خطر تروریسم تمام منطقه را با بحران مواجه کرده است

۱۳۹۷/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۲۱۸
خطر تروریسم تمام منطقه را با بحران مواجه کرده است

 دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورها ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، «علی شمخانی» در دیدار «رامیل اسوب اف» وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه بر شناسایی و پیگیری ریشه‌های خارجی عملیات تروریستی اخیر در شهر اهواز تاکید کرد. او با تقبیح سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفت‌وگوهای سازنده، تلاش‌های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود. دبیر شورای عالی امنیت ملی به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی و وجود فرصت‌ها و منافع گسترده دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در مسیر توسعه روابط موجب پیشرفت و امنیت متقابل می‌شود.

. رامیل اوسوب اف وزیر کشور جمهوری آذربایجان هم در این دیدار با محکوم کردن اقدام تروریستی در اهواز و اظهار تاسف از شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در این واقعه با دولت و ملت ایران ابراز همدری کرد. وی با اثربخش خواندن گفت‌وگوهای صورت گرفته با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش تعاملات و همکاری‌های همه‌جانبه با ایران است.

 

ارسال نظر