روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۰:۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۱۳۰

  کاردار امارات به وزارت امور خارجه احضار شد؛ سخنگو|  سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در پی سخنان سخیف یک مشاور سیاسی اماراتی در خصوص حادثه تروریستی اهواز، کاردار امارات عربی متحده امروز توسط رییس اداره سیاسی ذیربط به وزارت امورخارجه احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات غیرمسوولانه و موهن مشاور مذکور به وی ابلاغ شد. بهرام قاسمی افزود: در این ملاقات به کاردار امارات هشدار داده شد حمایت آشکار از اقدامات تروریستی توسط افرادی که وابسته به مراکز رسمی اماراتی هستند منجر به ایجاد مسوولیت برای دولت امارات خواهد شد و بی تفاوتی در قبال آن قابل پذیرش نیست.

  مخالفت مجلس با فوریت طرح عفو عمومی؛ تعادل| روز گذشته، دو فوریت طرح عفو عمومی به رای نمایندگان مجلس ‌شورای اسلامی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۰۶ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند. همچنین یک فوریت این طرح نیز با ۱۰۸ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده مورد مخالفت قرار گرفت که بر این اساس این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

  طرح استیضاح آخوندی با ۵۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد؛ خانه ملت| طراح طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی از تقدیم طرح مذکور به هیات رییسه مجلس خبر داد. سیدمهدی فرشادان با اعلام اینکه طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حدود 50 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شده است، گفت: این طرح استیضاح دارای 32 بند و محور بوده و تمام مشکلات و مطالبات را در بر می‌گیرد. نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی و زمان بندی، هیأت رییسه مجلس طرح استیضاح آخوندی را به کمیسیون عمران ارجاع داده و در نهایت طرح پس از بررسی یک هفته‌ای کمیسیون و در صورت عدم اقناع استیضاح کنندگان، به صحن علنی خواهد آمد.

  ماموریت لاریجانی به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس؛ تسنیم| رییس‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز، گفت: تعلل در پیگیری ابعاد این حادثه تروریستی توجیهی ندارد و دستگاه‌های امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند. علی لاریجانی همچنین به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ماموریت داد که به دلیل اهمیت مساله حادثه تروریستی اهواز، موضوع را بطور جدی پیگیری کند. در همین ارتباط، علی نجفی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جمعی از اعضای این کمیسیون امروز دوشنبه برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی اهواز به این شهر سفر می‌کنند.

  جزئیات بیشتر از همراهان رییس‌جمهور در سفر به نیویورک؛تعادل| در شرایطی که برخی رسانه‌های اصولگرا از حضور بیش از 100نفر در کاروان همراهان رییس‌جمهوری و بودجه چند میلیون دلاری برای این سفر خبر داده بودند؛ معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در توئیتی نوشت: مجموع کاروان رییس‌جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۴۰ نفر است.

پرویز اسماعیلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: کل کاروان رییس‌جمهور در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۴۰ نفر است. از هیات رسمی و همراه، تا تیم حفاظت و رسانه و تشریفات. این تعداد محدود, طی دهه‌های گذشته بی سابقه است. نه از صد نفر و نه از دو میلیون دلار کذایی خبری نیست!

  انتقام مهلکی از تروریست‌ها خواهیم گرفت؛روابط عمومی سپاه| سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار سرکردگان و هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار، در آینده نزدیک انتقام مهلکی از آنها گرفته خواهد شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در حادثه تروریستی اهواز اعلام کرد: تحت تدابیر و سیاست‌های بالادستی، در فراهم‌سازی شرایط و ابزارهای لازم برای تعقیب و مجازات سخت جنایتکاران در جغرافیای منطقه و فراتر از آن، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی‌شک ارتکاب اینگونه جنایات خللی در عزم و اراده صادق و راسخ نظام و ملت ایران در پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب و شهیدان گرانقدر و تداوم مسیر افتخارآمیز آنان نخواهد داشت و به‌فضل الهی و با همت و غیرت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و اشراف و تسلط موجود بر عقبه‌ها و کانون‌های استقرار هدایتگران تروریست‌های خبیث و جنایتکار و با یاری خداوند متعال، در آینده نزدیک انتقام مهلک و فراموش‌ناشدنی از آنها گرفته خواهد شد.

  اقدام تروریستی اهواز باید در زمان مناسب پاسخ داده شود؛ باشگاه خبرنگاران| رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: دشمنان تلاش می‌کنند از طریق عملیات تروریستی به امنیت کشورمان ضربه بزنند. حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: مدتی است که ایران به لحاظ اقتدار دفاعی, امنیت و نفوذ کلامش مورد حسادت امریکا و استکبار جهانی قرار گرفته و دشمنان تلاش می‌کنند از طریق اعمال تحریم و عملیات تروریستی به این موارد ضربه بزنند.

او با اشاره به اینکه حادثه اهواز باید هشدار مناسبی برای رصد کارکرد دشمنان باشد, گفت: اقدام تروریستی اهواز باید در زمان مناسب پاسخ داده شود

 

ارسال نظر