روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۶۲

  روحانی و آبه دیدار می‌کنند؛ ایرنا  | یک مقام دولت ژاپن از برنامه دیدار نخست وزیر این کشور با حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد. «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن قرار است اواخر ماه سپتامبر (ماه میلادی جاری) با «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران دیدار داشته باشد. بر اساس این گزارش، ژاپن به امریکا درخواست معافیت از تحریم‌های ایران را مطرح کرده و خواستار ادامه خرید نفت از این کشور است. اما دشواری‌هایی بر سر دریافت معافیت از تحریم‌ها وجود دارد. به گفته این مقام آگاه دولتی در ژاپن، «آبه» می‌خواهد روحانی را از اینکه توزیع‌کنندگان نفت ژاپنی مجبورند وارداتشان را در پی درخواست امریکا از ایران متوقف کنند، آگاه کند. او همچنین قصد دارد از روحانی بخواهد که به تعهداتش در برجام با وجود خروج امریکا از این توافق پایبند بماند.

  قالیباف از عضو شورای شهر تهران شکایت کرد؛ باشگاه خبرنگاران  |قالیباف شهردار سابق تهران به دلیل اتهامات وارد شده به مدیریت گذشته از میرلوحی عضو شورای شهر تهران در دوره جدید شکایت کرد.  سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران درباره شکایت قالیباف از وی اظهار کرد: در هفته‌های گذشته به علت شکایت قالیباف از من، به دادگاه احضار شدم که البته قهرمانی وکیل شهردار سابق تهران در این جلسه حضور داشت. میرلوحی گفت: به زودی مستندات خود را درباره مسائل گذشته شهرداری تهران و شکایت قالیباف آماده و تقدیم دادگاه می‌کنم.

  پیام ترامپ به شورای حکام آژانس درباره ایران؛ فارس  |ریک پری، وزیر انرژی امریکا در سخنرانی خود در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیام دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور را برای حضار قرائت کرد.

در این پیام آمده است: ایران باید در خصوص دو مساله تضمین دهد. اول: برنامه هسته‌ای این کشور منحصرا صلح‌آمیز باقی خواهد ماند. دوم: تهران «به صورت دایمی» هرگونه مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را مسدود کند . این در حالی است که در این پیام هیچ‌گونه اشاره‌ای به خروج یکجانبه امریکا از برجام نشده است.

  دستور رییس‌جمهوری برای حل مشکلات صنعت داروسازی کشور؛ ایلنا  |معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از ابلاغ نامه رییس‌جمهور به استانداران برای حل مشکلات صنعت داروسازی کشور خبر داد.  بابک دین پرست در این باره گفت: یکی از مشکلات صنعت داروسازی تامین اعتبارات برای تسویه بدهی به صنعت دارویی کشور است. در این نامه تاکید شده است؛ سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تسویه بدهی به صنعت دارویی کشور و خروج از مشکلات فعلی، اقدام عاجل به‌عمل آورند و از هرگونه تأخیر در پرداخت مطالبات درآینده، خارج ازمهلت قانونی و متعارف، پیشگیری شود.

  جهان درانتظار شنیدن مواضع ایران از زبان روحانی است؛ ایرنا  |معاون وزیر خارجه پیشین امریکا در امور امنیت بین المللی می‌گوید سفر رییس‌جمهوری ایران به نیویورک در مرحله‌ای مهم و حساس انجام می‌شود که رهبران جهان و مقام‌های امریکایی در انتظار شنیدن مواضع ایران و سیاست‌های آن از زبان حسن روحانی هستند. «فرانک ویزنر» درباره سفر روحانی به نیویورک ، افزود: من شخصا، به سخنان وی به دقت گوش خواهم داد. اعتقاد دارم که آقای روحانی، مواضع ایران را    درخصوص مسائل حیاتی امنیتی  و  صلح بین‌المللی با دوراندیشی  و  حساب شده اعلام خواهد کرد.

  هیچ ارز دولتی به زائران اربعین داده نمی‌شود؛ فارس  |برخلاف برخی خبرها مبنی بر اختصاص دلار هفت هزار تومانی به زائران اربعین، قرار نیست ارزی به عنوان ارز مسافرتی با نرخ نیمایی در اختیار زائران اربعین قرار گیرد. برخلاف برخی خبرها، قرار بر این نیست که ارزی به عنوان ارز مسافرتی با نرخ نیمایی در اختیار زائران اربعین قرار گیرد؛ بلکه فقط هزینه ویزای زائران در قالب حواله ارزی با نرخ نیما پرداخت می‌شود و ارز سفر باید از بازار و همانند سایر مسافران تهیه شود.

  مطالبات ایران ازطرفین باقیمانده برجام؛ مهر  |سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی در نشست وین انتظارات ایران از طرفین باقیمانده در برجام به خصوص پس از خروج امریکا را مطرح خواهد کرد. بهروز کمالوندی در خصوص اهداف سفر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی به وین اظهارداشت: آقای صالحی در طول اقامت خود در وین با مقامات حاضر در نشست از کشورهای مختلف از جمله روسیه، چین، فرانسه، اتحادیه اروپا و مقامات آژانس دیدارها و گفت‌وگوهایی را خواهند داشت.

  مخالفت فرانسه با توافق موقت ژنو؛ تسنیم|وزیر امور خارجه اسبق امریکا در فصل ۱۸ کتاب خاطراتش به ماجرای مخالفت بدون دلیل فرانسه با پیش‌نویس توافق موقت ژنو و ناچاری اروپایی‌ها و امریکایی‌ها برای مخالفت با این پیش‌نویس به‌منظور حفظ آبرویشان پرداخته است.  او در این بخش با اشاره به خرابکاری وزیر خارجه فرانسه بر سر راه دستیابی به توافق موقت، می‌گوید در آن مقطع، امریکا و اروپایی‌ها برای اینکه در مقابل فرانسه ضعیف جلوه نکنند، مجبور شدند با پاریس همنوا شده و بر طبل اختلافات بکوبند و دور اول مذاکرات در ژنو را بدون دستاوردی مشخص ترک کنند.

 

ارسال نظر