوهای زوجین در خانواده بسیار کاهش یافته است.

او با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای را با معاونت اجتماعی قوه قضاییه در جهت کاهش طلاق امضا کردیم افزود: طرح تاب‌آوری جامعه یکی از دیگر موارد مهم در اقتصاد مقاومتی است و در همین راستا کلینیک‌هایی با همکاری شهرداری‌ها برای مشاوره و...دایر خواهند شد.

   مالزی از کاهش روابط تجاری خود با ایران خبر داد؛ تعادل| ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی درباره عدم دادوستد با ایران این‌گونه گفت: ما از این مساله رنج خواهیم برد اما ما با باقی شرکای تجاریمان دادوستد می‌کنیم تا از شدت این مسئله بکاهیم. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، چندی پیش در جلسه شورای امنیت تهدید کرد که هر کشوری که به روابط تجاری خود با ایران ادامه دهد، عواقب این کارش را خواهد دید.

   مخالفت فراکسیون ولایی با تصویب CFT در مجلس؛ ایسنا| سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: این فراکسیون مخالف تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT است. سید حسین نقوی حسینی در توضیح جلسه صبح دیروز فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار کرد: اعضای فراکسیون صبح یکشنبه و قبل از آغاز جلسه علنی به بررسی لایحه CFT پرداختند. در نهایت بعد از بحث و بررسی فراکسیون اعلام کرد که مخالف تصویب این لایحه در مجلس است. وی توضیح داد: نظر فراکسیون ولایی آن است که ضرر تصویب این لایحه بیشتر از منفعت آن است لذا مقرر شد اعضای فراکسیون رای منفی به این لایحه بدهند.

   وزیر علوم دوکارته شد؛ تعادل| نمایندگان مجلس دیروز دو کارت زرد به وزیر علوم تحقیقات و فناوری دادند که دومین کارت زرد به دلیل قانع نشدن از پاسخ‌های وزیر درخصوص دلیل گسترش بی رویه دانشگاه‌ها بود. جلسه علنی دیروز (یکشنبه) سوال ملی و مشترک محمدرضا صباغیان و جواد ابطحی نمایندگان بافق و خمینی شهر از وزیر علوم در خصوص علت گسترش بی رویه دانشگاه‌ها در اشکال مختلف و اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی آموزش عالی مطرح شد. پس از پایان نطق مخالفان ، موافقان و وزیر علوم، نمایندگان ۵۸ رای موافق، ۱۳۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

 

ارسال نظر