روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۳۰۶

      واکنش روحانی به ادعای امریکایی‌ها درمورد حمله تروریستی اهواز؛ پاد|رییس‌جمهوری ایران در واکنش به ادعای یک مقام امریکایی در مورد نقش دولت ایران در حمله تروریستی اخیر در اهواز، به ماجرای تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در امریکا اشاره کرد. حسن روحانی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «یک مقام امریکایی به‌تازگی حرف‌های وحشتناکی در مورد حمله تروریستی اهواز گفته و ادعا کرده دولت ایران مسوول آن حمله است! امریکایی‌ها چه فکری می‌کردند اگر ما چنین چیزی در مورد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر می‌گفتیم؟»

     وحشت عمیق دشمنان از اقتدار نیروهای مسلح؛سپاه نیوز|سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقتدار دفاعی و صلابت نیروهای مسلح است که با نفوذ هراس و وحشت به عمق ذهن دشمنان، مانع عملیاتی‌شدن تهدیدهای سخت و واردشدن به میدان کارزار با ایران عزیز شده است. این بیانیه جنایت اخیر تروریستی اهواز را که همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به‌وقوع پیوست از جمله اقدامات جبهه دشمن قلمداد و خاطرنشان کرده است: آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی اخیر در اهواز نشان داد که دشمن در محاسبات خود نسبت به ملت ایران همچنان دچار خطای راهبردی است و با ارتکاب جنایت اخیر نه‌تنها طرفی نیست بلکه فرصت و بستری برای روایت رسوایی و حقارت خود فراهم آورد.

     شورای امنیت سازمان ملل حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد؛ایسنا|شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای حمله تروریستی روز شنبه اهواز را محکوم کرد. شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه شب به وقت محلی نیویورک با صدور بیانیه‌ای عمیق‌ترین مراتب همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان و به دولت ایران را بیان داشته و آرزو کردند که مجروحین به سرعت بهبود کامل یابند. اعضای شورای امنیت ضرورت پاسخگویی مرتکبین و حامیان این اقدامات تروریستی نکوهیده و آوردن آنها به پیشگاه عدالت را خاطرنشان کردند و از همه دولت‌ها خواستند که براساس تعهدات شان تحت حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت فعالانه با دولت ایران و دیگر مراجع مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

      قساوت دشمنان حادثه تروریستی اهواز را رقم زد؛باشگاه خبرنگاران|وزیر دادگستری گفت: این حادثه تروریستی که قلب ملت ایران را به درد آورد، سبب انسجام و وحدت بیشتر ملت ما در برابر دشمنان کینه توز و بی منطق شد. سیدعلیرضا آوایی به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان در جریان عیادت از مجروحان حادثه تروریستی اهواز در سخنانی ضمن تسلیت این حادثه تروریستی افزود: قساوت دشمنان این مرز و بوم و افراد فریب خورده تروریستی که تحت تاثیر تبلیغات سوء بدخواهان قرار گرفتند این عملیات کور و ضدانسانی را رقم زدند. ایران پاسخ قاطع و کوبنده این جنایات را که سرشار از بی رحمی و قساوت بود خواهد داد. او از حامیان دروغین حقوق بشر خواست از حمایت تروریست‌های جانی که در برخی کشور‌های اروپایی ساکن هستند دست بردارند و آنان را تحویل قانون و عدالت دهند.

     الحاق به کنوانسیون پالرمو با حق تحفظ امکان‌پذیر است؛ ایرنا| علی لاریجانی رییس مجلس گفت: بر اساس کنوانسیون وین می‌توانیم با حق تحفظ به کنوانسیون ملحق شویم و در این مسیر اگر کشوری شروط ما را نپذیرفت می‌تواند در آن خصوص با ما همکاری نکند. وی افزود: ما می‌توانیم این را بپذیریم و اگر کشوری شروط ما را قبول نکرد می‌تواند در آن خصوص با ما همکاری نکند این از نظر مقررات اشکالی ندارد. اظهارات لاریجانی در واکنش به گفته‌های حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس بود که در اخطاری گفت: آنچه در حال حاضر به عنوان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی در حال بررسی است اصلاح قانون نیست، بلکه الحاق کنوانسیون پالرمو است.

     معرفی وزرای جدید پس از بازگشت روحانی از نیویورک؛  مهر| بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده پس از بازگشت رییس‌جمهور از سفر نیویورک، وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهند شد. حدود دو ماه از استیضاح وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد می‌گذرد و بر اساس اخبار، رییس‌جمهور شفاها استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز پذیرفته است.

     احتمالا مجلس هفته‌ آینده CFT را بررسی می‌کند؛ ایسنا| حشمت‌الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی نظر خود را درباره CFT اعلام و به هیات رییسه ارجاع کرد. احتمالا هفته‌ آینده هیات رییسه این موضوع را در دستور کار صحن علنی قرار خواهد داد. او درباره برخی گمانه زنی‌ها در خصوص آبستراکسیون برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در بررسی لایحه CFT اظهار کرد: حضور یا عدم حضور اعضای کمیسیون در جلسات جزو حقوق‌شان است ولی نظر ما بر آن است که حامیان منافع ملی و مجریان آن باید نظرات همه را بشنوند. بهتر است در جلسه حضور پیدا کرده و نظرات خود را بیان‌ کنند.

     نشست ایران و 1+4 انزوای امریکا را به روشنی به تصویر کشید؛ تعادل| سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه پس از نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این نشست که پیش از تلاش امریکا برای استفاده ابزاری از شورای امنیت و اجرای نمایش علیه ایران برگزار شد؛ حمایت اروپا، چین و روسیه از ایران و انزوای امریکا را به روشنی به تصویر کشید. او  گفت: در این بیانیه کشورهای عضو برجام بر اجرای کامل و موثر این توافق از جمله در حوزه رفع تحریم‌ها تاکید کرده و اذعان کردند که رفع تحریم‌ها و برخورداری ایران از منافع اقتصادی حاصله بخش کلیدی و حیاتی برجام است.

 

ارسال نظر