روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۵۵۶

   اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی انتخاب شدند؛ مهر| سخنگوی حزب اعتماد ملی از برگزاری کنگره این حزب خبر داد و گفت: در کنگره امروز انتخابات اعضای شورای مرکزی به صورت مخفی انجام شد که ۵۵ نفر به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.اسماعیل گرامی مقدم با اشاره به جزئیات کنگره امروز این حزب اظهار داشت: کنگره حزب اعتماد ملی جمعه با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای حزب از سراسر کشور در تهران برگزار شد. وی افزود: اعضا پس از دریافت کارت‌های اعتبارنامه خود، وارد سالن شدند و جلسه در حضور نمایندگان کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از جمله نماینده دادستانی، خانم پروانه مافی و حسین کمالی، آغاز شد.

وی افزود: انتخابات اعضای شورای مرکزی به صورت مخفی انجام شد که ۵۵ نفر به عنوان اعضای اصلی، ۶ نفر به عنوان اعضای علی البدل، ۵ نفر به عنوان بازرس و ۲ نفر هم به علی البدل بازرسی انتخاب شدند. گرامی مقدم درباره ترکیب اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: از ۵۵ نفر عضو شورای مرکزی، ۵ نفر از اهل سنت، ۶ نفر خانم و ۱۰ نفر هم از جوانان حزب انتخاب شدند.

  زنگنه و اردکانیان به کمیسیون انرژی می‌روند؛ تعادل| وزیر نفت و وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان این هفته به کمیسیون انرژی مجلس خواهند رفت.

 بیژن نامدار زنگنه امروز یکشنبه برای پاسخ به سوالات هدایت‌الله خادمی، نادر قاضی پور و احمد سالک کاشانی به کمیسیون انرژی مجلس خواهد رفت.

روز سه‌شنبه هم رضا اردکانیان برای پاسخ به سوالات بهروز نعمتی، احمد مرادی، سعید باستانی و محمد خدابخشی در این کمیسیون حاضر خواهد شد.

  دیدار ظریف با وزیر خارجه هلند؛ ایرنا| محمد جواد ظریف عصر جمعه در دیدار استف بلاک وزیر خارجه هلند که در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، درباره برجام، مسائل منطقه‌ای و سازوکار ویژه اروپا برای تامین منافع اقتصادی ایران از توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرد. هلند همچنین نقش تسهیلگر را در قطعنامه 2231 تا پایان سال جاری میلادی به عهده دارد. سید عباس عراقچی معاون سیاسی و غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و امور بین الملل نیز در این دیدار حضور دارند.

  زمان بررسی موضوع ایران در نشست FATF مشخص شد؛ ایسنا| نشست آتی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) که موضوع ایران هم در آن بررسی می‌شود، از ۱۴ تا ۱۹ اکتبر برگزار خواهد شد. کارگروه ویژه اقدام مالی در آخرین نشست خود در تیرماه سال جاری اعلام کرد: با توجه به تلاش‌های مستمر دولت ایران برای نهایی شدن و تصویب متمم‌های مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران را ادامه می‌دهد. این نهاد به ایران فرصت داد تا اقدامات لازم را تا آبان‌ماه (نشست بعدی) انجام دهد.

  پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفع نقص به دادسرا ارجاع شد؛ ایسنا|رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت که پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفع نقص به دادسرا ارجاع شده است.عباس پوریانی با بیان اینکه این پرونده ۷۰ متهم دارد و تحقیقات پرونده سه ماه قبل انجام شده است، گفت: در حال حاضر پرونده این متهمان به شعبه رسیدگی کننده ارجاع شده است و قاضی رسیدگی کننده با مشاهده نقایصی در پرونده آن را برای رفع نقص به دادسرا ارجاع کرده است. مشارکت در تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری از اتهامات متهمان این پرونده است و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰۶۴ مجتمع قضایی امور اقتصادی ارجاع شده است.

  چاره‌ای جز بالا بردن کیفیت دولت نداریم؛ فارس|مشاور روحانی با بیان اینکه چاره‌ای جز بالابردن کیفیت دولت نداریم، گفت: شیوه دولت‌داری ما عقب‌تر از مسائل ماست.حسام‌الدین آشنا مشاور روحانی در صفحه شخصی خود نوشت: هرچه ما بیشتر برای دقت و صحت تصمیماتمان زحمت بکشیم و آنها را با نظارت بیشتری اجرا کنیم، مردم متحمل زحمت کمتری برای اداره زندگی خود می‌شوند و احساس آرامش و اطمینان بیشتری می‌کنند.

  اعتراض بقایی و جوانفکر به احکام صادره؛ میزان|وکیل مدافع حمید بقایی گفت که نسبت به حکم صادر شده اخیر برای موکلش مبنی بر ۶ ماه حبس تعزیری اعتراض کرده است. مهران عبدالله‌پور

در خصوص آخرین وضعیت پرونده جدید مطرح شده علیه حمید بقایی اظهار کرد: درخواست تجدیدنظرخواهی خود را در رابطه با حکم صادره علیه ایشان در رابطه با اتهام توهین به مسوولان ثبت کردیم.عبدالله پور در رابطه با پرونده دیگر موکلش علی اکبر جوانفکر نیز گفت: در رابطه با حکم صادره علیه آقای جوانفکر نیز در دادگاه انقلاب درخواست واخواهی خواهیم کرد.

 

ارسال نظر